skippa allt va dumpventiler heter..
våra bilar har något som kallas för luftmassemätare -LMM-
och de spelar ingen roll vad alla säger om att de funkar utmärkt me dump på "min" bil..
när man har lmm så mäter den upp luft o den luften ska inte ut så e de bara..
finns jbr hybrid dump( JBR K25) och en sån hade ja i 3 dagar innan min lambda tändes o ja fick felkod i motorn. jävla skit sa ja bara o fick montera tillbaka allt till orginal..
du har en utmärkt orginaldump som sitter på turbon o den ska du fortsätta använda..
som ovan nämnt här så räcker de med ett öppet filter för att de ska låta. har du dessutom chippad bil så har du mer laddtryck= högre ljud.
!!!MEN!!!
du ska absolut inte montera ett öppet filter direkt på lmm.(det är nämligen precis där som röret delar sig med lådan) detta e de sämsta som finns för att det då å då följer med ett litet gruskorn in. och om detta träffar de känsliga sensorerna i lmm så kommer du blir fattig för att byta ;-) hahah
du ska då montera en rörbit(el silikonslang). 10-15cm för att få lite avstånd..
sen e de så också att man ska prioritera lite.. inte alla bilar som går bättre för att de sitter en monsterdump o öppet filter osv.. ibland e de bättre med sportfilter som sitter i lådan..
lycka till o släpp dumpventiltankarna de blir bara dyrt o onödigt jobb, e du dock lika envis som ja var och givetvis ändå ska testa allt så varsågod, hehe men du har blivit varnad..
MVH
Cristian