sänkt fram . men hög bak . nivåreglering och multilink bakaxel
hur går jag väga? ska kapa . men kan man ställa eller ta bort nivåregleringen? eller ska jag köpa nya stötisar utan nivå? vilket är enklast? i så fall vilka stötisar passar denna bil utan nivå ?
gärna erfarna svar. inga gissningar tack
hur sänkte ni er 760 med Multi+nivå ? mkt tacksam för svar
Ge Motorsport har Sänkninssats till den, har själv en 960 med multilink och nivå bak, men beställde delar hos ge och passar kanon
ok men du har bladfjädrar? ja har vanliga spiral fjädrar
dämparen du köpte av dom . den är själklart utan nivå va? kan man montera exakt denna dämpare på en 760 med spiralfjädrar? normala fjädrar med andra ord
Detta hitta jag på en hemsida. tror det är en engelsman
hans setup på en bil som min . 760 med nivå och multi orginal nu mer: Lowered aprox 50-60 mm Bilstein Sport front (P36-0292) and rear (B46-1662) Jamex lowering springs in front / Custom 240 springs rear
När man ska sänka en 760 i bak kan man gära så här (jag gjorde d iaf =P )
Man tar ett par stötdämpare ifrån Volvo 740 och kapar av nedre fästet på dom, sen tar man nivomat dämparna och kapar av nedre fästet på dom med. Tar sen nivomatfästena och passar in dom på 740 dämparna så att det är rakt, sen gör svetsen resten av jobbet Å sen e de bara å montera tillbaka dom på bilen, funkar hur bra som helst.
OBS!!!! Var extremt noga med att kyla stötdämparen i samband med kapning/svetsning av undre fäste!!!!!! E ju inte så kul om dämparen skulle explodera När jag gjorde detta så behövde jag inte byta fjädrar eller kapa dom nånting. Resultatet blev att skärmkanten hamnade vid fälgkanten ungefär = precis lagom