4103
Sök

köpa bil i 150 tusen kronors klassen och neråt, alternativa fordon???

38 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
#1
Mina fordon jag skulle kunna tänka mig är) ej nya bilar allså beganade bilar
1; bmw e30 m3
2; lotus elise eller exige men exige är nog dyrare än 150 tusen kronor
3; subaru imprezza
3;opel speedster
4; mazda rx 7 nyare modelen

vill gärna veta vilken ni skulle valt och varför. eller om ni har någon annan bil att ge förslag på måste vara bakhjulsdrivet eller 4x4:P

I live my life a quater a mile at the time, during those ten seconds or less, I'm free...

terazzi
12 juli 2008
#2
Skyline R32 GTR wink
+Tål trimning och det kostar inte allt för mkt
+dricker inte så mkt med tanke på prestandan wink
+finns massa och göra med den
+massa kunnigt folk som kan dem
+snygga och klassisk design

-Inköps pris
-Försäkring

Men sammanlagt så får du en bil som har båda motor,kraft,väghållning samt du lätt kan plocka mer effekt ur wink

Här är en annons wink
http://www.blocket.se/vi/16539041.htm?ca=23_13_s
Senast redigerat av terazzi (12 juli 2008)

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
12 juli 2008
#3
Vad ska du ha bilen till? Strippkörning/bankörning eller bara åka snabbt på vägen? Med dina förslag så gissar jag på att bilen inte behöver vara bekväm iaf.? smile

162 Inlägg
12 juli 2008
#4
Elise är ju frän=) annars har du ju rx7an wink


Svetsare
39 Inlägg
12 juli 2008
#5
Imprezan är en grymt rolig bil om du vill köra fort på gatan.. Den är även kul att bränna runt på banan med, samt står sig ganska bra på ett och annat rattlåsrace..

Hade jag haft 150 k att lägga på bil då jag köpte min, hade jag antagligen köpt en WRX Sti av samma kaross som min GT.. Du får då en bil med MYCKET hållbar låda och som tål att trimmas en del.. Dessutom har den mer hästar original.. Enda nackdelen är väl att den är högerstyrd..
En vanlig wrx (GT) är något du bör undvika, då lådorna på dessa är svaga..

Andravalet hade varit en RX-7:a, gärna högerstyrd för att komma ner i pris, och haft en sisådär 70 k över att lägga på trim.. smile Nya eller gamla modellen hade jag inte brytt mig om..

*silverkulan blev en kolfiberkula*

107 Inlägg
13 juli 2008
#6
Porsche 968 CS,  RWD och banchassi,  riktigt roliga bilar,  men om du hellre vill trimma mm  944 Turbo alt 944 Turbo Cup

Själv skulle jag för en helt ren banbil, valt en 968 CS, men som det är nu med lite blandat med träffar, bankörning mm, så är 944 T   en riktigt bra "allround" bil.

Porsche 911 - 71 banträffsbil
Opel Calibra -94 Vardagsbil

OEM <3
194 Inlägg
13 juli 2008
#7
Gamla skyline R32 känns ju ganska uttjatade, varför inte hitta nått som inte alla andra kör med?

These days &#9834;&#9835;

607 Inlägg
13 juli 2008
#8
Sierra/Escort Cosworth, det finns ju både som bakhjuls drivet och fyrkrafs, roliga och potenta bilar och väl beprövade om man vill trimma vidare

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 juli 2008
#9
Min gamle jagga e till salu för 45,000 det e en ovanlig bil som funkar mkt bra

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Avstängd
962 Inlägg
13 juli 2008
#10
ViO skrev:
Imprezan är en grymt rolig bil om du vill köra fort på gatan.. Den är även kul att bränna runt på banan med, samt står sig ganska bra på ett och annat rattlåsrace..

Hade jag haft 150 k att lägga på bil då jag köpte min, hade jag antagligen köpt en WRX Sti av samma kaross som min GT.. Du får då en bil med MYCKET hållbar låda och som tål att trimmas en del.. Dessutom har den mer hästar original.. Enda nackdelen är väl att den är högerstyrd..
En vanlig wrx (GT) är något du bör undvika, då lådorna på dessa är svaga..

Svaga och svaga, det beror ju på hur man använder bilen, kör man inte som en 740 raggare funkar det ju med 300hk utan problem, det är väll framförallt vridet som dödar lådan men den orkar väll med uppot 400nm om man inte kör som en tattare... Den effekten i en bil som har en tjänstevikt på endast 1330kg blir rätt bra fartresurser...

Men självklart är STi versioner av GC8 alltid bättre, men då får man ju tyvär en postbil... Vill TS ha en rättstyrd så tror jag en GT blir skitbra sålänge som man köper en med fräsch låda och motor! smile

Svetsare
39 Inlägg
13 juli 2008
#11
prodrive skrev:
ViO skrev:
Imprezan är en grymt rolig bil om du vill köra fort på gatan.. Den är även kul att bränna runt på banan med, samt står sig ganska bra på ett och annat rattlåsrace..

Hade jag haft 150 k att lägga på bil då jag köpte min, hade jag antagligen köpt en WRX Sti av samma kaross som min GT.. Du får då en bil med MYCKET hållbar låda och som tål att trimmas en del.. Dessutom har den mer hästar original.. Enda nackdelen är väl att den är högerstyrd..
En vanlig wrx (GT) är något du bör undvika, då lådorna på dessa är svaga..

Svaga och svaga, det beror ju på hur man använder bilen, kör man inte som en 740 raggare funkar det ju med 300hk utan problem, det är väll framförallt vridet som dödar lådan men den orkar väll med uppot 400nm om man inte kör som en tattare... Den effekten i en bil som har en tjänstevikt på endast 1330kg blir rätt bra fartresurser...

Men självklart är STi versioner av GC8 alltid bättre, men då får man ju tyvär en postbil... Vill TS ha en rättstyrd så tror jag en GT blir skitbra sålänge som man köper en med fräsch låda och motor! smile

Som jag skrev så handlar det ju mer om hur mycket man vill trimma.. wink

Själv funderar jag på att eventuellt sälja min silvriga GT (får se vad domen blir i vinter när jag river den och ska blästra och lacka om, om det är värt det eller den är mycket rostig) och köpa en RA istället.. smile

*silverkulan blev en kolfiberkula*

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
13 juli 2008
#12
Ford escort cosworth!!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad


Sök