2991
Sök

Blev mega blåst på ett supra köp...

164 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
det hela började med att jag hittade en supra (RÖD GZ MED KOLFIBER HUV OCH MEGA VINGE) på blocket som verkade rigktigt grymm.. bomex paket, kolfiber huv å massa lull lull... den hade rullat 11:000 mil och var en special utgåva av supra som kom 94 med skintak å skinstolar fram, och med el infälbara BACKSPEGLAR.... tog kontakt med säljaren som verkade vara en riktigt schysst kille.. så vi besstämde träff för att kolla på bilen.. jag bor i borås å bilen stog i västerås. så jag å en kompiss åkte ut och mötte up killen med bilen sen åkte vi till hans garage där supran stog.. han öppnade garaget å helhets intrycket av bilen skrek FET SKA HA:) kollade olja å dylikt,test körde bilen men vägarna va ganska kassa så man kunde inte dra på för mycket.. jag köpte bilen. väl på väg hem så började den spåra nåt så fruktansvärt på motorvägen å kännas almänt osäker och köra. så jag ringde säljaren och fråga vad det va för fel på bilen, men han hävdade att det va 20 tummarna som satt på.. å jag har aldrig kört med 20 tums fälgar så jag svallde det så fint smile väl hemma fick man se fasan.. på det engelska M.O.T pappret så stog det 11.000 miles (MOT=besiktning i england) så bilen hade alltså rullat 18000 svenska mil.. mätarfifel va bara början. jag började gräva i lite historik från england om bilen, då visade det sig att den va krockad bak och ramsne, den skulle alltså gått till skroten igentligen. men blev renoverad.. så hela röven på min bil består av spackel väldigt fint gjort men ändå!!! tog kontakt med säljaren som blev hysterisk och han ville ha 30 tusen för att ta tillbaks bilen.. .. så nu står man här med en supra som e helt fuckad... vad hade ni gjort vad får man göra.. e rätt kass på rättigheter å sånt... jag vill mest köra över honom wink
Senast redigerat av sypher_44 (8 november 2008)

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
22 juni 2008
prata med konsumentombudsmannen tro ja de heter... har iaf för mej att du har rätten på din sida då han inte talat om sånna saker för dej trots att han verkade veta om dem... är dock inte säker, så prata som sagt med KO...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Teddan
2 495 Inlägg
22 juni 2008
hur vet du at bilen är fusklagad ??? har du kollat att den är ihop spacklad ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 863 Inlägg
22 juni 2008
Vid privatköp är det köparens ansvar att kolla allt på bilen. Skriver man på kvittot att bilen säljes i befintligt skick, då hänger allt på köparen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

5 198 Inlägg
22 juni 2008
Säljes i uppvisat och godkänt skick.... så skriver jag.. men samtidigt får man inte undanhålla nånting

349 Inlägg
22 juni 2008
Förörvrigt så är ju inte 11000miles 18000 svenska mil, snarare 1760mil...

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653

3 059 Inlägg
22 juni 2008
r-ted skrev:
hur vet du at bilen är fusklagad ??? har du kollat att den är ihop spacklad ??

WORD !

Soubee
22 juni 2008
Den ser ju bra ut iaf, en dyr prydnad att ha på uppfarten wink

129 Inlägg
22 juni 2008
jag blev blåst på en gammal saab en gång och gick till konsumet verket och de sa att de kunde inte hjälpa efter som det är mellan privatpersoner (totalt bullshit tyckte jag) men de sa att om man vill få det prövat så va det att ta till tingsrätten själv och anlita advokat och så.
det finns regler på konsumet verket som styr men du måste driva det själv om du vill få det prövat.
nu vet jag inte hur mycket du betalade men vet att många advokat byrårer ger gratis rådgivning på sånna hära saker

151 Inlägg
22 juni 2008
Har hört att dom ändrat det dära med "befintligt skick", att det inte finns något sånt uttryck med lagstöd mer. Så det kanske finns en chans för dig ändå. Dock inte 100% på detta.

DFFL
9 020 Inlägg
22 juni 2008
Lindahl- skrev:
Har hört att dom ändrat det dära med "befintligt skick", att det inte finns något sånt uttryck med lagstöd mer. Så det kanske finns en chans för dig ändå. Dock inte 100% på detta.

Befintligt skick fungerar inte längre.
Men om man är smart som säljare så står det i kontraktet att man inte har undanhållt något från köparen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

OEM <3
6 957 Inlägg
22 juni 2008
Hur noga kolla du på bilen?...du kanske blev förblindad av utseendet..ganska vanligt tongue..sen så kan man
bryta i raderna..då å då...de blir jobbigt att läsa annars...mvh Björk tongue

OEM <3

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 juni 2008
men anmäl honom för bedrägeri om han nu blåst dig samt skaffa en advokat som kan titta på det hela...

men skulle jag köpa lite av en prestanda bil som supra skulle jag nog köra den ordentligt inte runt på nån parkering bara...

allt är inte guld som glimmar

2slow

5 198 Inlägg
22 juni 2008
Bedrägeri blir nog svårt,, ord mot ord,,,, vem sa vad....och vad visste han om bilen...  så jag tror det är nog bara bita i sura äpplet å ta det för vad det är

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 juni 2008
Munkens skrev:

11.000 miles är 17.702 mil

kolla själv..

http://www.convertunits.com/from/miles/to/km

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 juni 2008
men varför ska man bara böjja ner sig om man nu blir blåst? visst ansvaret ligger även hos köpare men säljaren måste ockskå ha ansvar om han säljer skit

2slow

vingåker
68 Inlägg
22 juni 2008
Åk ner och säg till han att du ska dina penger tillbaka.Han har ljugit och det är oseriöst tycker jag.

Drive Nice!

5 089 Inlägg
22 juni 2008
Vem säger att ägaren före visste detta om bilen också? han kanske bara hade importerat hem bilen och trodde den var ok? Fast det borde du väll hört på hans reaktion när du ringde tillbaka till honnom. om man blev förvånad eller inte typ;P

\Lindgren

2 072 Inlägg
22 juni 2008
sypher_44 skrev:
det hela började med att jag hittade en supra på blocket som verkade rigktigt grymm.. bomex paket, kolfiber huv å massa lull lull... den hade rullat 11:000 mil och var en special utgåva av supra som kom 94 med skintak å skinstolar fram, och med el infälbara stolar.... tog kontakt med säljaren som verkade vara en riktigt schysst kille.. så vi besstämde träff för att kolla på bilen.. jag bor i borås å bilen stog i västerås. så jag å en kompiss åkte ut och mötte up killen med bilen sen åkte vi till hans garage där supran stog.. han öppnade garaget å helhets intrycket av bilen skrek FET SKA HA:) kollade olja å dylikt,test körde bilen men vägarna va ganska kassa så man kunde inte dra på för mycket.. jag köpte bilen. väl på väg hem så började den spåra nåt så fruktansvärt på motorvägen å kännas almänt osäker och köra. så jag ringde säljaren och fråga vad det va för fel på bilen, men han hävdade att det va 20 tummarna som satt på.. å jag har aldrig kört med 20 tums fälgar så jag svallde det så fint smile väl hemma fick man se fasan.. på det engelska M.O.T pappret så stog det 11.000 miles (MOT=besiktning i england) så bilen hade alltså rullat 18000 svenska mil.. mätarfifel va bara början. jag började gräva i lite historik från england om bilen, då visade det sig att den va krockad bak och ramsne, den skulle alltså gått till skroten igentligen. men blev renoverad.. så hela röven på min bil består av spackel väldigt fint gjort men ändå!!! tog kontakt med säljaren som blev hysterisk och han ville ha 30 tusen för att ta tillbaks bilen.. .. så nu står man här med en supra som e helt fuckad... vad hade ni gjort vad får man göra.. e rätt kass på rättigheter å sånt... jag vill mest köra över honom wink

fick du pejja mycket för bilen då?
men kontakta KO.. för säkerhetens skull..

men de e tåkigt när sånt händer.. sad

Sandzoo i da house

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
22 juni 2008
_night_stalker_ skrev:
Munkens skrev:

11.000 miles är 17.702 mil

kolla själv..

http://www.convertunits.com/from/miles/to/km

OT

Enligt den sidan så är 11000 international miles lika med 1770.2784000000001 svenska mil...
Senast redigerat av TobbeE_87 (22 juni 2008)

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Sök