3379
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
29 juli 2008
#81
Siarnaq skrev:
Turbomatte skrev:
Men då kostar ju bilen helt plötsligt 75k en evo här kostar bara 35-40 för ett bra bruksex och då har du en orginalare som leker i samma liga som m3, rs4 osv.

Lamborghini är knappast urusla, tvekar på att du öht varit nära en inte mindre kört en.

Att trimma en sr20det är knappast dyrt, 400hk är inga problem för runt 14loppor om man vet vart man ska handla sakerna.

skylinemotorerna är så jävla perfekt avstämmda och dom håller för mycket smisk utan att öppna dom.

Att du ens vågar påstå att dom har bättre väghållning är ju bara för roligt, ska vi snacka om att modifiera med andra dämpare så kan man ju slänga på fetare krängningshämmare och ett fett coiloversystem och koppla in i skylinens dator så har du iprincip en bil som går på rälls.

Ska vi lägga ut ännumer pengar så kan man smiska ur 1800hk ur en supra utan problem, men det kostar.

Hahaha, 40k för en Evo? Är du seriös eller?

Med tanke på att en av våra kunders Cheva Impala 65'a med Duramax diesel körde ifrån den, så tänker jag inte högt om den. Den är gjord för att glänsa, inte att köra fort med ens.

Kostar fortfarande mindre pengar att trimma en V8'a till mer hästar.

RB26DETT motorn är bra pga tyskarna, alltså inte en riktig japanare. Så dra inte in Skylines.

Pfft, vet du ens vad du snackar om? GN så snackar vi runt 1.4g och över 80mph i Slalom, en modifierad skyline får inte såna siffror. Inte ens nya Corvette C6 ZR-1 har såna siffror.

Dom plockar ut 2300hk ur Buick V6'an. Och som jag sa, 2JZGTE är bra pga tyskarna, den är inte japansk ens.

Jepp 40loppor för en evo, sålänge man vet hur man ska gå tillväga så är det inga problem(blocket är för svensson)

Menar du att lambon blev ifrånkörd rakt fram av en impala? lambon är byggd för bana och inget annat, den pressar kurvor i skyhöga hastigheter.

Vad är det tyskarna har gjort exakt med rb26an?

Men herregud ska du dra in den där corvetten som blev smiskad av en r35 gtr nu med;) och btw fick tjejen i topgear ut 1.22g ut nån jäklans golf gti, eller astra eller vad det var.

Jag säger bara att japanska bilar är mest kul för pengarna, och då snackar vi utan några feta eftermarknads krängningshämmare osv.

Har du 60loppor så lägger jag mina pengar på en japanare, tex en fet legnum som smeker m5or för nöjjesskull. Skulle aldrig lägga pengar på nån jänk med bärande ram man kan tro den är gjord i bly, med en tung kaross på och en stor tung gjutjärnspjäs där fram med så gammal teknik så att familjen hedenhös är morderna i jämförelse. Visst dom är tuffa fräcka fina och har en jäkla massa själ, men mot en japps på bana, gärna med en galen japan bakom ratten så har dom ingen chans

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#82
Låter ju riktigt gött, trodde inte det var så på äldre automatare.. måste ju testas då wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#83
hedley skrev:
Låter ju riktigt gött, trodde inte det var så på äldre automatare.. måste ju testas då wink

Haha jodå, har varit så på automater sen 60 talet. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#84
se där ja.. fräckt.. nåt man får öva in då ^^

"Liberty of thought is the life of the soul"

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
29 juli 2008
#85
beror på om du vill ha sportbil så e det japansk

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Masterworks
29 juli 2008
#86
zijaa skrev:
beror på om du vill ha sportbil så e det japansk

Eller supersportbil så e det amerikanskt! hehehe... wink

Förjaevle Brao
555 Inlägg
29 juli 2008
#87
hedley skrev:
Performance_ skrev:
amerikanskt alla gånger;)

motivering?tongue

tycker mycke bättre om jänkare, v8:a slår ju allt  smile


Offroad Racing
3 122 Inlägg
29 juli 2008
#88
du kan på sätt o vis växla en gammal original automatare själv, eller det du gör är att hindra den från o växla upp. och man kan på samma sätt tvinga den o växla ner. men man kan aldrig tvinga den o växla upp om den inte vill själv. växlingarna sker på samma sätt om man låter den välja växlingspunkt själv eller om man hindrar den från o växla för o kunna varva mer.

o för o bränna gummi spelar det ingen roll om man har spärrat den på 1:an eller bara låter driven vara i (fast driven är ju roligare eftersom man kanske kan stå på 2:an eller 3:an tongue ), man måste ändå enbart gasa sig till hjulspinn upp från låga motorvarv. vilket gamla jänke-v8 inte brukar ha några problem med (min 200-hästars blazer orkar få spinn på 36" däck från ca 1500 varv)

jag tycker du ska köpa jänkare, helt underbart ljud och enormt vrid redan på låga varv. (kan ju åka motorväg på 1500 rpm) plus väldigt enkelt att öka effekten på 350:n senare. man kommer väldigt högt utan att ens behöva lämna sugmotorvärlden... även automatlådorna går att uppgradera till att tåla nästan vad som helst.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

7 120 Inlägg
29 juli 2008
#89
Siarnaq skrev:
RB26DETT och 2JZGTE motorerna ska vi inte ens dra upp, då båda var uthållighets testad och förbättrad av tyskarna. smile Sen så kostar en RB26DETT motor mer än en GN om man ska köpa en ny RB26'a.

Sen så har Turbo T-type/GN bättre väghållning än en modifierad Skyline/Supra/Evo om man köper till lite grövre krängingshämmare en Koni/Enkei/Bilstein dämpare på. smile

Jag tror knappast RB26 var byggd av tyskarna. Men är inte helt säker så frågar folket på Skyline.se

Sen att en 80-tals jänk skulle ha bättre väghållning än modifierade Skylines och Evos är totalt skitsnack!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#90
Aerodynamik skrev:
Jag tror knappast RB26 var byggd av tyskarna. Men är inte helt säker så frågar folket på Skyline.se

Sen att en 80-tals jänk skulle ha bättre väghållning än modifierade Skylines och Evos är totalt skitsnack!

RB26DETT var kvalitetstestad och förbättrad hos tyskarna, enligt dom själv iaf. Du kan gärna kalla Nissan för lögnare, gör mig ingenting. smile

Jag är inte partisk för något, jag staterar fakta. Jag vet för ett faktum att GN är en bättre prestanda bil med modifieringar än Skyline och Supra. På eftermarknads väghållningskit iaf, en annan sak om allt är custombyggt.

Du är däremot partisk för japanare. Du behöver inte ta illa upp, men du måste förstå att japanare är inte alltid bäst.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

7 120 Inlägg
29 juli 2008
#91
Siarnaq skrev:
Aerodynamik skrev:
Jag tror knappast RB26 var byggd av tyskarna. Men är inte helt säker så frågar folket på Skyline.se

Sen att en 80-tals jänk skulle ha bättre väghållning än modifierade Skylines och Evos är totalt skitsnack!

RB26DETT var kvalitetstestad och förbättrad hos tyskarna, enligt dom själv iaf. Du kan gärna kalla Nissan för lögnare, gör mig ingenting. smile

Jag är inte partisk för något, jag staterar fakta. Jag vet för ett faktum att GN är en bättre prestanda bil med modifieringar än Skyline och Supra. På eftermarknads väghållningskit iaf, en annan sak om allt är custombyggt.

Du är däremot partisk för japanare. Du behöver inte ta illa upp, men du måste förstå att japanare är inte alltid bäst.

Haha, jag vet inte vad din källa är... Men ingen på Skyline.se känner till något om att RB26 på något sätt skulle ha blivit pillad av tyskarna och dem har koll.

Tvivlar fortfarande mycket starkt på att en GN är bättre prestanda bil än Skyline. GT-R var ju byggd för att gå fort på bana, vilket den gör. Har ALDRIG sett någonstans om denna makalösa GN som kör åttor runt allt på 4 hjul.

1 754 Inlägg
29 juli 2008
#92
Här har ni en fin amerikanare ^^ http://www.blocket.se/vi/17325664.htm?ca=11_s

Jag kan inget om allt.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#93
Aerodynamik skrev:
Haha, jag vet inte vad din källa är... Men ingen på Skyline.se känner till något om att RB26 på något sätt skulle ha blivit pillad av tyskarna och dem har koll.

Tvivlar fortfarande mycket starkt på att en GN är bättre prestanda bil än Skyline. GT-R var ju byggd för att gå fort på bana, vilket den gör. Har ALDRIG sett någonstans om denna makalösa GN som kör åttor runt allt på 4 hjul.

Så du litar på ett forum i princip som innehåller Nissan fanboys som tror att Skyline är gud?
No offense men seriöst. Kolla säkrare källor.

Hahaha, du vet fortfarande inte vad du pratar om, chassiereaktioner åker också in i ekvationen. För att veta så måste du ha varit omkring folk som har jobbat med både Skyline OCH GN.

Chassiet på GN är optimerad för att vara stabil i höga hastigheter och att kunna ta kurvor bättre än dom flesta saker.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

7 120 Inlägg
29 juli 2008
#94
Så du litar på ett forum i princip som innehåller Nissan fanboys som tror att Skyline är gud?

Absolut!

Hahaha, du vet fortfarande inte vad du pratar om, chassiereaktioner åker också in i ekvationen. För att veta så måste du ha varit omkring folk som har jobbat med både Skyline OCH GN.

Och det har du?

Chassiet på GN är optimerad för att vara stabil i höga hastigheter och att kunna ta kurvor bättre än dom flesta saker.

Det vetifan..

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#95
Aerodynamik skrev:
Så du litar på ett forum i princip som innehåller Nissan fanboys som tror att Skyline är gud?

Absolut!

Hahaha, du vet fortfarande inte vad du pratar om, chassiereaktioner åker också in i ekvationen. För att veta så måste du ha varit omkring folk som har jobbat med både Skyline OCH GN.

Och det har du?

Chassiet på GN är optimerad för att vara stabil i höga hastigheter och att kunna ta kurvor bättre än dom flesta saker.

Det vetifan..

-Suck.

-Ja. Jag har umgåtts med samma person som byggde bottendelarna till 2JZGTE motorerna som sitter i Titanmotorsports bilar, bland annat Celican som går 6.65.

- Men det vet jag, och dom miljoner amerikanarna, Buick GN chassiet har använts inom NASCAR sen urminnes tider.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

712 Inlägg
29 juli 2008
#96
Sluta snacka om Grand National.. blir ju så jäkla sugen lol


henke_99 skrev:
du kan på sätt o vis växla en gammal original automatare själv, eller det du gör är att hindra den från o växla upp. och man kan på samma sätt tvinga den o växla ner. men man kan aldrig tvinga den o växla upp om den inte vill själv. växlingarna sker på samma sätt om man låter den välja växlingspunkt själv eller om man hindrar den från o växla för o kunna varva mer.

Sen kan man ju alltdi montera/modifiera manuellt ventilhus.. smile


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#97
T16_AeRo skrev:
Sluta snacka om Grand National.. blir ju så jäkla sugen lol

Du vet att du vill!

Jag ska nog försöka hitta en, är helt sugen på dom. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

4 571 Inlägg
29 juli 2008
#98
Siarnaq du är för rolig du.

Att en Gn skulle ta en Gt-r på väghållning oskuvat är ju bara befängt.

Det är väll som i den förra tråden om supror eller vad det handlade om denna gången då du påstod att du kunde allt och tillslut blev sågad vid fotknölarna.

Sedan att chassina används i nascar,  So what?
Det bör inte vara allt för avancerat när det är åt samma varv hela tiden att få ett chassi att duga då det utsätts för mer eller mindre samma krafter hela tiden.
Lägg in lite chikaner och 90graderskurvor så börjar vi prata om att man måste ha bra chassi/väghållning.

Sedan vill jag gärna ha källa på den "tyska" skylinemotorn som du gång på gång tar upp.


Skyracer
917 Inlägg
29 juli 2008
#99
Siarnaq skrev:
RB26DETT var kvalitetstestad och förbättrad hos tyskarna, enligt dom själv iaf. Du kan gärna kalla Nissan för lögnare, gör mig ingenting. smile

Jag är inte partisk för något, jag staterar fakta. Jag vet för ett faktum att GN är en bättre prestanda bil med modifieringar än Skyline och Supra. På eftermarknads väghållningskit iaf, en annan sak om allt är custombyggt.

Du är däremot partisk för japanare. Du behöver inte ta illa upp, men du måste förstå att japanare är inte alltid bäst.

Kan du utveckla "tyskarna" lite tack, och enligt vem? Att framtagning av bilmodell innehåller ingenjörer/konsulter/många olika roller från olika nationaliteter är ju ingen nyhet, men vad har det med saken att göra vilket land folk kommer ifrån i ett team? Har det någon betydelse, vi är ju alla människor på samma planet... hmm

Eller du menar att du tycker att en bil är bättre/sämre beroende på vilket land den kommer ifrån, oavset modell/märke/motorval osv osv... Det är lite inskränkt. wink

Mvh
Håkan
Senast redigerat av Skyracer (29 juli 2008)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#100
Izual skrev:
Siarnaq du är för rolig du.

Att en Gn skulle ta en Gt-r på väghållning oskuvat är ju bara befängt.

Det är väll som i den förra tråden om supror eller vad det handlade om denna gången då du påstod att du kunde allt och tillslut blev sågad vid fotknölarna.

Sedan att chassina används i nascar,  So what?
Det bör inte vara allt för avancerat när det är åt samma varv hela tiden att få ett chassi att duga då det utsätts för mer eller mindre samma krafter hela tiden.
Lägg in lite chikaner och 90graderskurvor så börjar vi prata om att man måste ha bra chassi/väghållning.

Sedan vill jag gärna ha källa på den "tyska" skylinemotorn som du gång på gång tar upp.

Sålänge du inte vet vad dom kan göra, så orkar jag inte ens diskutera med dig. Allting du är egentligen, i grund och botten, är att du är insnöad på att japanare och tyskar är världens bästa biltillverkare och vägra inse att det finns en bilmodell som har enormt mycket mer potential än alla andra.

2JZ och RB26 blev inlämnad till tyskarna för uthållighetstest. Bara för att förbättra. Du ska inte klaga på att dom gjorde det heller?

Tyskarna så att säga är bara tyska ingenjörer, jag har ingen aning om vilka det var, eftersom det hela är inte vidare känt. Det är motorerna, inte modellerna. Men jag påpekade det när vi diskuterade om JAPANARE. Då deras mest kända motorer är bra pga att Tyskland hjälpte till så kan man inte direkt säga att det är japans snilleblixt.
Senast redigerat av Siarnaq (29 juli 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök