3752
Sök

Tips på var man kan inhandla kniv modell större?

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
15 juli 2008
#21
Men killen vill väl vara som Rambo helt enkelt, inge fel me de ! ^^
Han kunde ju inte säga det jätte bra anledningen till sin Machete kniv tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
15 juli 2008
#22

Lev livet, det kan ta slut fort

3 113 Inlägg
15 juli 2008
#23
du kan få min kökskniv.. jag lovar, tjejerna kommer sukta efter dig längs med träden..

Semper Fi

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
15 juli 2008
#24
danne90 skrev:
Irmscher Vectra skrev:
danne90 skrev:

Mogen du e då! va ska du ha en kniv till? va tuff lr:rolleyes:
Moget inlägg för att vara ditt andra.. Lugna dig..
ditt andra åxå va roll
Seriöst, skärp dig om du inte vill ha en bann det första du får.


Men om OP vill ha en stor fet onödig kniv så kan han väl få ha det? Lixom, vad ska ni med era abertrimmade sportbilar till, ni får ju ändå inte köra snabbare än 110 med dom?

Whine whine!

Mollllgan
15 juli 2008
#25
Pikey skrev:
Åk till kina och köp ett svärd, lite manligare.
Hahahhahah skulle skriva samma sak... Samuraisvärd eller hur det nu stavas=)
Sen är du garanterat kungen i skogen... Dem andra fäller gräs med morakniv och du kan fälla hela skogen med ett Stadigt grepp på svärdet.


Scout redo Alltid redo

632 Inlägg
15 juli 2008
#26
http://www.amazon.com/Operation-Freedom … B000H7M0VS

Jag har en sådan där kniv. bladet är 30cm långt. finns att köpa på Partaj butikerna runt om i landet smile. och vass är den också!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

RE-雨宮
481 Inlägg
15 juli 2008
#27
Om du vill ha en stor kniv, och är med i scouterna så borde dom lärt dig att storleken inte har nån betydelse, med detta sagt så älskar jag vapen.. Alla sorters, men jag skulle verkligen inte vilja ha en med 40cm blad om jag skulle behöva använda den. En kniv jag tycker är aldeles för stor är Buck Nighthawk, och de bladet är nog inte 20cm, men fruktansvärt otymplig. Fällknivens största knivar är bra stora, och väldigt funktionsdugliga. Duger åt svenska försvaret i många fall. Andra märken är väl SOG,Eickhorn,Smith&Wesson. Att tänka på är att dom riktigt stora knivarna sällan är bra, då dom mest är byggda för att vara stora, och inte för att vara praktiska. Coldsteel tror jag gör stora knivar somfan, nästan machete liknande. Å sen finns det ju knivar som är "mini machetes" om du vill ha en sån.
Min favoritkniv alla kategorier (dock sjukligt stor) är Tom Browns Tracker, http://www.topsknives.com/images/tbt010.jpg  Fruktat oanvändbar, men har man sett The Hunted så måste man gilla den. tongue

RE-Amemiya Kitted FD3S

801 Inlägg
15 juli 2008
#28
om du är scout så ska du väl göra en egen? big_smile det har jag gjort tongue finns knivblad att beställa, och sen göra eget skaft + slida till den.

Avstängd
200 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#29
tack för alla svar
jag är medveten om att det är jobbigt att gå runt med den
, men jag har en annan, som e lite mindre (bladet e 17 cm)
men denna "machete" ska användas till en överlevnadshajk (vi har ordnat en igenväxt stor trädgård, går inte att ta sig fram utan att skära sig egenom) för patrullscouter som vi seniorer anordnar
så jag ska ju inte springa runt med den precis

"audiot"
287 Inlägg
15 juli 2008
#30
Urkas skrev:
Men om OP vill ha en stor fet onödig kniv så kan han väl få ha det? Lixom, vad ska ni med era abertrimmade sportbilar till, ni får ju ändå inte köra snabbare än 110 med dom?
hahah, helt rätt! Vi ska inte kasta bäver i trähus, alla har vi saker vi inte behöver men vill ha ändå.

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

badboy for life
356 Inlägg
15 juli 2008
#31
varför inte bara köpa ett medeltidssvärd för dom är väl minst 40cm långa så lär du ju ha den största och mäst brutala kniven inom hela den svenska scautkåren roll hahaha

leva bör man ändå dör man

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
15 juli 2008
#32
budgetalternativet big_smile
Isolerkniv 69,95
Byggmax, Bara billiga byggvaror
http://www.byggmax.com/image/products/534x534/28330_534x534.jpg


2 014 Inlägg
15 juli 2008
#33
Maizer skrev:
40cm, låter mesigt indeed... mindre än min ***.
Och det här är inte Flashback, såväl den påstådda storleken på din utrustning som språket du använder dig av hör bättre hemma där. Om du har tur kanske någon till och med bryr sig.

Börjar tröttna på rapporter om dina inlägg nu. Nästa gång blir det en varning och troligtvis avstängning.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Darth Vader
1 644 Inlägg
15 juli 2008
#34
Att ingen har tänkt på hobbymördarens Mecka nr. 1: Hobbex?
Där har de både bamseknivar och Machetes tongue

www.hobbex.se

Edit: Nåt i den stilen kasnke?
http://www.hobbex.se/p/productmenu,41.9 … oduct.html
Senast redigerat av DoWahDiddy (15 juli 2008)

Braaaaap?


Sök