Snart dags att köpa sin "första"(har ju redan en skoda:P) bil, och skulle vilja kolla lite vad som finns, och vad som skulle vara bra/dåligt med olika bilar jag kollat på. Det jag vill ha är lagom snabb(Acceleration!), samt komfort, och vad jag förstår så går det inte hitta jätte bra både lagom snabba och sköna komfortbilar i 40k-50k prisklassen, så det får ju bli antingen eller. Helst vill jag också att bilen inte ska ha gått så himla långt(max ca 17-18k mil)
men så här är det, dessa har jag kollat på; porsche 944, mazda miata mx5(typ 90-92or), volvo s40 2,0t, a3/a4 1.8t, ja mer har jag inte kollat på, så ge gärna förslag på andra bilar, och om ni vet fördelar/nackdelar så kan ni ju skriva dem också.
( Kanske kan komma upp till 60k prisklassen också ifall det finns bättre där )
Mitsubishi Galant -99 kanske? Vanliga fel på dom brukar vara rost i skärmkanterna samt något med spindellederna(men det mins jag inte riktigt vad det var).
http://www.blocket.se/vi/16782145.htm?ca=11_s
Senast redigerat av Criton (22 juni 2008)
Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Opel Calibra Turbo 4x4 ligger i den prisklassen. det är hyffsat krut i den motorn, sen är den riktigt skön att åka i . vanliga problem är rost i hjulshusen. ifall fördelarlådan är illa skött kan fyrhjulsdriften gå sönder = framhjulsdrift.
Okej, tack för alla svar igen:) Undrar om lite för och nackdelar på Audi a4 1,8t(180hk motorn), samt bmw 325 e36 och Mitsubishi galant, Vad brukar gå sönder på bilarna? tåler Audin att man chiptrimmar den? eller är den för klen?(hört så i alla fall), även hört att Audi har svindyra reservdelar, har jag hört rätt ?
audin är jätte dyr i reserv delar.Galnaten vet jag inget om:P BMW:n är en jävligt trevlig bil,mycket kör glädje i den.Rost är inte ovanligt på e36:an,sen kassa bussningar i fram och bakvagn är heller inte ovanligt.De 6 cylindriga motorerna är jävligt bra i bmw:)
skall du skaffa bmw " e36" serien skall du helst kolla rost i balk, eventuellt när kammen bytes senast, Bmw går bra och är roliga att köra, dock fett dyra i försäkringar, har du bra lön skaffa audi