Känner att det är hög tid för en frodig uppdatering här!
Nu har det ju faktiskt hänt lite grejer!
Här kommer en närmare rapport på monstermekandet från gårdagen och natten!
Av nån konstig anledning blir det alltid sent innan man blir klar.
Hur som.
Fick slutat jobbet tidigare eftersom det inte fanns nån anledning till att börja på något nytt, på en fredag, med världens duschande regn ute, och jag precis blivit klar med allt jag hade.
Bra bra, mer tid till mek!
Ca. kl14 var jag på motorväst och köpte röd kylarvätska som det måste vara i Golfen, samt olja, filter och plugg!
Några minuter senare stod man och tryckte i garaget igen!
Och ny jävlar!
Vi gjorde ett helvetes arbete, och senare samma kväll startades frodig upp!
Inte helt problemfritt, då en av spridarna var spruckna, som "tur" var, hade jag en extra eftersom jag fick tag i volvos T5 spridare som är 5st.
En frodig "Kant" kunde köra hem i sin röda på 4 hjul sent/tidigt på morgonen, med vetskapen om att ett redigt arbete utförts under måååååååååååååååååånga timmar!
Även om både Pär och jag var trötta som en hamster efter ett marathon i hamsterhjulet, kännde vi båda att det inte var långt kvar, och eftersom det mer eller mindre flöt på så bra igår utan några egentliga problem vart vi helt enkelt tvungna att bli helt klara!
Till och med dubbla pipor byggdes på småtimmarna, extra ljusen slängdes på tillsammans med de gamla originalstrålkastarna.
-Emil, nu bländas jag inte längre!!
Däremot, blinkar de disco, så vi får nog kolla över jorden.
Skall inte tjöta på mer nu, utan låta bilderna tala för sig själva.
Håll ut gott folk, dyker snart upp på en plats nära dig igen!
Här underifrån.
Inte helt problemfritt, så det var trångt som fan!
Fick ju som jag skrev i förra inlägget plocka ner allt och göra om för att kunna komma åt.
Ovanifrån.
Pär, byggde om gavlarna på ICn, och nu sitter den som en handske bakom originalfronten.
En mindre konfiguration med brytbladskniven på nedre läppen behövdes, dock knapt synbart.
Pär in action! Och fronten har kommit på!
Obligatorisk arbetarbild, (måste ju synas att man arbetar också, inga kafferaster här inte!!).
Bygger dubbla pipor på morgonkvisten!
Voila, börjar likna nåt!
Rullarna vid bakhjulen rekommenderas för smidigt kunna flytta runt en bil i ett garage!
En dålig bild med blixt, men man ser ju iaf. vad det är på bilden.
Bilen hissades ner och backades ut ur garaget för egen maskin!
Ett stort tack till Pär, utan honom hade detta jobb inte varit möjligt!