här har du vad evolve kostar tror jag: http://www.evolvecars.se/html/s60.html ... och skillnaden är väl inte så jätte mkt på dom va ? det är väl från en viss årsmodell dom började heta 2.5T istället och har lite mer hk ?
Har för mig att 2.5t motorn har 210hk och den äldre 2.4t har 200hk, skillnaden är inte jättestor förutom att 2.5t motorn har lite högre topfart. Det som skiljer de åt är att 2.5t motorn istället har elektroniskt gasspjäll , annat insug, annat turboaggregat samt motorstyrningen.
Jag hade nog ändå satsat på 2.5T just därför att den har småsaker som uppgraderats.
Har för mig att 2.5t motorn har 210hk och den äldre 2.4t har 200hk, skillnaden är inte jättestor förutom att 2.5t motorn har lite högre topfart. Det som skiljer de åt är att 2.5t motorn istället har elektroniskt gasspjäll , annat insug, annat turboaggregat samt motorstyrningen.
Jag hade nog ändå satsat på 2.5T just därför att den har småsaker som uppgraderats.
Hoppas du fick svar på dina frågor
fel, alla volvo bilar from 99 har elektroniskt gasspjäll osv 2,4T fanns mellan 01-03 sen gjordes endel uppdateringar 04 och blev 2,5T istället. 2,4T har mycket riktigt 200Hk och 2,5T 210Hk men det skiljer en hel del i vrid, 2,5T har 320Nm vilket bara är 10Nm mindre än T5 01-04 medans 2,4T bara har 290Nm (har jag för mig det va).
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Har för mig att 2.5t motorn har 210hk och den äldre 2.4t har 200hk, skillnaden är inte jättestor förutom att 2.5t motorn har lite högre topfart. Det som skiljer de åt är att 2.5t motorn istället har elektroniskt gasspjäll , annat insug, annat turboaggregat samt motorstyrningen.
Jag hade nog ändå satsat på 2.5T just därför att den har småsaker som uppgraderats.
Hoppas du fick svar på dina frågor
fel, alla volvo bilar from 99 har elektroniskt gasspjäll osv 2,4T fanns mellan 01-03 sen gjordes endel uppdateringar 04 och blev 2,5T istället. 2,4T har mycket riktigt 200Hk och 2,5T 210Hk men det skiljer en hel del i vrid, 2,5T har 320Nm vilket bara är 10Nm mindre än T5 01-04 medans 2,4T bara har 290Nm (har jag för mig det va).
Se där Uppdaterade uppgifter ifrån en som kan detta, tackar vi för.
Köp en awd, oavsett om du väljer 2.4t eller 2,5t. Det är mitt råd. Jag hade s60 T5 förut och greppet är ju inte direkt skitkul i dessa bilar, hade behövts awd i min T5a...
Helt klart en 2,5T som sagt inann mycket bättre vrid än i 2,4T. Steg ett får du 250hk 350nm har jag för mig? Vilket är mer vrid än i T5:an. Ska du inte trimma ska du inte ha AWD, så rappa är dom inte
Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Helt klart en 2,5T som sagt inann mycket bättre vrid än i 2,4T. Steg ett får du 250hk 350nm har jag för mig? Vilket är mer vrid än i T5:an. Ska du inte trimma ska du inte ha AWD, så rappa är dom inte
Det där får du gärna utveckla lite, varför ska han inte ha awd om han inte tänkt trimma?
Den hårda sanningen är att fwd är ganska värdelöst redan vid 200hk....
Jo vad jag menade var att om man kör bilen orginal så förlorar du mer i effekt än vad du vinner i grepp med en 2,5T, Man ska vara glad om det skriker lite på tvåan .Men när det gäller väghållnig så givetvis klar fördel med AWD, men jag saknar den inte i min S80. Dock blir det till att trimma i sommar, så jag kanske ändrar min åsikt.
Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Farsans förra 2.4 T drog 0.85 långkörning å aldrig över 0.95 stadskörning... sen köpte han en 2.5T 06:a (iofs med automat) men den bilen drog aldrig under litern hur han än körde...
Å den lilla skillnaden är inte märkbar....
Oavsett hur så finns dessa bilarna med antispinn å de är fan så möe bättre än 4hjulsdriften för de är bara hittepå.... "Den driver baknär du behöver de " Ja ge fan i å gasa så du kör med hjulspinn någongång i månaden å slipp hasa med den vikten hela tiden ...
Farsans förra 2.4 T drog 0.85 långkörning å aldrig över 0.95 stadskörning... sen köpte han en 2.5T 06:a (iofs med automat) men den bilen drog aldrig under litern hur han än körde...
Jag kör min 2,5T på 0,75L/mil långkörning. 0,87L/mil när jag pendlar till jobbet. Fast jag har inte automat.
Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Farsans förra 2.4 T drog 0.85 långkörning å aldrig över 0.95 stadskörning... sen köpte han en 2.5T 06:a (iofs med automat) men den bilen drog aldrig under litern hur han än körde...
Å den lilla skillnaden är inte märkbar....
Oavsett hur så finns dessa bilarna med antispinn å de är fan så möe bättre än 4hjulsdriften för de är bara hittepå.... "Den driver baknär du behöver de " Ja ge fan i å gasa så du kör med hjulspinn någongång i månaden å slipp hasa med den vikten hela tiden ...
Antispinn som satt i min s60 T5 var helt värdelös, så jag kan inte hålla med dig där. Fan, bara nudda gasen så släppte skiten, sedan hackade det när antispinnen ströp tändningen. Inte det minsta skoj och totalt värdelöst om jag ville sätta sjyssta tider...