3678
Sök

Chevy Smallblock 350 Trim

2 164 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
Siarnaq skrev:
Vortec aluminium toppar, nytt insug och förgasare, nytt avgassystem, lyftare/kam/kolvar. Du kan få ut runt 600hk om du gör allting rätt, för runt 15 - 20k.

X-pipe gör bara V8'a mullret högre. Annars så kan man ju köra på öppna headers. Det mullrar skönt.

600 hk ur en 2-bolt chevy 350 som du ska köra på  gatan blir nog ganska svårt,med en välbyggd värsting 383:a(sugmotor)  så har du svårt att komma upp över 500 hk .även me etanol som drivmedel å insprutning.
för 600 hk behövs toppar nog överliggande kammar om den ska gå att köras på gatan. å då ska ju grejorna lira 100% ihop. ingen omöjlighet förstås men,onödigt att slösa pengar på det.lika bra att köpa bigblock.
sånna här toppar ja tänkte på btw. :http.//www.aardemasohc.net/index_files/Page313.htm.

dadde har du Hei tändingsystem på bilen förresten?gm började väl me de nångån på slutet av 70-talet.

jag har HEI tändningssystem ja.. det skall tydligen vara bra om det funkar som det ska, och det gör det smile gör det nån skillnad om man slänger på ett Edelbrock RPM Performace insug och har kvar 4ports Rochestern?

"Life´s too short to drive a boring car"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
dadde skrev:
jag har HEI tändningssystem ja.. det skall tydligen vara bra om det funkar som det ska, och det gör det smile gör det nån skillnad om man slänger på ett Edelbrock RPM Performace insug och har kvar 4ports Rochestern?

Kolla om du hittar en Carter förgasare, eller Edelbrock. Dom är lättast att arbeta med och har bäst kvalité för priset.

Själv kör jag med MSD tändning och en Edelbrock.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 164 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
dadde skrev:

Kolla om du hittar en Carter förgasare, eller Edelbrock. Dom är lättast att arbeta med och har bäst kvalité för priset.

Själv kör jag med MSD tändning och en Edelbrock.

men Rochester är väl en bra förgasare om man vill gasa och även om man vill köra lugnt? Edelbrock och sånt är väl mer Race hela tiden så att den dricker mer?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
dadde skrev:
men Rochester är väl en bra förgasare om man vill gasa och även om man vill köra lugnt? Edelbrock och sånt är väl mer Race hela tiden så att den dricker mer?

Beror på vad man köper, jag har en lite större förgasare så jag inte tappar effekt och den stryper motorn, och min drar inte alls mycket för en jänkare iaf.

Men ja, det går att köra med rochester'n men det är nästan lättare att köpa en lite större förgasare, får du en liten effektökning också.

Performer RPM insuget är faktiskt riktigt bra, har en själv på min 383'a.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 661 Inlägg
25 juli 2008
Kör med en Edelbrock 600 på min. Drar 1,35 blandad körning men det går nog att få ner lite till om man vill smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
Sexyicecube skrev:
Kör med en Edelbrock 600 på min. Drar 1,35 blandad körning men det går nog att få ner lite till om man vill smile

Min drar 1,13. smile Fast allting beror ju på hur tung högerfot man har och hur man har ställt in förgasaren.

2 164 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
Sexyicecube skrev:

Min drar 1,13. smile Fast allting beror ju på hur tung högerfot man har och hur man har ställt in förgasaren.

1,13?! min drar typ MINST 1,5.. så fort man gasar lite så är den uppe över 2 liter.. tongue men du tycker alltså att RPM insuget är bra?

135 Inlägg
25 juli 2008
Nu vet jag inte om det är alls samma men RPM-insuget är nog det bästa insuget du kan ha till en en gatkörd Pontiac-motor av värre sort, men troligtvis så skiljer sig Cheva och Pontiac RPM insuget ganska mycket.

Sedan angående LS1 motorn så skiljer den sig rejält från en Cheva 350, så det är egentlien fel att kalla den en Cheva-motor för att den är inte byggd eller avsedd just bara för cheva utan för alla GM-märken.
Har för mig att t.ex borr och slag liknar mer en Pontiac 350 än Cheva, sedan är lyftargallriet nästan som Cheva, de har väl tagit de bästa från alla deras V8:or. wink

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
dadde skrev:
1,13?! min drar typ MINST 1,5.. så fort man gasar lite så är den uppe över 2 liter.. tongue men du tycker alltså att RPM insuget är bra?

Jarå, funkar helt utmärkt för mig iaf, grym gasrespons och insugsljud. :p

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 juli 2008
dadde skrev:
Siarnaq skrev:
Sexyicecube skrev:

är man 16år och kör bil så gör man det antagligen rackans lugnt för att undvika uppmärksamheten...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
torpis skrev:
är man 16år och kör bil så gör man det antagligen rackans lugnt för att undvika uppmärksamheten...

Haha, det är mest min farsa som kör min bil om du undrar. tongue Han är som ett barn, har redan eldat upp ett par av mina däck.

2 164 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
dadde skrev:

Jarå, funkar helt utmärkt för mig iaf, grym gasrespons och insugsljud. :p

okej.. ska nog införskaffa mig ett sånt insug då.. tror du att man kan få ett bra pris av din mor och far? smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
dadde skrev:
okej.. ska nog införskaffa mig ett sånt insug då.. tror du att man kan få ett bra pris av din mor och far? smile

Haha jodå, det tror jag nog. ^^

2 164 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
dadde skrev:

Haha jodå, det tror jag nog. ^^

desto billigare desto bättre tongue är för tillfället arbetslös, gick ur sista året på fordon nu i somras.. så jag har inte ens studiebidrag, så det börjar bli knapert.. tongue

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
dadde skrev:
desto billigare desto bättre tongue är för tillfället arbetslös, gick ur sista året på fordon nu i somras.. så jag har inte ens studiebidrag, så det börjar bli knapert.. tongue

Ajdå, kanske borde hitta ett jobb snart? :p

ElectroRaggare
885 Inlägg
25 juli 2008
Jag kör edels RPM insug på min, och ingen x-pipe  allt låter bra, dock bigblock så det går inte att jämföra så bra kanske..

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

2 164 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
NxV skrev:
Jag kör edels RPM insug på min, och ingen x-pipe  allt låter bra, dock bigblock så det går inte att jämföra så bra kanske..

okej smile njaa din motor är liiite större än min.. men jag tror att jag ska försöka få dit X-pipet, passar det inte utan större modifikationer så blir det helt vanligt rätt ut.. smile

4 682 Inlägg
25 juli 2008
ett bra sätt att uppgradera din tändning om du har HEI -fördelare e att köpa accels hi output tändspole,som i sig e värd 7 hästar!

2 164 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
ett bra sätt att uppgradera din tändning om du har HEI -fördelare e att köpa accels hi output tändspole,som i sig e värd 7 hästar!

okej.. var finns dom att köpa? smile

782 Inlägg
25 juli 2008
ska du trimma billigt och vet va du pysslar med samt kan hantera en svets så skulle jag köpa 2 st beg turbo från tex saab och plocka dit och blir det för mycket komp så får du köra på e85.

Jag kör 350 med en liten BoM kompressor samt holley 750 dp förgasare, har du pengar till att köpa något liknande så rekomenderas det starkt.

Sök