3005
Sök

Rainbow på Liseberg störtat ner i marken!

1 079 Inlägg
16 juli 2008
Bjork skrev:
De e väldigt äckligt sånt här, förra året så krångla ju "Uppswinget" rejält.
När vi va där så var halva den avspärrad fast man fortsatte ändå köra den så ordet
"money talks" stämmer jäkligt bra hmm

Ett ställe ja ALRDIG åker på de e Axels nöjesfält, höll ju fan på att bli ihjälslagen i "virvelvinden"
Där om nånstans är de ju brister

Åkt Bali-Baba? Fy f'n va den gnissla å knaka.

340 Inlägg
16 juli 2008
BRA: att den fruktansvärt gamla och dåliga karusellen "rainbow" störtat ner i marken.
Dåligt: att det satt personer i den.

Vad tror ni, kommer den skrotas nu? Hoppas på det.

340 Inlägg
16 juli 2008
Mobila tivolin är inte min grej, fyfan vilket rappel det där är.
Fanns också nån jeffla "hotdog" på skara när jag var mindre som kändes ganska unsafe...fan va rädd jag var...
Senast redigerat av tjompa (16 juli 2008)

407 Inlägg
16 juli 2008
hot dog på skara sommarland hahah den var i en klass för sig själv...hahhaha

och rainbow har funnits sedan 1983

340 Inlägg
16 juli 2008
ja det var den verkligen, skrotningsklass!

QueenBitch
536 Inlägg
16 juli 2008
när jag va jääätte liten höll jag på att flyga ur stora lisebergsbanan, förra året när jag åkte rainbow så knakade den, när jag gick omkring på nöjesfältet kom en skruv farande.. tror den kom från balder.. plus att min dåvarande pojkvän fick en sko i huvudet så det e inte bara gamla attraktioner det e klantiga arbetare oxå som inte kollar säkerheten noga... minns att det va massa saker på nöjesfält runt omkring i världen som gick sönder förra sommaren

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

Avstängd
159 Inlägg
16 juli 2008
MAN SKA EJ ANSTÄLLA PRAO FOLK . utan en seriös mekaniker i 40års åldern med ansvar och hög arbetsmoral till såna här grejjer. annars slutar det i katastrof

QueenBitch
536 Inlägg
16 juli 2008
Fakta: Tivoliolyckor

2008:

Fyra personer skadades när en vagn i en berg- och dalbana på tivolit i Århus spårade ur och störtade till marken den 4 juli.

En tivolianställd ådrog sig skallskador när han föll från en virvelvind på Gatufesten i Sundsvall. Olyckan inträffade samma dag som den i Århus.

2007:

Fyra personer dödsstörtade från ett pariserhjul i Sydkorea sedan dörren till deras gondol gått upp.

Fem flickor från Oviken utanför Östersund skadades lindrigt på ett kringresande tivoli när karusellvagnen de satt i lossnade mitt under åkturen.

Nöjesfältet Gröna Lund i Stockholm stängde sitt Fritt fall på midsommardagen efter en olycka i USA där en ung flickas fötter slitits av i en likadan attraktion.

I Frankrike skadades 23 människor när en korg till en karusell lossnade.

2006:

En 33-årig kvinna skadades då hon tog sig ur en stock i en vattenbana på Liseberg och träffades av efterföljande stockar.

21 personer skadades när två tåg i en berg-och-dalbana krockade på Liseberg.

En 23-årig parkarbetare blev påkörd av ett berg- och dalbanetåg på Parken Zoo i Eskilstuna och avled av sina skador.

En 14-årig flicka slungades ur en karusell på ett tivoli i Virserum. (TT)

Maneater

340 Inlägg
16 juli 2008
Silverbilar skrev:
MAN SKA EJ ANSTÄLLA PRAO FOLK . utan en seriös mekaniker i 40års åldern med ansvar och hög arbetsmoral till såna här grejjer. annars slutar det i katastrof

i 40 års åldern? fan vilket jävla skitsnack...

NeonX
16 juli 2008
de e juh ett jäkla jidder me att nån skall vara mer ansvarstagande p.g.a ålder...de e fanumej fördommar så de skriker om det. skiter fullständigt i om killen som har ett viktigt jobb är 20-30-40-50 sålänge han kan sköta sitt jobb.

340 Inlägg
16 juli 2008
Min erfarenhet från arbetsplatser är att ju äldre man är desto slappare är man i rutinerna, det är inga fördommar det är vad jag själv har upplevt.

NeonX
16 juli 2008
Samma här, egen erfarenhet är att många, inte alla är griniga på ledningen och hoppar en massa punkter, och eftersom de va så länge sen de utbildade sig har de antingen glömt, eller förvrängt många saker.

1 963 Inlägg
16 juli 2008
Silverbilar skrev:

Tror du på fullaste allvar att prao elever lagar karuseller ?

Men are not born - Men are made

811 Inlägg
16 juli 2008
Felax skrev:
Silverbilar skrev:

Tror du på fullaste allvar att prao elever lagar karuseller ?

IRONI

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

badboy for life
356 Inlägg
16 juli 2008
kan bara svara för mig själv hatar att åka karuseler.
kan bero på diverse påtvingade karuselåk när man litten.
men oacset det så littar jag inte på att dom går igenom karuselerna på så stora nöjesfält som liseberg som dom påstår att dom gör för hadde dom gjört det så hadde inte såna insedenter som denna och många andera på andra nöjesfält hänt visst går dom säkert igenom dom men garanterat inte så noga som dom påstår.
Som sagt tid är pengar och desto mer tid dom lägger på att gå igenom dom destu mer pengar förlorar dom.
Skulle troligt viss kunna gämföra det med att lämna in sin bil på servic en hel del fusk.
Tyvärr så tror jag att det är så kan bara svara för vad jag tror men endå hade servicen sköts så tror jag att det hade kunnat undvikas tror säkert inte alla delar min uppfattning men det är iallafall vad jag tror.
Fy skäms liseberg mad

leva bör man ändå dör man

2 079 Inlägg
16 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
men oacset det så littar jag inte på att dom går igenom karuselerna på så stora nöjesfält som liseberg som dom påstår att dom gör för hadde dom gjört det så hadde inte såna insedenter som denna och många andera på andra nöjesfält hänt visst går dom säkert igenom dom men garanterat inte så noga som dom påstår.
Som sagt tid är pengar och desto mer tid dom lägger på att gå igenom dom destu mer pengar förlorar dom.
Skulle troligt viss kunna gämföra det med att lämna in sin bil på servic en hel del fusk.
Tyvärr så tror jag att det är så kan bara svara för vad jag tror men endå hade servicen sköts så tror jag att det hade kunnat undvikas tror säkert inte alla delar min uppfattning men det är iallafall vad jag tror.
Fy skäms liseberg mad

Herregud, Gå en "Svenskakurs"

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

QueenBitch
536 Inlägg
16 juli 2008
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:
Fy skäms liseberg mad

Hahaha Hej å hå svenska två ;P

Maneater

321 Inlägg
16 juli 2008
jag var där i fredags och åkte bla rainbow. lite läskigt att se bara några dagar efter att den har ramlat ner. sad

badboy for life
356 Inlägg
16 juli 2008
förlåt mig men vet inte om du vet vad dyseleksi är efter som du inte verkar veta vad det är så ska jag upplysa dig är ett handikapp som gör att du har svårt för stavning och tyvärr så är jag en av dom som lider av detta problemet så jag ber om ursäkt för min stavning om det nu är så störande men nu vet du varför så istället för att vara så rapp i käften med dina utalanden kan du ju ta reda på fakta inan du gör dina påhopp så än en gång ber jag er om ursäkt om det nu är så störande men kan inte hjälpa det
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:
Fy skäms liseberg mad

leva bör man ändå dör man

340 Inlägg
16 juli 2008
jag åkte denna när jag var i USA, lite läskigt det också:
http://youtube.com/watch?v=P9i9arM1e8M& … re=related

Sök