2551
Sök

Finns d nån gräns på styling om man har lite hk??? var går den?

55 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
#1
Tänkte kolla med alla om vad de tycker om att kanske styla en bil som inte e alls sport i motorn
men ändå stylar den finns d nån gräns på hur långt man får gå var går den isåfall???
motivera om du tycker att d finns en gräns!


mvh                 BIG

16 197 Inlägg
1 juli 2008
#2
de e väl lite upp till var å en. man bygger väl en bil för sin egen skull å inte för andras. så så länga men själv tycker de e snyggt så smile


min jetta har orginalmotorn från -88 me 90 hk.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

55 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
#3
Det måste kollas in haha KAXIGT

55 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
#4
Herre jävlar pojk "I REST MY CASE TAR BORT TRÅDEN NU" Fan va cool den var! Tänker på min pappas gamla jetta som han köpte typ 92-93 kommer inte ihåg riktigt d e liiiite skillnad på dem 2 hahahaha

9 108 Inlägg
1 juli 2008
#5
Många förstår inte att det är extremt dyrt att hålla på med bilar så ofta har man bara råd att lägga krutet på en sak, det man själv tycker är viktigast. Blir lätt att folk säger "den går inte så snabbt som den ser ut att göra" typ, men tvärtom: hur ofta ser man showbyggen på bana eller som toppar 300 även om man har extrem budget? Många bryr sig helt enkelt inte så varför ska dom "tvingas" köpa värstingmotorer.

Dock tycker jag inte man ska välja världens snikmodell och plöja ner 100.000 i styling på.

Man ska satsa på så stor motor som man har råd med helt enkelt. När det bara skiljer 10.000 mellan en fräsch Calibra 8v och en 16v t.ex. så är väl valet givet att man ska satsa på 16v om man vill göra iordning. Värdet håller sig bättre då också.


55 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
#6
sant plånboken bestämmer ju allt!!!

Smurfen
103 Inlägg
1 juli 2008
#7
Kan man inte kompensera. Enligt mitt tycke så om vi tar en volvo s40 t.ex.
Köpes helt standard så listar jag i vilken ordning jag tycker man skall göra om man inte har råd med allt på en gång.

Fälgar. Med nya fälgar börjar utseendet att ändras massa med litet medel.
Sedan sänkning. Det till nya hjul blir gött.
Sedan kan man ge sig på lite basic trim. Typ chip avgas och kanske nått filter.
Då har man en stilfull bil med lagom egenskaper. Det är mitt steg. Sen skall man bygga rätt stil till rätt bil.
Man bygger inte tyskstuk på en japs och man monterar inte en japsdämpare på en tysk.
Då har ni lite av mina tankar.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

2 201 Inlägg
1 juli 2008
#8
det finns ingen gräns.  du sätter din gräns själv. pengarna sätter oxå en gräns.
sen har ovanstående lite rätt, angående rätt stil på rätt bil.
jag tycker att styling ska följa med/ passa i bilens övriga rinjer. sätta en jättekantig spoiler på en "rund" bil tycker inte jag passar.

JDM
593 Inlägg
1 juli 2008
#9
Tja det är ju upp till var och en, men eftersom du frågar vad vi tycker så säger jag vad jag tycker big_smile

Om du inte stylar bilen till en clean DB dragbil så stylar man ofta för att den ska se rejsig ut.
Det är helt ok att göra lite diskret styling för att bilen ska se snyggare ut utan att fixa med motorn. Men jag tycker man ska akta sig för att göra feta luftintag, vingar, downforce mm utan att bilen flyttar på sig snabbare än en familjebil.

Jag ska köpa en ny civic snart, den har mellan 130-140 hk och väldigt låg vikt, så den är hyggligt snabb, men jag stylar den inte med mer än liten läpp fram liten bak, större avgas, sportstolar, sportratt, snyggare klädsel. Någon märkessticker från någon del jag har i bilen, aningen större vinge, angeleyes. Mm Så det är en del styling, men diskret sådan som ger ett snyggt intryck men inte gör att den ser snabbare ut än vad den är.

Det ska vara JDM och bana!

337 Inlägg
1 juli 2008
#10
lägger du ner mycket pengar på en bil och gör om den totalt så den ser ut som en värsting, då kan man kanske få lite fniss bakom ryggen om den går löjligt långsamt.... själv valde jag en bil som jag kan tänkas ha ett bra tag framöver, så jag började med utsidan, när den blir klar så börjar jag samla motordelar. när jag samlat klart så börjar jag bygga om motorn. eftersom det har med plånboken att göra så börjar jag inte riva motor förrän jag har alla delar, jag kör den hellre en säsong orginal än att den ska stå still på pallbockar för jag inte har råd med de sista motordelarna. om jag tänker tvärtom så visst är det mycket ballare om en orginalbil till utsidan går som ett skollat troll på vägen, det är lite mer oväntat än att en as-stylad fet bil som ser ut att ha 800hp som kanske gasar iväg och knappt kan få däckskrik... enligt mitt tycke: hellre en nästintill orginalbil till utsidan är vråltrimmad än en vrålstylad bil med 100hk.... men som sagt. smaksak. står du på utställning med stängd huv njuter ju publiken med ögat, värre är när du rullar ut på streetrace....


* Klåpare
1 718 Inlägg
1 juli 2008
#11
Gränsen går vid "okopplade påhäng" enligt mig. Exempelvis en IC i fronten med slangar som inte går någonstans, eller påklistrade luftintag.
Vingar, kjolpaket, fälgar, lack mm. mm. är aldrig fel även om motorn anses vara för liten för somliga. Vill man ha en snygg bil och är beredd att lägga pengar på "bettan" så gör man det.
Styling & Tuning är två helt skilda saker.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Eldknast
915 Inlägg
1 juli 2008
#12
Mitsuhini skrev:
lägger du ner mycket pengar på en bil och gör om den totalt så den ser ut som en värsting, då kan man kanske få lite fniss bakom ryggen om den går löjligt långsamt.... själv valde jag en bil som jag kan tänkas ha ett bra tag framöver, så jag började med utsidan, när den blir klar så börjar jag samla motordelar. när jag samlat klart så börjar jag bygga om motorn. eftersom det har med plånboken att göra så börjar jag inte riva motor förrän jag har alla delar, jag kör den hellre en säsong orginal än att den ska stå still på pallbockar för jag inte har råd med de sista motordelarna. om jag tänker tvärtom så visst är det mycket ballare om en orginalbil till utsidan går som ett skollat troll på vägen, det är lite mer oväntat än att en as-stylad fet bil som ser ut att ha 800hp som kanske gasar iväg och knappt kan få däckskrik... enligt mitt tycke: hellre en nästintill orginalbil till utsidan är vråltrimmad än en vrålstylad bil med 100hk.... men som sagt. smaksak. står du på utställning med stängd huv njuter ju publiken med ögat, värre är när du rullar ut på streetrace....

Håller med dig fullständigt.

Att styla en "rutten" bil är som att tro att man blir sexigare med en lantmännen keps på skallen. Fortfarande skit på insidan och fult på utsidan... hehe...

Men det finns ju alltid dom som gillar att syssla med själva stylingen och då kvittar det kanske vilken bil man gör det på. Dock skulle jag aldrig få för mig att styla min corolla. Hur kul jag än skulle tycka det var att styla bilar.

Sen gillar jag ju stilrenare och mer "original" en bil ser ut. Alltså att bilen ser sportigare ut men att delarna ser ut att kunna ha kommit med bilen från fabrik när det gäller passform och styling. Det värsta jag vet är feta vingar och spoilers som varken följer karosslinjer eller har något gemensamt med bilens linjer i övrigt. Motorstyrka kvittar i detta fallet helt och hållet. Så länge det är stilrent så kan du styla vilken bil som helst.

Såg en BMW i malmö igår som nog hade samtliga bodykits och luftintag som någonsin sålts monterade. Vulgärt och riktigt riktigt fult.

Det är mina högst personliga åsikter.

smile

Tiden är rolig när det går fort... :)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
1 juli 2008
#13
firefreak skrev:
Mitsuhini skrev:
lägger du ner mycket pengar på en bil och gör om den totalt så den ser ut som en värsting, då kan man kanske få lite fniss bakom ryggen om den går löjligt långsamt.... själv valde jag en bil som jag kan tänkas ha ett bra tag framöver, så jag började med utsidan, när den blir klar så börjar jag samla motordelar. när jag samlat klart så börjar jag bygga om motorn. eftersom det har med plånboken att göra så börjar jag inte riva motor förrän jag har alla delar, jag kör den hellre en säsong orginal än att den ska stå still på pallbockar för jag inte har råd med de sista motordelarna. om jag tänker tvärtom så visst är det mycket ballare om en orginalbil till utsidan går som ett skollat troll på vägen, det är lite mer oväntat än att en as-stylad fet bil som ser ut att ha 800hp som kanske gasar iväg och knappt kan få däckskrik... enligt mitt tycke: hellre en nästintill orginalbil till utsidan är vråltrimmad än en vrålstylad bil med 100hk.... men som sagt. smaksak. står du på utställning med stängd huv njuter ju publiken med ögat, värre är när du rullar ut på streetrace....

Håller med dig fullständigt.

Att styla en "rutten" bil är som att tro att man blir sexigare med en lantmännen keps på skallen. Fortfarande skit på insidan och fult på utsidan... hehe...

Men det finns ju alltid dom som gillar att syssla med själva stylingen och då kvittar det kanske vilken bil man gör det på. Dock skulle jag aldrig få för mig att styla min corolla. Hur kul jag än skulle tycka det var att styla bilar.

Sen gillar jag ju stilrenare och mer "original" en bil ser ut. Alltså att bilen ser sportigare ut men att delarna ser ut att kunna ha kommit med bilen från fabrik när det gäller passform och styling. Det värsta jag vet är feta vingar och spoilers som varken följer karosslinjer eller har något gemensamt med bilens linjer i övrigt. Motorstyrka kvittar i detta fallet helt och hållet. Så länge det är stilrent så kan du styla vilken bil som helst.

Såg en BMW i malmö igår som nog hade samtliga bodykits och luftintag som någonsin sålts monterade. Vulgärt och riktigt riktigt fult.

Det är mina högst personliga åsikter.

smile

va e de för fel på lantmännen kepsar nu då mad   lol


Fattig student
1 282 Inlägg
1 juli 2008
#14
Gulmun skrev:
Gränsen går vid "okopplade påhäng" enligt mig. Exempelvis en IC i fronten med slangar som inte går någonstans, eller påklistrade luftintag.
Vingar, kjolpaket, fälgar, lack mm. mm. är aldrig fel även om motorn anses vara för liten för somliga. Vill man ha en snygg bil och är beredd att lägga pengar på "bettan" så gör man det.
Styling & Tuning är två helt skilda saker.

Håller med

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
1 juli 2008
#15
styling finns de gräns på men inte hk..


17 Inlägg
1 juli 2008
#16
din bil ditt val..
en ska göra precis som en känner..

Bara För Att Ja Är Tjej Gör Inte De Dig Te Nått Bättre Än Mig

Lite överallt..
612 Inlägg
1 juli 2008
#17
Hk spelar ingen roll om man ska styla en bil..

Min Golf har ca 75 Hk, och den har jag köpt kjolpaket till.. Men visst, den blir inte snyggast i världen, men för mig blir det en helt underbar bil, med låga bensin- och försäkringskostnader.

Sedan få får de som har Evo och Impreza skratta åt den om de vill, men den duger fint för mig..
Senast redigerat av A_Lindahl (1 juli 2008)

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 juli 2008
#18
jag har hellre en bil som som går bra än en som ser ut o gå bra. som andra har sagt, till utställningar spelar ju inte motorn så stor roll bara man har huven stängd... men när man sen kommer ut i trafiken kan det ju bli lite pinsamt kanske...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

* Klåpare
1 718 Inlägg
1 juli 2008
#19
Man är ju inte tvungen att alltid köra för fort bara för att bilen är moddad. Inget pinsamt med det. Har man bara stylat bilen rejsar man inte med den heller.

Har man en sminkad blondin vågat klädd som håller munnen stängd när man visar sig stan så tar man ju inte gärna med henne på en politisk debatt. Men man gillar henne ändå, även om det innebär utskrattning.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Bilstyling intresserad Datornörd
141 Inlägg
1 juli 2008
#20
Gulmun skrev:
Man är ju inte tvungen att alltid köra för fort bara för att bilen är moddad. Inget pinsamt med det. Har man bara stylat bilen rejsar man inte med den heller.

Har man en sminkad blondin vågat klädd som håller munnen stängd när man visar sig stan så tar man ju inte gärna med henne på en politisk debatt. Men man gillar henne ändå, även om det innebär utskrattning.

Menar du då att om man har en seg bil men väldigt stylad så äre bara ett humorobjekt? eller?
Fattade nog inte riktigt hmm

Don't try to be Perfect, there is no such thing...
Mazda Mx6 Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264635


Sök