3141
Sök

Ang. Lackering, färg m.m

s0l0m0n
30 juni 2008
Trådstartare
Någon som vågat prova på Biltemas lackfärger? Vill ha det lite halvblankt i svart. Ska ha det på offroad bygget så behöver ju inte vara överdrivet fint, men lite blänk vill man ha till budgetpris. Några andra bra förslag annars på billig lack? Mvh

337 Inlägg
1 juli 2008
jag har provat biltemas lack, är du bra på att lacka så visst går det att få blankt. dock är skillnaden att den är mycket känsligare för tex stenskott. den tål inte mycket alls.

s0l0m0n
1 juli 2008
Trådstartare
Ok ok, men sen är inte priset per liter så farligt heller, kan ju inte få det billigt OCH bra. Och eftersom det ska vara på offroad bilen så lär det behövas lackas lite då och då smile så då passar det billigaste man kan få tag i utmärkt smile
Men bra att veta att den fungerar då iaf, tack för svaret

4 001 Inlägg
1 juli 2008
är den 2-komponent?

Siverts partiaffär i K-na har Multimix 2-komp för ca 150 - 200kr/liter

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

s0l0m0n
1 juli 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
är den 2-komponent?

Den som biltema säljer är inte menat att ha till bilen egentligen, den som jag kollat på är svart lack till plåt, och kostar 69:- litern tror jag det är smile Och som sagt tidigare, ska ha den på offroad-bilen, så kvalité är inte så högprio, bara det blir svart, så det passar in med durkplåten ;P

13 Inlägg
18 juli 2008
jag lackade min a-traktor i vintras med biltemas blank svarta färg. Den tappade glansen efter några månader och tål inte alls mkt. inte att rekomendera.

Om man kan gasa fullt...har man trimmat för lite...

4 001 Inlägg
18 juli 2008
s0l0m0n skrev:
kolvas skrev:
är den 2-komponent?

Den som biltema säljer är inte menat att ha till bilen egentligen, den som jag kollat på är svart lack till plåt, och kostar 69:- litern tror jag det är smile Och som sagt tidigare, ska ha den på offroad-bilen, så kvalité är inte så högprio, bara det blir svart, så det passar in med durkplåten ;P

problemet med 1-komp färg är att den är mjukare och fäster inte lika bra som 2-komp så därför rekommenderar jag att du lägger 100 kr mer per liter för en bra färg än ångrar dig senare.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 Inlägg
18 juli 2008
Jag har målat alla mina folkracebilar med biltema färg o det har funkat har även lackat bil med den. för att få den blank o hårdare späd med 95 okt bensin i stället för lacknafta lovar att det funkar bra

337 Inlägg
13 augusti 2008
varför inte rolla bilen? då slipper du göra om smile

224 Inlägg
13 augusti 2008
köp pissiga max mayer färgen för ca 350 kr litern då har du "riktig" bil färg

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
14 augusti 2008
nackdelen med biltemas färg ar att den är väldigt tunn och det är vääääldigt lätt att det blir rinningar, inge snyggt... tongue

Stance is romance

Sök