Vortec aluminium toppar, nytt insug och förgasare, nytt avgassystem, lyftare/kam/kolvar. Du kan få ut runt 600hk om du gör allting rätt, för runt 15 - 20k.
X-pipe gör bara V8'a mullret högre. Annars så kan man ju köra på öppna headers. Det mullrar skönt.
600 hk ur en 2-bolt chevy 350 som du ska köra på gatan blir nog ganska svårt,med en välbyggd värsting 383:a(sugmotor) så har du svårt att komma upp över 500 hk .även me etanol som drivmedel å insprutning. för 600 hk behövs toppar nog överliggande kammar om den ska gå att köras på gatan. å då ska ju grejorna lira 100% ihop. ingen omöjlighet förstås men,onödigt att slösa pengar på det.lika bra att köpa bigblock. sånna här toppar ja tänkte på btw. :http.//www.aardemasohc.net/index_files/Page313.htm.
dadde har du Hei tändingsystem på bilen förresten?gm började väl me de nångån på slutet av 70-talet.
jag har HEI tändningssystem ja.. det skall tydligen vara bra om det funkar som det ska, och det gör det gör det nån skillnad om man slänger på ett Edelbrock RPM Performace insug och har kvar 4ports Rochestern?
jag har HEI tändningssystem ja.. det skall tydligen vara bra om det funkar som det ska, och det gör det gör det nån skillnad om man slänger på ett Edelbrock RPM Performace insug och har kvar 4ports Rochestern?
Kolla om du hittar en Carter förgasare, eller Edelbrock. Dom är lättast att arbeta med och har bäst kvalité för priset.
Själv kör jag med MSD tändning och en Edelbrock.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
jag har HEI tändningssystem ja.. det skall tydligen vara bra om det funkar som det ska, och det gör det gör det nån skillnad om man slänger på ett Edelbrock RPM Performace insug och har kvar 4ports Rochestern?
Kolla om du hittar en Carter förgasare, eller Edelbrock. Dom är lättast att arbeta med och har bäst kvalité för priset.
Själv kör jag med MSD tändning och en Edelbrock.
men Rochester är väl en bra förgasare om man vill gasa och även om man vill köra lugnt? Edelbrock och sånt är väl mer Race hela tiden så att den dricker mer?
men Rochester är väl en bra förgasare om man vill gasa och även om man vill köra lugnt? Edelbrock och sånt är väl mer Race hela tiden så att den dricker mer?
Beror på vad man köper, jag har en lite större förgasare så jag inte tappar effekt och den stryper motorn, och min drar inte alls mycket för en jänkare iaf.
Men ja, det går att köra med rochester'n men det är nästan lättare att köpa en lite större förgasare, får du en liten effektökning också.
Performer RPM insuget är faktiskt riktigt bra, har en själv på min 383'a.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Nu vet jag inte om det är alls samma men RPM-insuget är nog det bästa insuget du kan ha till en en gatkörd Pontiac-motor av värre sort, men troligtvis så skiljer sig Cheva och Pontiac RPM insuget ganska mycket.
Sedan angående LS1 motorn så skiljer den sig rejält från en Cheva 350, så det är egentlien fel att kalla den en Cheva-motor för att den är inte byggd eller avsedd just bara för cheva utan för alla GM-märken. Har för mig att t.ex borr och slag liknar mer en Pontiac 350 än Cheva, sedan är lyftargallriet nästan som Cheva, de har väl tagit de bästa från alla deras V8:or.
Kör med en Edelbrock 600 på min. Drar 1,35 blandad körning men det går nog att få ner lite till om man vill
Min drar 1,13. Fast allting beror ju på hur tung högerfot man har och hur man har ställt in förgasaren.
1,13?! min drar typ MINST 1,5.. så fort man gasar lite så är den uppe över 2 liter.. men du tycker alltså att RPM insuget är bra?
är man 16år och kör bil så gör man det antagligen rackans lugnt för att undvika uppmärksamheten...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
okej.. ska nog införskaffa mig ett sånt insug då.. tror du att man kan få ett bra pris av din mor och far?
Haha jodå, det tror jag nog. ^^
desto billigare desto bättre är för tillfället arbetslös, gick ur sista året på fordon nu i somras.. så jag har inte ens studiebidrag, så det börjar bli knapert..
desto billigare desto bättre är för tillfället arbetslös, gick ur sista året på fordon nu i somras.. så jag har inte ens studiebidrag, så det börjar bli knapert..
Ajdå, kanske borde hitta ett jobb snart? :p
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Jag kör edels RPM insug på min, och ingen x-pipe allt låter bra, dock bigblock så det går inte att jämföra så bra kanske..
okej njaa din motor är liiite större än min.. men jag tror att jag ska försöka få dit X-pipet, passar det inte utan större modifikationer så blir det helt vanligt rätt ut..
ska du trimma billigt och vet va du pysslar med samt kan hantera en svets så skulle jag köpa 2 st beg turbo från tex saab och plocka dit och blir det för mycket komp så får du köra på e85.
Jag kör 350 med en liten BoM kompressor samt holley 750 dp förgasare, har du pengar till att köpa något liknande så rekomenderas det starkt.