3990
Sök

centralås BMW 320i

14 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Hallå, i morgon ska jag besikta bilen så jag tänkte fixa så att alla dörrar går att öppna. Höger bakdörr reagerar varken på centrallåset eller låsknappen.  Vänster bakdörr reagerar inte häller på centralåset , men låsknappen fungerar.
Nyckeln passar inte till bakluckan så den går inte att låsa.

så idag öppnade jag bakluckan och försökte få den att låsa upp båda framdörrar, vilket den gjorde. sen stängde jag luckan utan att tänka mig för och så var den låst. Nu kommer jag inte in i bakluckan =*(.
Jag har inget fällbart säte så jag tar mig inte in i kofferten den vägen heller... vad ska jag göra? bryr sig besiktningsgubben att 1 bakdörr och bagageluckan inte går att öppna?

564 Inlägg
2 juli 2008
Bakluckan är nog ingen fara. Däremot bör du nog fixa så du kan öppna bakdörren. Risken är att dom anmäkrer på den annars.

Mvh Johan

14 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
nu har jag rivit ur baksätena och insidan av dörren. Låsknappen verkar inte påverka låset , men sitter ändå fast i låset. Det är svårt att se och att komma åt =/. Existerar bilar utan centrallås bak? jag har centralås på båda framdörrarna och tanklocket och bakluckan. Men funderar över om det är borttaget på bakdörrarna, eller ur funktion.

Hur får man upp en låst dörr från insidan?

6 Inlägg
2 juli 2008
hade nästan samma sak med min opel calibra, skulle byta centrallås eftersom det gamla inte funkade som jag ville så när jag hade bytt på förar sidan så gick passagerar dörren i baklås. gick inte att öppna den manuellt eller något.

efter en kort stund kom jag fram till att det hade blir kortis i låset så jag klippte av kabeln till motorn för centrallåset i passagerar dörren. då gick den att öppna utan några problem alls.

Så mitt tips är ju tyvärr att klippa av matningen till motorn för centrallåset i dörren som är låst. och sedan skarva om den när du har fått upp dörren.

14 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
jag lyckades inte laga det och fick en anmärkning på det =/. jaja jag fick andra anmärkningar med så här blir det att laga.

Sök