Katalysatorn borde inte sitta så långt bak borde sitta så nära motorn som möjligt, då den ska uppnå en temepratur på 600-800 grader för att fungera, det blir inte avgaserna längst bak.. är nog nån annan sorts plåtlåda du hade där
Finns de kortare sportslutdämpare nånstanns? Vet att man kan kapa av lite men jag behöver ju verkligen ett kortare ! Om det inte ska sticka ut 20-30cm ! Vilket lär se möckeee ugly ut!
de e inte katten som sitter där bak ialla fall:P men kolla om du hittar en till "plåtlåda" fast närmare motorn. de kan eventuellt sitta en liten mojäng i den med sladd så kallat lamdasond, (om den inte sitter uppe i grenröret.) har du 2 ljuddämpare som ska upp så e de bara att skita i en av dom o sätta den som e störst så lång bak som de bara går så får du ett gött ljud;) (rally ljud) och skulle de vara katten så kan du ju alltid kolla om du kan flytta fram den lite så du får plats. man ja har svårt att tro att de e skulle vara katten. hoppas att du/nån kan svetsa för de lär du behöva:)
En vanlig ljuddämpare? Asså det är en "fet" låda! Men jag är väldigt okunnig så de kan de väl mycke väl vara!
Om jag ska ersätta hela? Jag skulle egentligen vilja ha sportavgas hela vägen.. men de kanske inte är klockrent på en klen sugmotor som min! Men bara lite krämigare ljud hade varit helhärligt!
Jag känner en kille som jobbar i ett garage och han har lovat att svetsa för mig!
Men jäkligt mysko? Har ni inga såna på era bilar ?
ja hade 2 ljuddämpare på min orginal, men ja tog bort allting och ersatte allt med 2½" avgassystem och en stor ljddämpare så långt bak de gick och den låter najs som faan nu:) riktig rally bil;D
Finns de kortare sportslutdämpare nånstanns? Vet att man kan kapa av lite men jag behöver ju verkligen ett kortare ! Om det inte ska sticka ut 20-30cm ! Vilket lär se möckeee ugly ut!
? Va tror du?
Det på bilden är en ljuddämpare, ingen katalysator .
- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
En vanlig ljuddämpare? Asså det är en "fet" låda! Men jag är väldigt okunnig så de kan de väl mycke väl vara!
Om jag ska ersätta hela? Jag skulle egentligen vilja ha sportavgas hela vägen.. men de kanske inte är klockrent på en klen sugmotor som min! Men bara lite krämigare ljud hade varit helhärligt!
Jag känner en kille som jobbar i ett garage och han har lovat att svetsa för mig!
Men jäkligt mysko? Har ni inga såna på era bilar ?
Inga fel att ha sportsystem hela vägen på en sugmotor, däremot behöver du knappast ha 3 tum, 2-2,5 tum räcker. Med en bra dämpare så borde det låta lite mer än original.