2556
Sök

Wtf, jag har fått nått svart klet på hela sidan av bilen

Avstängd
32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
mad

vad fan kan det vara ? det är på en opel calibra, hela stänkskärmen i fram är helt svart med gegga som tjära ?
sen har det skvätt på hela ena sidan av bilen..vågar inte pilla på det heller för det är kletigt, och kletar ut sig ?
Kan det ha blivit så när jag testa hur fort bilen gick ? 230+ kom jag upp i...men då skulle väll alla däck smält..
hjälp, hur ska jag få bort kletet sad

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
Avstängd
32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
du råkar du inte ha kört på nylagd asfallt?

Jo det har jag gort tror jag ?
men varför har det inte stelnat..det är som tjära
ocg varför bara skvätt på ena sidan ? hur får man bort skiten mad

Fattig.
27 Inlägg
11 juli 2008
avfettningsmedel

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juli 2008
nurmInen89 skrev:
volvo_dude skrev:

den har vell kanske inte hunnit stelnat till 100% hade en saab förut som va vit fick sånt där jox över trösklarna på båda sidorna jag fick aldrig bort de så förmodligen måste man vell skrapa slipa/första lacken ju längre de sitter lär ju inte bli lättare och få bort

Avstängd
32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
nurmInen89 skrev:
volvo_dude skrev:

den har vell kanske inte hunnit stelnat till 100% hade en saab förut som va vit fick sånt där jox över trösklarna på båda sidorna jag fick aldrig bort de så förmodligen måste man vell skrapa slipa/första lacken ju längre de sitter lär ju inte bli lättare och få bort

jävla skit mad
men jag vågar inte gnugga, då smetas det ju bara ut ! och det är rätt så stora droppar

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
11 juli 2008
Asfaltsrester.
Avfettning man köper i butik funkar ju inte på något... prova med fet fotogen och en mjuk pensel, löser det mesta.
När du fått bort kletet så tvättar du med schampoo som vanligt.

Har kört 290+ och inte fasen smälter däcken... Det sliter dock ganska mycket i såna hastigheter, mer ju mjukare däck du har...
Senast redigerat av TCG (11 juli 2008)

Avstängd
32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Wtf var ut och tittade närmare sadsad det har skvätt ända bak på bakfälgarna, så dom har massa svarta sträck..sen är bakskärmen helt svart undertill..det är asfalt på alla sidor !!!! fyfan..säger jag

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 juli 2008
säkert asfaltsfläckar. men använd diesel o nån borste/pensel. har gjort så på morsans vita bil som var typ svart på sidorna... pensla på, bearbeta med penseln tills det är upplöst (snåla inte med dieseln) och spola bort med vatten. tvätta sedan som vanligt. tänk dock på att även vax o sånt försvinner...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Avstängd
32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
säkert asfaltsfläckar. men använd diesel o nån borste/pensel. har gjort så på morsans vita bil som var typ svart på sidorna... pensla på, bearbeta med penseln tills det är upplöst (snåla inte med dieseln) och spola bort med vatten. tvätta sedan som vanligt. tänk dock på att även vax o sånt försvinner...

okej ska prova det, det kommer ta låååång tid, inte lite asfalt kan jag säga er...
men men, har ju semester 5 veckor nu får köpa hem 2 flak öl..sen börja pensla sad

18 Inlägg
11 juli 2008
ja råkade stå i nylagd asfalt en och fick asfalt på ena skon det tog typ 1-2 dar att stelna. jag fick bort det genom att lägga dojan i frysen och sen hacka/dra bort asfalten. men en sko och en bil är ju inte direkt samma

Avstängd
32 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
mrduck skrev:
ja råkade stå i nylagd asfalt en och fick asfalt på ena skon det tog typ 1-2 dar att stelna. jag fick bort det genom att lägga dojan i frysen och sen hacka/dra bort asfalten. men en sko och en bil är ju inte direkt samma

hehe. ne man ska nog inte försöka hacka loss det på en bil wink

963 Inlägg
11 juli 2008
nurmInen89 skrev:
Wtf var ut och tittade närmare sadsad det har skvätt ända bak på bakfälgarna, så dom har massa svarta sträck..sen är bakskärmen helt svart undertill..det är asfalt på alla sidor !!!! fyfan..säger jag

Japp, så brukar det bli när man kör i nylagd asfalt. Ser ut som någon lekt med en flaska kolasås(fast svart) på fälgarna... tongue

963 Inlägg
11 juli 2008
henke_99 skrev:

Diesel man tankar på tappen är inte så fet, fett löser fett så det är nog bättre med fotogen. Men väl värt att prova med diesel.

NissanMotorsport
11 juli 2008
kör in i en biltvätt och hoppas på de bästa när du kommer ut tongue

872 Inlägg
11 juli 2008
asfaltsbortagningsmedel tycker jag brukar funka rätt bra, det dunskatr ju inte så himla fort så man kan låta det sjunka in, och jag hade helre köpt in et lager svampar å tvättat med, kan vi inte få se en bild?
Senast redigerat av 998cc (11 juli 2008)

If its too loud you are too old!

831 Inlägg
12 juli 2008
Du kanske har brölat på med däckglans... Det skvätter ju fint om man tar för mycket. Fast det blir väl inte svart kanske.

BTLulle
12 juli 2008
På välsorterade Statoil mackar brukar dom ha Asfaltrent den fungerar ypperligt att ta bort asfaltfläkar med.

MVH Peter

Kombi-Nation
289 Inlägg
12 juli 2008
jag skulle nog försökt skaffa prepsol, funkade på min bil när jag hade fått svarta asfaltsfläckar, men iofs så lät jag det inte sitta så länge på bilen.

Withlimb
210 Inlägg
12 juli 2008
MAC 124 på närmaste statoilmack(Kallas även Prickbort). Funkar lika bra på våt som torr bil. Spruta på rejält,vänta 2min, spruta på mer,vänta 2min sen gnuggar du "löst" med trasa,svamp eller vad du nu använder. När du får bort mer och mer så är det bara koncentrera sig på de fläckar som blir kvar.
Till fälgarna finns MAC 120(Fälgrent). Gör likadant som på lacken.

Lycka till.

105hk rent vansinne!

Sök