Ciao!! Blir skiiitsnyggt det där!!! helt underbart!! Roligt nät. inte så många som har det.. Ja läge för mat o blommor låter bra Men brukar hålla på i veckorna sen dra ner lite under helgerna.. får vara like taktisk
Ciao!! Blir skiiitsnyggt det där!!! helt underbart!! Roligt nät. inte så många som har det.. Ja läge för mat o blommor låter bra Men brukar hålla på i veckorna sen dra ner lite under helgerna.. får vara like taktisk
Tackar, det var ju förhoppningen att ha ett nät som inte går att köpa i varje stylingbutik
Talar ju av egen erfarenhet
gentoo skrev:
Vad snyggt det blir! Jag är också nyfiken på vad det blir för fälgar :-)
Det var allt för nu, blir nog inget gjort ikväll. Men har förhoppning om att få tillbringa X antal timmar i garaget imorgon Förslag på bra och helst billiga däck, uppskattas då jag har väldigt många däck o välja bland
// Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Ska du ha bra och billiga däck som inte är allt för kassa, skulle jag nog antingen satsa på Marangoni, italienskt däck, som fått mycket bra kritik! även på bana ska domma funka bra. Annars finns ju Sebring som är franskt däck, med samma grund som michelin däck, fast mycket billigare oxå ett riktigt bra däck till sitt pris
Jag har oxå dom dimljusen, lyser faktiskt bra. Men jag tror inte du har fått fel, dom var lite svåra att få dit.
Ska testa mer imorgon, men de passade perfekt i min 98-01 front Men hoppas ju att det är rätt, så man slipper strula med det.
Spexarn skrev:
Ska du ha bra och billiga däck som inte är allt för kassa, skulle jag nog antingen satsa på Marangoni, italienskt däck, som fått mycket bra kritik! även på bana ska domma funka bra. Annars finns ju Sebring som är franskt däck, med samma grund som michelin däck, fast mycket billigare oxå ett riktigt bra däck till sitt pris
Hoppas det gav lite hjälp på vägen.
Lycka till med bilen, ser bra ut!
Tack för tipsen, alla tips mottages med tacksamhet. då däckurvalet är väldigt stort. Vill ju hitta en bra kombination, Billiga bra däck
Tackar, hoppas på att få lite gjort imorgon.
//Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
Tyckte inte att jag kunde hitta några snygga fälgar med 4-bult när jag letade men sedan hittade jag dotz-fälgarna fast det blev bara 17" för min del. Numer skulle jag nog kunna tänka mig 18" men det gillar nog inte bilen med tanke på alla gropar jag alltid lyckas hitta
Tyckte inte att jag kunde hitta några snygga fälgar med 4-bult när jag letade men sedan hittade jag dotz-fälgarna fast det blev bara 17" för min del. Numer skulle jag nog kunna tänka mig 18" men det gillar nog inte bilen med tanke på alla gropar jag alltid lyckas hitta
Najs! Kommer oxå att satsa på 17" då frugan o barnen redan "gnäller " över att det är lite stötigt att åka i bilen
SoNic- skrev:
Dotz Shuriken:D
Njae, det lutar nog åt ACE lux black.
Elda skrev:
Själv tycker jag shuriken ser förjävliga ut.. jag skulle gått på ACE eller Mangles motion om jag var du, men finns ju fler mycket snyggare fälgar!
Så illa ser shuriken inte ut, men som jag nämnde tidigare så ligger ACE lux black högst på listan.
Spexarn skrev:
Elda skrev:
Själv tycker jag shuriken ser förjävliga ut.. jag skulle gått på ACE eller Mangles motion om jag var du, men finns ju fler mycket snyggare fälgar!
Jag håller med shrunken är inte snygga faktiskt, dom ser så tomma och klena ut, iaf i 19 tum som en polare har.
Tycker du ska satsa på ace
Jajemän
krutmats skrev:
Var fina pjäser du hittat!! Jag lägger min röst på ACE LUX BLACK Helt klart Fronten kommer bli helt fantastisk!!! Mvh/Mats
he he, vi ha ju samma smak. Funderade på Dotz hanso, men tycker nog att ace lux black, kommer passa riktigt bra till min röda pärla.
Tackar, här kommer lite bilder på vad jag gjort i helgen. Kan bara säga att det var ingen lek att få till nätet i grillen så passformen blev acceptabel. Men det kommer att bli kanon, när allt är ditlimmat o lackat
Får se vad man kan hitta på med dessa
Det gick att dela på dem...
Med ett bågfilsblad kan man få bort det mesta
Ser inte ut att ha hänt så mycket, men gissa om det tagit tid att komma såhär långt.
Det var allt för denna helg. //Victor
Tackar, den frågan är öppen fortfarande. Men troligtvis så kommer jag att göra det.
// Victor
Old school saab emblem i grillen och lägga igen huvemblemet?
kollar du dom gammla saabarna (Tex min) så fanns det bara emblem i grillen, i min mening mycket stilrenare än att ha 20000 emblem i fronten
Huvemblemet är redan fixat Men kommer inte att ha något emblem i grillen, är tänkt att det ska vara clean. Eventuellt en grip, men det får tiden utvisa
// Victor
I KNOW det tar tid det där du gjort!! För det är ritkgit snyggt!!! Undrbara detaljer Victor!!!
Tackar Mats, alltid kul när folk förstår hur lång tid det tar.
Har slipat o spacklat idag. Inte så mycket att visa, men tog några bilder.
första lagret spackel
närbild på slipning med 120 papper, efter 2:a spacklingen
Provmonterade även dimljuset, men tycker inte att det passar alls, så jag ska prata med speedparts imorgon.
Passar väldigt dåligt, ca 3cm för lång
En glipa nertill på ca 1cm
Det var allt för denna uppdatering, förhoppningsvis så kommer det en till i helgen.
// Victor
Vill bara göra ett förtydligande angående dimljusen, efter att jag pratat med Speedparts. Att själva enheten är lite längre än hålet är ju inget problem egentligen, men att den inte täcker hela hålet är ju ett problem. Men detta beror tydligen på att det inte suttit ett dimljs där tidigare och att det svart täcklocket "töjt" ut hålet lite. Men Speedparts jobbar på att få fram en variant som ska lösa detta problem.
För övrigt så har det inte hänt något idag, men till helgen är det barnkörfestival. Så mellan 12-17 är det barnfritt, då kommer jag att bosätta mig i garaget Förhoppningsvis inträffar inget oförutsett, som sätter käppar i hjulet
Har ju faktiskt köpt strålkastare o blinkers för att det ska passa den nya fronten.
Strålkastare och blinkers till nya fronten
//Victor
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
he he, nope hade ju blivit ytterliggare extrajobb o fixa. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden
Robban_89 skrev:
Hoppas dom fixar något
Hoppas jag oxå, men jag vart lovad att få lämna tillbaka dem om det inte löste sig. Men kommer de inte fram med någon lösning innan maj, så får man väl titta på något annat.
Tyvärr så fick jag inte så mycket tid i helgen med motorhuven, som jag planerat. På lördagen hann jag spackla upp 2 ggr o slip 1. När jag skulle fortsätta på söndagen så ringde de från jobbet och så vart den dagen förstörd
Här kommer några bilder på vad jag hann med.
ett lager till så är detta färdigt i alla fall
Det var allt som blev gjort i helgen, förhoppningsvis så kan jag snylta till mig lite tid ikväll
// Victor