Om du har ett original brytarlöst tändsystem från Opel så kan du vara nästan helt säker på att det är tändmodulen som lagt av. Alltså den lilla platta "lådan" som sitter skruvad på aluminiumplattan som även tändspolen sitter på. Det finns iaf två olika modeller på den, 5 eller 6 stift vill jag minnas. När den lägger av blir det som du beskriver, bilen tvärdör o det är inte ett liv i tändstiften. Vet inte hur du fått diagnosen att den fungerar, för det syns knappast på den att den är trasig. Mkt ovanligt att det under körning blir andra fel än detta på dessa tändsystem.
Ett fel som kan uppstå när man konverterar till detta system är att det original sitter en motståndskabel från tändningslåset till tändspolen, o då räcker inte strömmen till även om det är 12 volt fram. Detta felet borde dock inte uppstå om det väl fungerat en gång. Lätt att kolla, dra en +kabel direkt från batteriet till tändspolen.
OPEL - Ett sätt att ha det bra!