2218
Sök

Blev mega blåst på ett supra köp...

DFFL
9 020 Inlägg
22 juni 2008
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:

ja men vilka är felen på bilen ?? att den har varit krockad ?? att han har haft svårt att läsa av mätarställningen ??

Att det aldrig nämnts något om skadan antagligen.

Mätarställningen kan han ju själv räkna ut när han sitter i bilen och därefter pruta lite.

finns ingen lag i sverige där det sägs att man måste upplysa köparen om att bilen har varit krockad.
men frågar kunden så måste säljaren berätta, om han vet om det...

tänk hur många bilar som rullar runt i sverige som har varit krockade, krocken är inte det stora problemet ...
Men lagningen är ett stort problem, seriöst lagning eller oseriös

Sant, och det är svårt att bevisa att säljaren visste att den varit krockad ändå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

164 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
den är oseriös.. dom har ändrat miles till km på odometern... tripp mätaren smile den är osymetrisk lite här å där... plus att jag har fått historik från england om att den är påkörd bakifrån... ganska hårt... plus att den är omlackad från svart till röd.. men imorgon bär det av till säljaren så ska vi försöka lösa detta... wish me luck smile

Toker
491 Inlägg
22 juni 2008
Bara ställa upp han mot en vägg och trycka upp bilen mot han och säga att han tar tillbaka bilen och du får pengar annars så parkerar du den i hans arsel..  Skiten kommer ju från honom så då ska den väl tillbaka ?  wink

Toker Jr 081102

164 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
jo felen är att den är ostabil som fan i bakvagnen... jag har inte vågat köra över 200 med den... den drar å lever i hela bak partiet... den drar vänster vid gaspådrag.. och e almänt mongo på vägen.. sen så låter turbosarna helt cp enligt en kille på en bilträff.. å jag fick instämma när jag lyssnade på hans supra.. mina ven högt som fan.. typ blås i en glas flaska så får du mitt turbo vin sad

4 001 Inlägg
22 juni 2008
har du haft den inne å kollat bussningar och hjulinställning?
Även om en bil varit smälld så brukar det vara så att ifall dörr/huv/bagagespringor å dylikt är riktigt så är bilen oxå riktig, de problemen med vägghållningen behöver inte vara att bilen är ramsne.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 703 Inlägg
22 juni 2008
Nu till moralpredikan:

Nästa gång kollar du upp bilen INNAN du köper, ok? wink

Nu till det praktiska:

En bil som är smälld behöver inte vara sämre. Är reparationen och riktningen gjord seriöst lämnar bilen verkstaden med tajtare toleranser än när bilen lämnade fabriken.
Att den ormar sig på vägen, har den sänkts eller nån annan mod på hjulupphängningen? Har den isf fått en ordentlig 4hjulsinställning efter det?
Om den har gått 17000mil, säkerligen många av milen med stora däck, Kan bussningar och leder i framvagn och bakvagn blivit trötta.

Men det finns så mycket skrot på vägarna, både här i sverige, i tyskland, i storbritannien, och överallt. Samt att det finns alltid folk som fösöker sko sig.

Det är lätt att bli köpkåt (som du blev wink) men man får ändå försåka hålla sig och undersöka bilen ordentligt. Fast det är inte lätt när man bli kär vid första ögonkastet. Det är alltid dessa förälskelser som kommer kosta massa och åter massa pengar och bekymmer, tro mig jag vet big_smile

Thorssa
22 juni 2008
Kollar man inte upp bilen innan man köper den får man skylla sig själv tycker jag.

5 089 Inlägg
22 juni 2008
Om den lever sitt egna liv i bakvagnen kanske dte räcker med en hjulinställning? går väll att ställa både camper och toe bak på dom så det kan kanske bara är det som spökar.

\Lindgren

FreddeK
22 juni 2008
och om du vill sälja den någon gång så kommer det bli toksvårt då alla på garaget vet om det här nu.

Med.lem
3 759 Inlägg
22 juni 2008
Supratok skrev:
Bara ställa upp han mot en vägg och trycka upp bilen mot han och säga att han tar tillbaka bilen och du får pengar annars så parkerar du den i hans arsel..  Skiten kommer ju från honom så då ska den väl tillbaka ?  wink

Du är en såndär som tror på våld va?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Mollllgan
22 juni 2008
Säger bara en sak..

Tragiskt... sad

1 002 Inlägg
22 juni 2008
sypher_44 skrev:
jo felen är att den är ostabil som fan i bakvagnen... jag har inte vågat köra över 200 med den... den drar å lever i hela bak partiet... den drar vänster vid gaspådrag.. och e almänt mongo på vägen.. sen så låter turbosarna helt cp enligt en kille på en bilträff.. å jag fick instämma när jag lyssnade på hans supra.. mina ven högt som fan.. typ blås i en glas flaska så får du mitt turbo vin sad

Du hade inga tankar på att kolla sånt här innan du köpte den.? hmm..

btw. kan ingen förklara hur mycket en miles är en gång till.?

...

1 661 Inlägg
22 juni 2008

Hmm.
22 juni 2008
dahboy skrev:
sypher_44 skrev:

typ hela sida två är full av det? hur mycket mer kan man skriva om en sådan simpel grej..

1 mile=1609,344 meter ! räkna med 1mile=1,609km.

1 002 Inlägg
22 juni 2008
Hmm. skrev:
dahboy skrev:
sypher_44 skrev:

typ hela sida två är full av det? hur mycket mer kan man skriva om en sådan simpel grej..

1 mile=1609,344 meter ! räkna med 1mile=1,609km.

hehe.. ironi kallas det..

...

"The Stig"
390 Inlägg
22 juni 2008
Har du kollat under bilen?Hur ser allt ut?.Är balkarna raka osv?Har dom gjort en hjulinställning?Är bilen sänkt?Coilovers?En bil kan dra konstigt åt mer än ett håll om däcken lutar.Jag/vi vet ju inget än.Bara hur långt en mile är smile

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Allfixare
1 475 Inlägg
22 juni 2008
_night_stalker_ skrev:
Munkens skrev:
Förörvrigt så är ju inte 11000miles 18000 svenska mil, snarare 1760mil...

11.000 miles är 17.702 mil

kolla själv..

http://www.convertunits.com/from/miles/to/km

17,702 km ja. vilket blir 1770,mil och 200m

1 002 Inlägg
22 juni 2008
fish skrev:
_night_stalker_ skrev:
Munkens skrev:
Förörvrigt så är ju inte 11000miles 18000 svenska mil, snarare 1760mil...

kolla själv..

Hahahahaha.. snälla, en gång till, en gång till..!

...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 juni 2008
dahboy skrev:
fish skrev:
_night_stalker_ skrev:

kolla själv..

Hahahahaha.. snälla, en gång till, en gång till..!

ca 1700 miljoner meter tongue

Nää men seriöst supra ägaren. Visst du gjorde en tabbe, Nu har du lärt dig av ditt misstag.
hade jag vart säljaren till Supran så hade jag helt ärligt inte ens tat tillbaka bilen för 30.000. Skulle bara klickat dig när du ringde. Inget illa menat mot dig men så funkar det. Köpt e köpt & speciellt när man köper begamnat.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (22 juni 2008)

C H E V R O L E T <3

turboabstinens
442 Inlägg
22 juni 2008
Ursäkta om jag går offtopic men vill inte starta en ny tråd.. En mile = ?

smile

Tyckte jag läste att bilen var köpt utav en bilfirma någonstans bland alla inlägg om miles, då har du mycket större chans att få "reklamera" bilen, om det nu är så att den är ramsne, spacklad osv. Som många sagt så kan det ju bero på hjulinställningarna.

ocertifierad klåpmekare

Sök