Ska ut och köra på en väg med fartkameror om en stund. Är inte riktigt säker på om de e 70 eller 90väg men gissar på att de e lite blandat.
Så min fråga är: Tar den kort om man ligger 1km/h över gränsen eller tar den inte förräns man ligger mer över? Jag har givetvis tänkt att försöka hålla mig inom hastighetsgränsen men man kan ju tappa koncentrationen nån gång och råka lite ligga över.
Har inte svaret på din fråga, men en liten parantes. Tänk på att en hastighetsmätare i bilen sällan visar rätt. Har kört många olika bilar där jag haft med min GPS, inte en gång har mätaren visat samma hastighet som GPS:en. Bilarna har alltid legat ungefär mellan 5-10 km/h under hastigheten den egentligen rullar i.
Har inte svaret på din fråga, men en liten parantes. Tänk på att en hastighetsmätare i bilen sällan visar rätt. Har kört många olika bilar där jag haft med min GPS, inte en gång har mätaren visat samma hastighet som GPS:en. Bilarna har alltid legat ungefär mellan 5-10 km/h under hastigheten den egentligen rullar i.
Aa det e sant, bra att du skrev de!
Nu ska jag i alla fall åka, får la hoppas att det går vägen
tittade på fifth gear (elr hur det stavas på discovery förut och när dom körde 290km/h förbi en fatkamera så regerade den inte men allt under 290 tog den direkt
Ska ut och köra på en väg med fartkameror om en stund. Är inte riktigt säker på om de e 70 eller 90väg men gissar på att de e lite blandat.
Så min fråga är: Tar den kort om man ligger 1km/h över gränsen eller tar den inte förräns man ligger mer över? Jag har givetvis tänkt att försöka hålla mig inom hastighetsgränsen men man kan ju tappa koncentrationen nån gång och råka lite ligga över.
Vore tacksam för snabba svar då jag ska åka strax
Hmm, första gången du kör på en väg med kamera ?? vilken planet kommer du från??
Kameran mäter den exakta hastigheten. Din mätare visar som tidigare nämnt 5-10km/h för mycket. Prova med en GPS. Det är kameror i alla nya kameraskåp men de är inte aktiva hela tiden. De är aktiva på tider då vägen varit olycksdrabbad, då många kör för fort eller när det är mycket trafik(enligt Vägverkets FAQ).
Jag har aldirg sett en kamera blixtra oavsett hastighet...