4099
Sök

stöld spärr

73 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
tja

jag har precis köpt mig en bmw 535i årsmodell 90 som är importerad. bilen är utrustad med en såkallad stöldspärr, så innan jag kan vrida om nycklen o starta bilen så måste jag trycka in min dosa i stöldspärren för att bilen ska starta. men nu har den börjat strula lite grann. om man ställer bilen i kanske 20min så går den inte att starta för att stöldspärren vill inte känna av min dosa men om jag sen låter den stå i kanske ett dygn så funkar den igen, vad kan det vara för fel? kan man koppla förbi den här stöldspärren så att man slipper den?

tacksam för alla svar!

7 100 Inlägg
20 juli 2008
hadde en sån på min mazda förut!
men är det bara inte batteriet i dosan som är dåligt då?
Senast redigerat av bmx (20 juli 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

73 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
jo så är det kanske tycker bara att det är konstigt att den fungerar ibland, men ska kolla på batteriet.

7 100 Inlägg
20 juli 2008
mjoo tyckte ochså att de lät konstigt,kanske är glapp nånstans ochså!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Volvo-Beroende
289 Inlägg
20 juli 2008
Kan vara batteriet i dosan som sakt. Ett batteri återladdar alltid lite lite. Så det kan ju ligga på gränsen, dock är det bara en teori.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

306 Inlägg
20 juli 2008
trulsson skrev:
tja

jag har precis köpt mig en bmw 535i årsmodell 90 som är importerad. bilen är utrustad med en såkallad stöldspärr, så innan jag kan vrida om nycklen o starta bilen så måste jag trycka in min dosa i stöldspärren för att bilen ska starta. men nu har den börjat strula lite grann. om man ställer bilen i kanske 20min så går den inte att starta för att stöldspärren vill inte känna av min dosa men om jag sen låter den stå i kanske ett dygn så funkar den igen, vad kan det vara för fel? kan man koppla förbi den här stöldspärren så att man slipper den?

tacksam för alla svar!

du kan koppla bort startspärren.
hade startspärr på min men den slutade funka och batteriet va det inget fel på.
jävligt gött att slippa startspärren nu:)

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

Sök