3057
Sök

Finns d nån gräns på styling om man har lite hk??? var går den?

...
227 Inlägg
1 juli 2008
#21
min signatur säger väl rätt så bra vad jag tycker om saken? big_smile

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

terazzi
1 juli 2008
#22
Om bilen går som skit är det bara pinsamt med kjolpaket och sånt tongue
Tex så ska jag göra,ge mig på det som knappt ens syns först tex: Väghållningen,för med skoj väghållning o grepp behöver inte bilen så många hästar heller wink + en BPU wink
När väghållningen e fixad ger man sig på motor och utsidan så man inte står där och skäms wink

Med Lem
29 Inlägg
1 juli 2008
#23
det finns ingen gräns, jag vet många som kör vrålstylat men inte lagt en enda krona på hk, så finns det ju dom som gör tvärtom =P

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.

Lite överallt..
612 Inlägg
1 juli 2008
#24
terazzi skrev:
Om bilen går som skit är det bara pinsamt med kjolpaket och sånt tongue

Pinsamt?

Min bil är en 1,6 på 75 hk, men drar bensin där efter också..

Pinsamt är väll när man måste köra ifrån t.ex. 740 för att visa hur frän man är.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

1 661 Inlägg
1 juli 2008
#25
Styling i all ära, men när man har en snabb bil så tittar man inte ens på plastracer längre.
Stilren bil med krut är det finaste.
Finns väl ingen bättre styling än t ex ett FM IC i fronten och ett scoop som går direkt till luftfiltret. smile
Men smaken är ju som baken. Snygga bilar är ju alltid snygga bilar.

* Klåpare
1 718 Inlägg
1 juli 2008
#26
Gurkplutten skrev:
Menar du då att om man har en seg bil men väldigt stylad så äre bara ett humorobjekt? eller?
Fattade nog inte riktigt hmm

Både ja och nej.
Har jag en stylad seg bil så är den väldigt snygg, men det räcker inte för alla att man har ett sånt bilintresse. Enligt vissa måste en stylad bil ha ofantlig prestanda. I deras ögon är det ett humorprojekt.
I mina ögon är det dock en fin bil som jag gillar.

Det är bristen på förståelse för detta som gör att man ens måste fråga vad som anses vara ok att göra med sin egen bil. DET är humor...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

terazzi
1 juli 2008
#27
A_Lindahl skrev:
terazzi skrev:
Om bilen går som skit är det bara pinsamt med kjolpaket och sånt tongue

Pinsamt?

Min bil är en 1,6 på 75 hk, men drar bensin där efter också..

Pinsamt är väll när man måste köra ifrån t.ex. 740 för att visa hur frän man är.

Ja det är ju bra för bensinen som är så ofantligt dyr tongue då är det ju smart smile säger jag inte emot..
Men jag tycker ändå det är dumt att sätta på kjolpaket om det inte finns nåt som backar upp utseendet wink
Showbil i all ära,men det jag menar är att man ska ha en allrounder wink A4 1,8T e perfekta exempel..

Hahha måste visa?
Behöver ju knappt ens gasa för o köra ifrån en sleten sketen 740 tongue
Senast redigerat av terazzi (1 juli 2008)

terazzi
1 juli 2008
#28
Hardjim skrev:
Styling i all ära, men när man har en snabb bil så tittar man inte ens på plastracer längre.
Stilren bil med krut är det finaste.
Finns väl ingen bättre styling än t ex ett FM IC i fronten och ett scoop som går direkt till luftfiltret. smile
Men smaken är ju som baken. Snygga bilar är ju alltid snygga bilar.

WORD på det Hardjim smile

2 117 Inlägg
1 juli 2008
#29
Äsch! Styling är snyggt som tusan när det görs på ett bra sätt och kan göras både på utsidan av bilen och under huven. Styling är läckert! Tuning är också läckert och det kan göras både på bilen, under bilen och under huven.

Gräns? Nej! Gör precis som du vill.

Styla, Trimma, Tuna...det är helt upp till dig hur du vill ha det. Det finns ingen regel med gränser och hade det funnits en så hade jag varit den första att fullständigt skita i den.


1 827 Inlägg
1 juli 2008
#30
Ahh... Den gamla styling/tuning debatten!

Jag gillar "styling" med syfte. Vinge får jättegärna vara där om den behövs, luftintag likaså. Bur är ball då den är bara korkad i ren stylingsyfte mm mm.

Som ett försök att förklara så menar jag att jag "stylar" inte min bil, men jag känner ändå att den faktiskt blir snyggare och snyggare för varje modd jag gör, då modden gör bilen bättre.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juli 2008
#31
Diskret styling är ok oavsett hur mkt pulver man nu än skulle ha, när det går över till mer extrem utstyrsel tycker jag nog man ska ha gjort mer på spisen än hängt på sportblås och ventilkåpor i kolfiber...

Jag menar, när man går ombord på en Fountain 47 Lightning, Cigarette topgun 38 osv och öppnar motorluckorna blir man hyffsat förvånad att se 2st VP B20, rätt snabbt ligger man och vrider sig i skratt. roll
Hoppas ni förstod poängen cool
Senast redigerat av TenZer (1 juli 2008)

Rock'n Roll

6 Inlägg
1 juli 2008
#32
A_Lindahl skrev:
terazzi skrev:
Om bilen går som skit är det bara pinsamt med kjolpaket och sånt tongue

Pinsamt?

Min bil är en 1,6 på 75 hk, men drar bensin där efter också..

Pinsamt är väll när man måste köra ifrån t.ex. 740 för att visa hur frän man är.

WORD på det A_Lindahl smile


Japan Quality
41 Inlägg
1 juli 2008
#33
Styling & Tuning är 2 helt olika saker....vill man ha en snygg bil så spelar de väl ingen roll hur den går..´man får  ju inte köra snabbare än 110 på¨svenska vägar ändå;)


16 197 Inlägg
1 juli 2008
#34
Noxknight skrev:
Styling & Tuning är 2 helt olika saker....vill man ha en snygg bil så spelar de väl ingen roll hur den går..´man får  ju inte köra snabbare än 110 på¨svenska vägar ändå;)

precis... å ska man köra fort så åker man iaf MC.. big_smilebig_smile

köp en japsmoppe för typ 60.000 så kör man ifrån de mesta i bilväg iaf så.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
1 juli 2008
#35
Vad är styling?? Sleeper eller inget säger jag smile


EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
1 juli 2008
#36
Har varit uppe på tapeten förr det här.
Och enligt mig så finns det bara en gräns och det är mer eller mindre då det inte går att använda bilen normalt längre.
Då har man lite tappat konceptet bil som transport, på sätt och vis. tongue
Visst kan det vara snyggt att se en överstylad bil och man kan tycka att jobbet är bra utfört och jag tittar gärna och njuter, men jag skulle inte vilja ha det själv.
Jag vill ju kunna använda bilen också. wink

Förfinat original eller den gamla goda "clean/stilrent", hur man nu tolkar det är mer min stil. tongue

//Edge

Smålänning
7 883 Inlägg
1 juli 2008
#37
En del vill ha en snabb bil, andra en snygg bil.

En polare har en gammal 900 turbo från 91 med plåtfälgar, navkapslar dubbla antenner och matt tak, äcklig gröngråmetallic färg. Trimmad, laddar över 1 bar (rätt bra när original va 0,3.. LTT) och lämnar väll ca 200 hästar... Vet inte... Inte bänkad.. Släpper på torr asfalt på trean om man kopplar loss den och drar till varvstopp på femman.

Den har vi piskat en skitsnygg ford mustang -04 och en BMW M3 E34.
Skitkul big_smile
Men inte fan hade man valt den bilen framför någon av de andra ändå...
Men det är hans bruksbil. Finbilen är snygg big_smile

Det är fränt med fula bilar som går bra... Men fan vet om inte en stylad bil är trevligare... Då känns det lönt att putsa på den iaf... wink Sen får man inte köra fortare än 110 ändå som någon påpekade big_smile
Senast redigerat av twin_cam (1 juli 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 Inlägg
1 juli 2008
#38
Noxknight mogen nog att prata pension big_smile?

160 Inlägg
1 juli 2008
#39
Edge skrev:
Har varit uppe på tapeten förr det här.
Och enligt mig så finns det bara en gräns och det är mer eller mindre då det inte går att använda bilen normalt längre.
Då har man lite tappat konceptet bil som transport, på sätt och vis. tongue
Visst kan det vara snyggt att se en överstylad bil och man kan tycka att jobbet är bra utfört och jag tittar gärna och njuter, men jag skulle inte vilja ha det själv.
Jag vill ju kunna använda bilen också. wink

Förfinat original eller den gamla goda "clean/stilrent", hur man nu tolkar det är mer min stil. tongue

du tog orden ur munnen på mig broder, tamejfan rakt av smile

JDM
593 Inlägg
1 juli 2008
#40
Styla efter hk?
Så att motorn och stylingen matchar? Så att de är på samma nivå, tycker jag låter som en bra idé.

Men jag tycker en bil snabbt blir tråkig när den är så överstylad att man inte vågar använda den och måste ta den på flak, då förloras poängen med fordon. Men det är också tråkigt med en bil som är så övertrimmad att också den måste tas på flak för att den är för dyr eller typ går sönder efter varje meter.

En bil tycker jag ska vara så snabb att man kan ha kul och så snygg att man kan vara stolt över den.

Min styling kommer även vara stilren i den mån att den ska hållas lätt så att prestandan stannar på hög nivå och det praktiska med bilen stannar. Jag kommer inte göra mig av med baksätet och så vill jag ha bra ljud, men fortfarande kunna köra fort och vika sätena. Så jag bygger en liten lätt baslåda som är smart placerad.

Det ska vara JDM och bana!


Sök