2944
Sök

Bilförsäljare hur ska dom va.

108 Inlägg
26 januari 2009
Rent allmänt så vill jag att en säljare ska ge hjälp då den efterfrågas samt vara konkreta. Hehe jag är inte superintresserad av att säljaren personligen tycker att nåt är " störtläckert" ! Sen äre också kul med säljare som VET vad dom pratar om och inte typ rabblar upp saker som ifrån en manual å sen inte kan vidareutveckla nåt tongue Vill man ha fin service på en flashigare bilaffär får man ta med sig nån lite äldre, ja tongue

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor

?
1 038 Inlägg
26 januari 2009
Dom ska framför allt veta vad dom pratar om och inte bara lära sig bilens fakta utantill....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 januari 2009
Helt ärligt så skulle jag nog aldrig uppskatta en bilförsäljare, hur trevlig denne än skulle låtsas vara. Bilförsäljarens enda uppgift är att hindra mig från att göra en bra affär.
Varje gång det har gått så långt att priset ska diskuteras så räknar jag högt, typ, "jaha det blir 86 lökar för den, det låter som 5 i provision åt dig och 11 till firman om man jämför med privatmarknaden".
Inte alltid så uppskattat kanske, men det kan bli lite lättare om det är mer personligt.

Det finns en bilfirma i Skövde som faktiskt har fått mig att börja skratta. Jag kunde inte ta säjaren på allvar...
Jag hade lovat att hjälpa en tjejkompis att kolla på en ny bil. Jag hade jobbat förmiddagsskift, så jag hämtade pôjken på dagis 15.30, hämtade henne, och sen drog vi dit. Jag gick med pôjken på mina axlar, hon gick bredvid.
   Då och då tyckte jag att jag såg något i ögonvrån som följde efter oss, och tyckte mig ana en kostym som smög mellan bilarna. Vi stannade till vid en Passatkombi, och hon sa att hon skulle kunna tänka sig en sån. Tja, sa jag, färgen ser ju bra ut med, men vad ska du med en familjebil till? Och så småskrattade vi lite.
Just då reste sig en äldre herre fram bakom bilarna som skrattade med oss, iklädd sin bästa säljarkostym och ett konstgjort leende. Han började direkt med att det var en av deras trevligaste modeller, mycket bil för lite pengar och dessutom perfekt för småbarnsfamiljer.
Jag tänkte direkt på en sketch från Macken när han bara trollade fram sig själv sådär! Kunde inte sluta skratta. big_smile
http://se.youtube.com/watch?v=LK52w0BG0UI

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
26 januari 2009
Upplever ofta att det finns bilförsäljare som inte är så himla roliga. Väldigt otrevliga,
tror att man inte har råd med bil för att man är så ung o.s.v. Men nu har jag hittat en
väldigt trevlig person på en bilaffär här i stan. Och det är i princip alltid honom jag går
till först, när man går i bilköpartankar. Väldigt trevlig kille som hjälper till med allt,
han är väldigt tydlig med information, han går oftast igenom detaljer med bilar, priser
(försäkring, skatt, allt), jag får alltid provköra och även ofta låna en bil över en dag
eller sådär o.s.v.

Så det finns hopp! wink

DFFL
9 020 Inlägg
26 januari 2009
De ska definitivt inte döma hunden efter håren.

Pappa gick till Theanders i Lund och skulle köpa bil, hade på sig shorts och t-shirt, var ju trots allt en varm sommardag.
Han fick inte ens en blick från säljarna.
Satte sig i bilen och körde till Förenade Bil i Malmö, direkt kom det fram en säljare och då var affären spikad.

Det gjorde att Theanders gick miste om 500 000kr.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
26 januari 2009
M-bilar i västerås. säljer BMW och mini. och det FLASHIGT därinne. Skulle ha lite reservdelar samt service till M3an i somras. Går in med arbetskläder. så hör man: Hejsan kan jag hjälpa till med något ? Ja absolut. jag ska ha lite reservdelar till min M3. Absolut då fixar vi det. SKITTREVLIGA varje gång jag har vart in där. alltid hur trevliga som helst ! M-bilar är lätt den bästa bilfirman i stan. skulle sedan byta in min S4 mot en A4 diesel. så jag gick in på Arver bil här i västerås. dom kollade inte ens på mig. jävla idioter. och svarade otrevligt osv när jag frågade något. riktiga stolpskott.

8-)

86 Inlägg
26 januari 2009
tänkte bara fråga lite angående bilförsäljare..Någon som har varit och köpt eller frågat och pratat bil med tidigare hockey spelaren Magnus Wernblom? Hur var han som försäljare?? Är förmodligen försäljare i Ö-vik skulle jag kunna gissa. på (toyota) tror jag,wikegård nämnde något sånt tror jag
Senast redigerat av acix (26 januari 2009)

Bly fot? Nej bara tung på gasen

DFFL
9 020 Inlägg
26 januari 2009
acix skrev:
tänkte bara fråga lite angående bilförsäljare..Någon som har varit och köpt eller frågat och pratat bil med tidigare hockey spelaren Magnus Wernblom? Hur var han som försäljare??

Kan ju vara bra att berätta var han är säljare.
Jag har träffat många bilförsäljare, dock bara i sydvästra skåne.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

?
1 038 Inlägg
26 januari 2009
FireTraXX skrev:
De ska definitivt inte döma hunden efter håren.

Pappa gick till Theanders i Lund och skulle köpa bil, hade på sig shorts och t-shirt, var ju trots allt en varm sommardag.
Han fick inte ens en blick från säljarna.
Satte sig i bilen och körde till Förenade Bil i Malmö, direkt kom det fram en säljare och då var affären spikad.

Det gjorde att Theanders gick miste om 500 000kr.

Precis smile
När ja läste om din historia kom ja å tänka på en gammal jobbapolare som berättade en sak om om sin polare, han hade gött om dollars men han va inte den som skröt om det, utan han hade bägge fötterna på jorden och bestämde sig för att köpa en ny bil kontant,  traska in på  merca, hade sina slitna jeans som va lite skitiga å t-shirt och gummistövlar, kommer inte ihåg varför han hade stövlar men de hör inte till saken, fick inge hjälp när han gick runt och kollade, han försökte få lite uppmärksamhet men ingen brydde sig om han och när han väl fick prata med nån å sa vad han vill sa bara denne försäljare, hur ska du ha råd med den bilen??
Han vände på klacken å gick över gatan till bmw där dom va lite trevligare och hjälpte denna kille i slitna jeans och gummistövlar, han köpte såklart motsvarigheten till den merca han ville ha och självklart ville han ha den levererad direkt vilket inte va några problem, körde ut från bmw, parkera rak övergatan framför dörrarna till mercabutiken, gick in å leta upp den försäljare han pratat med och sa, kolla vilken snygg bil de står utanför här, ja svarade försäljaren, den är "lite" dyrare än den du titta på här inne, jo jag vet sa killen, jag har nyss köpt den så gick han ut big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

609 Inlägg
26 januari 2009
Nu drar jag till med en rejäl kapning: de ska inte vara som VW försäljarna iaf, kollat på passat hos 3 olika firmor, ointresserade och okunniga ang. deras egna märke, t.o.m att jag visste mer fast jag endast läst lite tester på nätet etc. Köpte en passat hos en volvo försäljare (Sandviken) och han visste fan så mycket mer om bilen än samtliga tre andra försäljare. SÅ en försäljare ska veta vad han säljer.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 januari 2009
Många bilförsäljare tror att dom är någonting special och inte är servis inriktad, det är dom som förlårar mest bonusen.
Tyvär är det inte bara bilförsäljare, även elektronik affärer där de inte brur sig om folk som väntar eller i mitt fall, jag pratade med en försäljare, hans telefon ringde, och började prata i telefon tills jag blev efter en stund irriterad och sa till honom att han ska ge fan i telefon när jag prata med honom, när han la på sa jag till honom att jag ville inte ha mer med honom att göra och gick till en annan försäljare som var trevligare och mer servis inriktad.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök