2966
Sök

Hur långt över hastihetsbegränsningen kan man ligga innan kameran tar kort?

Körv
3 535 Inlägg
13 juli 2008
Lincoln skrev:
decib3L skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Den tar bilder om du ligger ca 5 km/h över. Tog mig på 7 över.. sad (3600:- )
Men är det laser dom tar dig med är det EN km/h... hmm

EDIT: Tips! Håll begränsningen...

Jag har aldrig kört för fort big_smile

Chicken tongue

Har heller aldrig ljugit i mitt liv big_smile

Truckdriving Man

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
13 juli 2008
Nallen_sthlm skrev:
svaret på frågan är 6 km/h Jag arbetar bland annat med att montera upp dom......

6km/h verklig hastighet kanske. Sen får man lägga på ca.5-10km/h på mätaren eftersom de visar för mycket...

Livsnjutare
1 707 Inlägg
13 juli 2008
TheMan89 skrev:
Rånarluva o tejpad skylt sen är de fri fart som gäller wink

Eller så drar man bara ner solskyddet så ansiktet inte syns , .... Man behöver ju inte krångla till det wink

Direktör
305 Inlägg
13 juli 2008
TCG skrev:
Nallen_sthlm skrev:
svaret på frågan är 6 km/h Jag arbetar bland annat med att montera upp dom......

6km/h verklig hastighet kanske. Sen får man lägga på ca.5-10km/h på mätaren eftersom de visar för mycket...

Ja 6 km/h på den riktiga hastigheten, vet ett par sätt så man kan klara sig utan att bli tagen om kameran brinner av men ingen bra pr för mig att skriva det här.... men har blixtrat ett par gånger för mig i södralänken i sthlm men jag säger så att tar kameran kort så blixtrar det bra, går inte att missa

Speed limit are only for pussy

963 Inlägg
13 juli 2008
HereComesTrouble skrev:
TheMan89 skrev:
Rånarluva o tejpad skylt sen är de fri fart som gäller wink

Eller så drar man bara ner solskyddet så ansiktet inte syns , .... Man behöver ju inte krångla till det wink

Du kan inte sitta normalt om solskyddet ska dölja dig. Kameran tar snett från höger.

124 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Smajly skrev:
Hmm, första gången du kör på en väg med kamera ?? vilken planet kommer du från??

Nää det var inte första gången jag körde på en väg me fartkamror men vi har inte så många runt här mer än på den vägen. Och på den vägen kör jag inte allt för ofta på.
Ni har betyligt fler nere i skåne
Fast nu har det kommit upp några till runt så man stöter la på dom oftare nu.

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
13 juli 2008
Fick hem en bild på mig 96 på 90 väg ,blev 1500 i böter och bilden är ju så klar så neka är ju bara och dra ut på det

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

12 086 Inlägg
13 juli 2008
Jag kör nästan jämt 10km/h för fort på landsväg (jag är väl inte den ända smile ) och jag sänker inte vid kamerorna. 1, bilens mätare visar alltid för mkt, säg minst 5km/h, 2 kamerorna har en felmarginal på 3km/h (tror de fortf är så).. det resulterar teoretiskt i en hastihet av tex 92km/h, och vem fan bryr sig? Inte jag lr kamerorna jag kör förbi iaf smile

Roboo
13 juli 2008
Passar på att låna tråden lite, Använder plåtpolisen alltid blixt när den tar kort?

982 Inlägg
13 juli 2008
japp..runt 7kmh

5 198 Inlägg
13 juli 2008
TheMan89 skrev:
Jo för då åker bilägarn på det istället tyvär...

Samma kvalificerade skitsnack som tidigare tråd,,,

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
13 juli 2008
jag har tänkt på en grej, kan man inte ha framskylten typ i framrutan, sen när det blir kamera sträcka så plockar man bara bort den sen ere fri fart big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

963 Inlägg
13 juli 2008
Roboo skrev:
Passar på att låna tråden lite, Använder plåtpolisen alltid blixt när den tar kort?

Ja, läs på vv.se. De har en FAQ om kamerorna från helvetet....

EDIT: VV omnämner inte kamerorna som "från helvetet" wink
Senast redigerat av TCG (13 juli 2008)

963 Inlägg
13 juli 2008
Smiley skrev:
jag har tänkt på en grej, kan man inte ha framskylten typ i framrutan, sen när det blir kamera sträcka så plockar man bara bort den sen ere fri fart big_smile

Nummerskylten ska vara placerad väl synlig längst fram på bilen. Annars gäller den inte och du får 1500.- i böter.

982 Inlägg
13 juli 2008
2600 i böter ..nya regler smile

835 Inlägg
13 juli 2008
Kul att läsa alla som säger typ "brukar ligga 17km/h över o de funkar" - I verkligheten puttrar alla förbi kamerorna 10 km/h under laglig hastighet! Hehehe.

Sleeper
3 084 Inlägg
13 juli 2008
i iggesund så körde jag om 10 kameror i 140+ ingen flörta då med mig iaf.

där var det 70 och 90 väg
Senast redigerat av Sushikocken (13 juli 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

982 Inlägg
13 juli 2008
inte ofta kamrorna är igång..men när de väl är de blixtrar de rejält smile..blivit fotad 3 ggr..1 gång i bil 138kmh på 70 smile

2 ggr på r1a betydligt fortare smile

963 Inlägg
13 juli 2008
Beeenny skrev:
2600 i böter ..nya regler smile

Då är poliserna oinformerade, har blivit hotad med 1500.- i böter 2ggr de senaste två månaderna... tongue

963 Inlägg
13 juli 2008
Beeenny skrev:
inte ofta kamrorna är igång..men när de väl är de blixtrar de rejält smile..blivit fotad 3 ggr..1 gång i bil 138kmh på 70 smile

2 ggr på r1a betydligt fortare smile

Finns flera anledningar till att jag köpte Sporthoj i våras... smile 1 vecka efter att JO rekomenderat polisen att inte följa efter sportmc... tongue

Sök