Bilen har gått i sverige sedan ny och haft många ägare före mej.. Så den har "lagats" på både det ena och det andra sättet, vilket ledde till en massiv rostlagning som jag hållt på med av och till i 7 år. Har under den... Visa mer
Har nu fått på kylaren, satt tillbaka alla slangar, kablar, fläkt och pyssel! blev inge bilder då det inte skiljer sej nämnvärt mot förra bilden... men bara jag hinner få undan allt annat skit i veckan blir det nog några timmar i garaget till helgen'!!
för de första.. as NICE projekt:P mustang e min absoluta favorit bil. sen har du mycket original delar som behöver.."avrostas"? i så fall kör electrolys de har ja gjort mycket på min bil o sakerna blir som nya. för kan tänka mig att en del saker e svåra/dyra att få tag i.
Tackar:) ja jag kan inte mer än hålla med!! Nja, de delar som blir kvar har jag lämnat bort och bort och blästrat och resten blir nytt! Ne de är inte så svårt, inte "så" dyrt heller... man kan nog säga att i princip allt finns att få tag i faktiskt:) men sen är jag inte så jävla petig på att de ska vara orginaldelar heller, finns de nå annat som fungerar lika bra fast billigare och lättare att få tag i så fungerar ju de lik bra! Har tex en bromsservo från en 240glt:)
snygg_mange skrev:
för de första.. as NICE projekt:P mustang e min absoluta favorit bil. sen har du mycket original delar som behöver.."avrostas"? i så fall kör electrolys de har ja gjort mycket på min bil o sakerna blir som nya. för kan tänka mig att en del saker e svåra/dyra att få tag i.
Legat lågt ett tag igen nu... bara jobb:( men har iaf fått en laddning från usa, lite nytt krom och massa smågrejer... och diffen med montsats:) bakaxeln är grundad och nu väntas bara diff mont. och måla upp den! så lite har de hunnit hända iaf!
Älskar mustanger Har du tänkt lacka om hela bilen sen? Jag beundrar dig just nu, beundrard em flesta som tar sig tid och renoverar upp dem gammla klassikerna allt från Bel Air till msutanger och Charger Kepp it upp
Blivit lite mer småfix idag, sånt som inte syns... har dock fått dit kylare m.m. och börjat småplanera för montering av styrservo...
snälla köp en orginal kylarslang o svarta tändkablar
ha ha, ja tändkablarna har jag tänkt byta... fler än du som klagat på dem:) men kylarslangen har jag faktiskt inte ens tänkt på... du har kanske rätt i de nu när jag kollat lite på de
Jag tänkte bara tala om att jag inte lagt ner mitt projekt... Blev bara så att huset behövde lite kärlek så de har tagit all min tid på sistone:( Men medans det har tagit tid så har jag i allafall köpt en massa nya grejer:) Nya bladfjädrar bak, Nya fälgar och idag har jag fått en massa godis bla. Ny inredning, allt till bromsar bak, dörrsidor m.m. Och till sist NYA TÄNDKABLAR!!