4238
Sök

3åring terrorist med 5cm vapen

2 072 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
tkd_rille skrev:
Smedhult skrev:
finns idioter te allt. så den stackars leksaken är farligare än en liten mattkniv då?

ska de bara ta och skita i de när de hittar misstänkta saker tycker du då? vakterna kan ju ändå inte göra så mycket annat för de är deras jobb.

nej de sa jag aldrig, men de kanske borde ta o kontrollera den lilla leksaken o sen ge tillbaka den till den lilla gossen!  fan gafflarna man får på planet är farligare, men då kanske vi ska börja äta med händerna?

eller skippa o äta.. alls wink

Sandzoo i da house

Muttley
20 juni 2008
Smedhult skrev:
tkd_rille skrev:
Smedhult skrev:
finns idioter te allt. så den stackars leksaken är farligare än en liten mattkniv då?

ska de bara ta och skita i de när de hittar misstänkta saker tycker du då? vakterna kan ju ändå inte göra så mycket annat för de är deras jobb.

nej de sa jag aldrig, men de kanske borde ta o kontrollera den lilla leksaken o sen ge tillbaka den till den lilla gossen!  fan gafflarna man får på planet är farligare, men då kanske vi ska börja äta med händerna?

knappt lönt och äta på en flygtur klarar man inte av att äta innan, enbart flygturer på 12 timmar man kan ta lite.

men iallafall sådana vapen han hade i sin väska var absolut inte lagliga, jag tycker inte ens att småknivar eller saxar ska vara lagliga att ha som handbagage.

2 072 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Smedhult skrev:
tkd_rille skrev:

knappt lönt och äta på en flygtur klarar man inte av att äta innan, enbart flygturer på 12 timmar man kan ta lite.

men iallafall sådana vapen han hade i sin väska var absolut inte lagliga, jag tycker inte ens att småknivar eller saxar ska vara lagliga att ha som handbagage.

ne precis.. knivar upp till 5cm lagliga.. men de hoppar på en unge med 5cm leksakspistol...

Sandzoo i da house

3 722 Inlägg
20 juni 2008
satt och lästa artikeln igår, och jag kan ju bara säga en sak!. Förbjud flygningar! Kör bil istället!

72 Inlägg
20 juni 2008
Senast redigerat av Joopet (20 juni 2008)

130 Inlägg
20 juni 2008
när jag var runt 7-8år var vi i usa, och då hade jag köpt ett vattengevär som knappt såg ut som ett vapen. möjligen nått från men in black eller liknande, hade typ lila och grå färger. men några vakter på chicago flygplats tyckte det såg för farligt ut så jag blev tvungen att skicka det inplastat i ett speciellt paket till sverige. och detta var för typ 14år sen. snacka om löjligt.
Senast redigerat av eriico (20 juni 2008)

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

German Engineering
9 083 Inlägg
20 juni 2008
Vart är världen på väg egentligen :S

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

10 sec före dig...
540 Inlägg
20 juni 2008
haha. säker krigare det:D

2 072 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
eriico skrev:
när jag var runt 7-8år var vi i usa, och då hade jag köpt ett vattengevär som knappt såg ut som ett vapen. möjligen nått från men in black eller liknande, hade typ lila och grå färger. men några vakter på chicago flygplats tyckte det såg för farligt ut så jag blev tvungen att skicka det inplastat i ett speciellt paket till sverige. och detta var för typ 14år sen. snacka om löjligt.

detta e ju löjligyt

Sandzoo i da house

Fotoentusiast
23 Inlägg
20 juni 2008

Precis.
Jag har inget problem att se varför han "stoppades" pga. detta.

Skulle jag försöka att smussla med ett sådant vapen på ett flygplan så hade jag givetvis också haft en unge till att göra det, om jag hade kunnat.
Jävla tur att de agerar som de gör, med andra ord.

Edit:
Två videoklipp för er som tycker att detta är galenskaper:
http://www.youtube.com/watch?v=l_TeYqvpk-A
http://www.youtube.com/watch?v=KIq3JkoABYM
Senast redigerat av Patrik_Renmark (20 juni 2008)

Studerande
727 Inlägg
20 juni 2008
men va.. leksakspistol. hahaha man kan inte skjuta med det. det är ju t.ex som nyckel eller nåt.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

2 072 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
xXchamXx94 skrev:
men va.. leksakspistol. hahaha man kan inte skjuta med det. det är ju t.ex som nyckel eller nåt.

precis..

Sandzoo i da house

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
20 juni 2008
haha, känner en som på en utlandsresa köpte med sig en stor jävla desert eagle..
givetvis var det en soft Air gun.. men den var ju stor och helt i metall..

bruden som satt och röntgade väskor blev helt skräckslagen o sprang därifrån fort som fan.. sen gick larmet och massa vakter kom med dragna vapen och han fick lägga sig ner på marken osv.... haha! lol

tror dem kolla han efter annat med handskar också men han har aldrig erkännt de hmm

han fick inte ta den med sig tongue
Senast redigerat av richardoo290 (20 juni 2008)

2 072 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:
haha, känner en som på en utlandsresa köpte med sig en stor jävla desert eagle..
givetvis var det en soft Air gun.. men den var ju stor och helt i metall..

bruden som satt och röntgade väskor blev helt skräckslagen o sprang därifrån fort som fan.. sen gick larmet och massa vakter kom med dragna vapen och han fick lägga sig ner på marken osv.... haha! lol

tror dem kolla han efter annat med handskar också men han har aldrig erkännt de hmm

han fick inte ta den med sig tongue

ja tror att handskarna var använda tongue

Sandzoo i da house

329 Inlägg
21 juni 2008
Det är väl inte så jävla konstigt att säkerheten är tokhög på flygplatser.. 11 sept. behöver väl inte ens nämnas som en anledning?

Det är ju så att om "dom" som orsakat all skit, kan mörda journalister för att dom publicerar teckningar, tror du inte möjligheten finns att dom kan skicka en liten grabb med en pistol då? Allt kan köpas för pengar. Inget är omöjligt och inget skall kunna förvåna längre, tråkigt men sant. jag är ialla fall glad för att säkerheten är såpass hög som den är. Vill kunna resa då och då utan att behöva sitta på helspänn för att det sitter en **sl** på samma flygplan.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
21 juni 2008
Kan ju förstå att dom ville titta lite närmare på den osv. Men skicka den med posten hem, de är väl kanske lite väl...
Sen är de ju ännu sjukare att dom tillåter saxar och knivar upp till 5-6 cm, dom kan man ju verkligen skada folk med, och även döda om man träffar på rätt ställen...
Om de nu ska vara så hårda mot den lilla leksakspistolen så borde de ju vara nolltolerans mot knivar å saxar också... 
En bekant som har diabetes måste tydligen ha läkarintyg å nå mer med sej för å intyga att de bara är diabetessprutor när hon flyger samt att ja tror at hon även var tvungen å uppge de när hon boka resan... De var inrikes inom sverige för övrigt...

Känns lite som att sila mygg å svälja elefanter typ...
Senast redigerat av TobbeE_87 (21 juni 2008)

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

1 661 Inlägg
21 juni 2008
Nu är det så att det finns små skjutvapen, därför nolltolerans. Men att man tillåter små blad upp till 5cm är p g a att du kan lika gärna döda nån med eller utan ett 5cm blad. Skjutvapen dödar på avstånd. Det finns 5cm pistoler som är dödliga på 20m håll.

Fotoentusiast
23 Inlägg
21 juni 2008
Hardjim skrev:
Nu är det så att det finns små skjutvapen, därför nolltolerans. Men att man tillåter små blad upp till 5cm är p g a att du kan lika gärna döda nån med eller utan ett 5cm blad. Skjutvapen dödar på avstånd. Det finns 5cm pistoler som är dödliga på 20m håll.

Japp.
Ombord på ett flygplan så behöver man inte så stor räckvidd, så små skjutvapen lämpar sig alldeles ypperligt.

blacken
21 juni 2008
Patrik_Renmark skrev:

Precis.
Jag har inget problem att se varför han "stoppades" pga. detta.

Skulle jag försöka att smussla med ett sådant vapen på ett flygplan så hade jag givetvis också haft en unge till att göra det, om jag hade kunnat.
Jävla tur att de agerar som de gör, med andra ord.

Edit:
Två videoklipp för er som tycker att detta är galenskaper:
http://www.youtube.com/watch?v=l_TeYqvpk-A
http://www.youtube.com/watch?v=KIq3JkoABYM

Om det är så att man inte kan skilja på äkta och fungerande vapen ifrån ett som inte är det. Då är man bra sopig som säkerhetsvakt..

Och det absolut farligaste vapen som finns, får man ta med utan några som helst problem, nämligen den mänskliga hjärnan..
Senast redigerat av blacken (21 juni 2008)

Fotoentusiast
23 Inlägg
21 juni 2008
blacken skrev:
Om det är så att man inte kan skilja på äkta och fungerande vapen ifrån ett som inte är det. Då är man bra sopig som säkerhetsvakt..

Om man tar det säkra före det osäkra så är man i gengäld en jävligt duktig säkerhetskontrollant.
Man kan inte förvänta sig att dessa kontrollanter ska ha så pass fördjupade kunskaper om miniatyrvapen.

Fråga er själva istället om ni hade kunnat tänka er att flyga med flygplan där säkerhetskontrollen var bristande och genomförd på ett slarvigt vis.

Sök