2753
Sök

Suttit inne tråden.

12 086 Inlägg
21 juni 2008
Har en bekant som suttit inne, han sa att de va skitbra,

Umgås med vänner, äta bra mat och spela poker hela dagarna i 6 månader.
Förmodligen inte verkligheten för alla interner men på skänningeanstalten verkar de inte gå för hårt till wink
Sen kan de ju va en saga med, men ärligtalat låter de troligt smile

1 827 Inlägg
21 juni 2008
r-ted skrev:
Hamilton skrev:
MrTurbo skrev:

Haha!  Klockrent...  :D

:D klart bästa svaret...

Sedan att det bara är klantar som åker fast är ju inte sant...
Det är just klantarna som utsätter sig för saker som kan leda till att man får ett boende på 7kvm.

jasså är det bara klantarna som utsätter sig för saker som kan leda till att man åker in ?
Herregud vad trångsynta en del är, kom ihåg  att vissa brott kan det vara värt att sitta ett tag för.

JA jag är en cool kille och har suttit inne, häktad med fulla restriktioner, sluten anstalt och öppen anstalt... har provat allt ihop.
Och det är värdelöst att sitta inne , den som har suttit vet att det suger och absolut inget att vara cool för.
som vilket jävla dårhus som hellst, inge häftigt med kåken.

FULLA restriktioner? Ingen TV, inga dagstidningar mm?

Jag jobbar själv på Häktet Malmö som vårdare så det är kul att höra det från andras synvinklar, hur ni egentligen har det. Man pratar väldigt mycket med intagna, men man kan ju inte utgå från att dom är helt ärliga i vad dom säger. Men det är mycket riktigt det du säger, på ett Häkte är alla oskyldiga, värt att tänka på. :)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Teddan
2 495 Inlägg
21 juni 2008
Eisenhut skrev:
r-ted skrev:
Hamilton skrev:

big_smile klart bästa svaret...

Sedan att det bara är klantar som åker fast är ju inte sant...
Det är just klantarna som utsätter sig för saker som kan leda till att man får ett boende på 7kvm.

jasså är det bara klantarna som utsätter sig för saker som kan leda till att man åker in ?
Herregud vad trångsynta en del är, kom ihåg  att vissa brott kan det vara värt att sitta ett tag för.

JA jag är en cool kille och har suttit inne, häktad med fulla restriktioner, sluten anstalt och öppen anstalt... har provat allt ihop.
Och det är värdelöst att sitta inne , den som har suttit vet att det suger och absolut inget att vara cool för.
som vilket jävla dårhus som hellst, inge häftigt med kåken.

FULLA restriktioner? Ingen TV, inga dagstidningar mm?

Jag jobbar själv på Häktet Malmö som vårdare så det är kul att höra det från andras synvinklar, hur ni egentligen har det. Man pratar väldigt mycket med intagna, men man kan ju inte utgå från att dom är helt ärliga i vad dom säger. Men det är mycket riktigt det du säger, på ett Häkte är alla oskyldiga, värt att tänka på. smile

blev häktad 14dagar först och då hadde jag ingen tv och inga tidningar, hadde ju inget umgänge med någon annan heller.
vid omhäktningen så släpptes tv och tidningar men hadde fortfarande brevkontroll och fick ett bevakat besök i veckan.
fick även ringa till min flickvän, detta var oxå bevakat.... tjejen blev sådär nöjd när jag ringde efter ca 3 veckor och sa att jag nog inte kommer hem på länge .

jasså du jobbar på häktet , trevligt ställe ?
Jag tycker själv att häktespersonalen är mer trevlig än anstaltspersonalen, men det skiftar ju och rötägg finns överallt.
Men dom största rötäggen är ju egentligen internerna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Hmm.
21 juni 2008
r-ted skrev:
Smiley skrev:
r-ted får man fråga vad du har suttit inne för? är bara nyfiken smile

vet inte om jag skall svara på det ........

Du skrev det i en annan tråd... stackars killens fingrar. men han förtjänade nog det....

Teddan
2 495 Inlägg
21 juni 2008
Hmm. skrev:
r-ted skrev:
Smiley skrev:
r-ted får man fråga vad du har suttit inne för? är bara nyfiken smile

Du skrev det i en annan tråd... stackars killens fingrar. men han förtjänade nog det....

Att jag har brutit en killes fingrar har inget med min fängelse vistelse att göra, det var en vedergällning i den undre världen och han som brötfinger var mycket medveten om hur det funkar wink

en del "fylle"-humor i det inlägget alltså big_smile
Senast redigerat av r-ted (21 juni 2008)

1 827 Inlägg
21 juni 2008
Okej, ja fulla restriktioner är ingen barnlek, jag har sett många som blivit riktigt nedbrytna över detta. Vanliga restriktioner innebär ju oftast bara förbud mot att kommunicerat utåt, dvs via brevkontroll, inga besök samt inga samtal och ingen gemensamhetsaktivitet. Detta är det ju folk som suttit på i flera månader i sträck så man ska vara glad om man får ringa i alla fall. smile

Japp jag jobbar på Häktet. Det är min första arbetsplats inom kriminalvården så jag har ju inte mycket att referera med själv, men enligt dom äldre så är just Häktet Malmö en av dom ställena där interna trivs bäst på, vilket man ofta hör från dom själva också. Detta är någonting jag är stolt över och försöker bibehålla varje dag.

Visst finns det rötägg överallt, men jag tycker att personalen, iaf i Malmö är ganska skonad. Missförstå mig rätt, jag har träffat vårdare som är riktiga rövhål, men detta oftast från andra häkten eller anstalter, och jag lider verkligen med er som får stå ut med att dessa kan styra era liv under den tiden ni är frihetsberövade.

Mvh/Marcus

4 506 Inlägg
21 juni 2008
Med nöd o näppe har man sluppit det.

Kan du andas kan du dö.

Hmm.
21 juni 2008
r-ted skrev:
Hmm. skrev:
r-ted skrev:

Att jag har brutit en killes fingrar har inget med min fängelse vistelse att göra, det var en vedergällning i den undre världen och han som brötfinger var mycket medveten om hur det funkar wink

Nene det var ngt med att han körde om vi mötade (du var den mätande bilen) sen körde du efter honom. till ngt ställe. sen när han skulle ut ur bilen sparkade du igen dörren så fringrarna bröts.

sen skrev du. "yes ive done some time men jävligt stolt över det"...

eller, tror det var du.. aja ska kolla på EM.. hejs.

Teddan
2 495 Inlägg
21 juni 2008
Hmm. skrev:
r-ted skrev:
Hmm. skrev:

Nene det var ngt med att han körde om vi mötade (du var den mätande bilen) sen körde du efter honom. till ngt ställe. sen när han skulle ut ur bilen sparkade du igen dörren så fringrarna bröts.

sen skrev du. "yes ive done some time men jävligt stolt över det"...

eller, tror det var du.. aja ska kolla på EM.. hejs.

hehehe, nej jag blev friad där  brist på bevis eller nått hehe

jag trodde du menade nått hel annat , och jag tror inte jag skall skriva mer ikväll för min promille halt är nog för hög:D

Teddan
2 495 Inlägg
21 juni 2008
Eisenhut skrev:
Okej, ja fulla restriktioner är ingen barnlek, jag har sett många som blivit riktigt nedbrytna över detta. Vanliga restriktioner innebär ju oftast bara förbud mot att kommunicerat utåt, dvs via brevkontroll, inga besök samt inga samtal och ingen gemensamhetsaktivitet. Detta är det ju folk som suttit på i flera månader i sträck så man ska vara glad om man får ringa i alla fall. smile

Japp jag jobbar på Häktet. Det är min första arbetsplats inom kriminalvården så jag har ju inte mycket att referera med själv, men enligt dom äldre så är just Häktet Malmö en av dom ställena där interna trivs bäst på, vilket man ofta hör från dom själva också. Detta är någonting jag är stolt över och försöker bibehålla varje dag.

Visst finns det rötägg överallt, men jag tycker att personalen, iaf i Malmö är ganska skonad. Missförstå mig rätt, jag har träffat vårdare som är riktiga rövhål, men detta oftast från andra häkten eller anstalter, och jag lider verkligen med er som får stå ut med att dessa kan styra era liv under den tiden ni är frihetsberövade.

ja restriktionerna är ju ingen höjdare alltså, men som alla säger dont do the crime if you cant do the time...
inte värre än så faktiskt.

Helsingborg är väll där dom intagna trivs sämst iaf..
har en del skräckexempel därifrån men inget jag skriver här , kan ju yppa att det handlar om en MS-sjuk intagen som blev nekad bromsmedecin

SQ
1 343 Inlägg
21 juni 2008
nix, men de va påväg att kunna bli ett tag. åtalad för förtal.. grovt sådant (hur han nu fick ihop de) å de kan straffas med fängelse en längre tid.. men de lades ner ganska fort.. sen vart de fler rättegångar på grund av brott mot livsmedelsbalken som va ett jvla liv om å de kunde också straffas med fängelse i högst 3 månader sa dom...  (detta va alltså samma veva som allt hände.. samma person som åtala för en annan sak) men efter rättegången så lades även detta ner då de va brist på bevis som han påstod fanns men som inte ens ägt  rum...

Ljudnörd!

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 juni 2008
JapMax skrev:

Förmodligen inte verkligheten för alla interner men på skänningeanstalten verkar de inte gå för hårt till wink

Skitbra? Umgås med vänner? Haha. Inte fan hittar man sina vänner på kåken, isåfall skulle man nog verkligen tänka över sin situation.

När man annars kan ha ett bra jobb och göra rätt för sig. Tjärna egna pengar, lägga tid och kärlek på familjen och hemmet... och umgås med riktiga vänner...

Men men. tycker personen i fråga att det är "skitbra" så är han ju ett levande bevis på att svenska kriminalvården inte fungerar och han kommer troligen hamna inne igen och det sörjer ingen för...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 196 Inlägg
21 juni 2008
Jag tycker att de som sitter på kåken för grövre saker skall ha ett rent jävla helvette under sin fängelsetid... Att de varken skall få ha mobil eller tv på sina rum. De skall dock ha tillgång till det i större rum och istället för mobil kan de ju få köpa telefonkort att använda istället.

Det skall fan inte vara ngn dans på rosor att begå brott och skada oskyldiga människor... Givetvis är inte alla brottsoffren inte alltid oskyldiga, men för att en förövaren skall bli fälld så måste det ju prövas i domstol, och då tas ju allt upp ang relationen förövare - offer.

321 Inlägg
21 juni 2008
master_lars skrev:
Jag tycker att de som sitter på kåken för grövre saker skall ha ett rent jävla helvette under sin fängelsetid... Att de varken skall få ha mobil eller tv på sina rum. De skall dock ha tillgång till det i större rum och istället för mobil kan de ju få köpa telefonkort att använda istället.

Det skall fan inte vara ngn dans på rosor att begå brott och skada oskyldiga människor... Givetvis är inte alla brottsoffren inte alltid oskyldiga, men för att en förövaren skall bli fälld så måste det ju prövas i domstol, och då tas ju allt upp ang relationen förövare - offer.

Dom har ju knappast mobil......inte enligt reglerna i allafall.....

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 juni 2008
master_lars skrev:

haha mobil

ge dig inte in i saker du inte kan ett skit om

ser bara dum ut i slutändan

ps han gav mig en 1a bara för att han inte vet hur fan det är
Senast redigerat av azid (21 juni 2008)

2slow

12 086 Inlägg
22 juni 2008
Martin 9-3 skrev:
JapMax skrev:

Skitbra? Umgås med vänner? Haha. Inte fan hittar man sina vänner på kåken, isåfall skulle man nog verkligen tänka över sin situation.

När man annars kan ha ett bra jobb och göra rätt för sig. Tjärna egna pengar, lägga tid och kärlek på familjen och hemmet... och umgås med riktiga vänner...

Men men. tycker personen i fråga att det är "skitbra" så är han ju ett levande bevis på att svenska kriminalvården inte fungerar och han kommer troligen hamna inne igen och det sörjer ingen för...

Är man totalt misslyckad, för inbiten i de kriminella för att ha en vanligt jobb och vanliga vänner är säkert kåken trevligt. Spec på en mindre anstallt. Jag säger inte att jag sympatiserar med honom, givetvis gör jag de inte. Jag bara analysera situationen och förstår den

Han kommer garanterat åka in igen, sen fortsätter de så. Det ska till mkt för att man ska komma ur dom banorna.

Diktator
968 Inlägg
22 juni 2008
sitter man på öppen anstalt så kan man ju ha det rätt soft, kommer inte ihåg va den där spionen hette, men han satt sista tiden på öppen anstallt, man hade bara tider att passa typ, annars så hade han egen bil stående 20 meter från där han sov, och tillgång till telefon dygnet runt och massa sånt skit...

har många gånger när livet varit pissigt tänkt mig att det lönar sig att åka fast om man får för sig göra något, fast då vill man ju inte åka på något som ger skadestånd, då suger det ju fruktansvärt mycket, ha skulder och skit tills man dör

1 827 Inlägg
22 juni 2008
Är det något du hört från en polares polare? Det är ingen som får lov att ha mobil i sin cell! Det är heller inga förmildrande omständigheter om offret är kriminell. Verkar som du är lite dåligt påläst.

Angående hur dom intagna skall behandlas på kåken kan man ju iofs ha delade åsikter om, men jag som jobbar med det vet att ett hårt straff oftast inte hjälper. Anledningen till att det heter just kriminalVÅRDEN är att man alltid ska försöka skaffa vård istället för straff då det är en mycket mer effektiv lösning på kriminellt beteende. Jag menar att du kan sätta någon i OBS eller isolering hur länge du vill men den intagne kommer inte vara mer hederlig efter det.

master_lars skrev:

Mvh/Marcus

DFFL
9 020 Inlägg
22 juni 2008
_Wallis_ skrev:
Med nöd o näppe har man sluppit det.

Två gånger.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
22 juni 2008
ingen vidare merit å skylta med det nu när storebror ser dig överalt men hafft klipp kort typ till fyll häcktet ett tag.

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Sök