3006
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#101
ojoj vilken debatt det har skapats^^

"Liberty of thought is the life of the soul"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#102
hedley skrev:
ojoj vilken debatt det har skapats^^

Haha jo.

Det roligaste är att jag är helt neutral när det gäller bilar, jag kan ha vilken bil som helst utom Volvo. Och jag blir attackerad av alla insnöade F&F förstörda personer bara när jag KONSTATERAR att deras bilar är inte gud på vägarna.

Sheesh, det är irriterande och tröttsamt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
29 juli 2008
#103
Siarnaq skrev:
Izual skrev:
Siarnaq du är för rolig du.

Att en Gn skulle ta en Gt-r på väghållning oskuvat är ju bara befängt.

Det är väll som i den förra tråden om supror eller vad det handlade om denna gången då du påstod att du kunde allt och tillslut blev sågad vid fotknölarna.

Sedan att chassina används i nascar,  So what?
Det bör inte vara allt för avancerat när det är åt samma varv hela tiden att få ett chassi att duga då det utsätts för mer eller mindre samma krafter hela tiden.
Lägg in lite chikaner och 90graderskurvor så börjar vi prata om att man måste ha bra chassi/väghållning.

Sedan vill jag gärna ha källa på den "tyska" skylinemotorn som du gång på gång tar upp.

Sålänge du inte vet vad dom kan göra, så orkar jag inte ens diskutera med dig. Allting du är egentligen, i grund och botten, är att du är insnöad på att japanare och tyskar är världens bästa biltillverkare och vägra inse att det finns en bilmodell som har enormt mycket mer potential än alla andra.

2JZ och RB26 blev inlämnad till tyskarna för uthållighetstest. Bara för att förbättra. Du ska inte klaga på att dom gjorde det heller?

Tyskarna så att säga är bara tyska ingenjörer, jag har ingen aning om vilka det var, eftersom det hela är inte vidare känt. Det är motorerna, inte modellerna. Men jag påpekade det när vi diskuterade om JAPANARE. Då deras mest kända motorer är bra pga att Tyskland hjälpte till så kan man inte direkt säga att det är japans snilleblixt.

Om det är ¨nån som är insnöad så är det väll du!

Ge dig nu och inse att en bil från 80talet har inte bättre chassie än en skyline.

Som att säga att ford escort mk2 är bättre rallybil än nya impreza rallybilen, för att folk bygger ju värstingbilar på dom än idag!

Visst du kan få en moddad volvo 740 att gå bättre på bana än en moddad skyline men fy jävlar vad du måste modda då!

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
29 juli 2008
#104
Siarnaq skrev:
hedley skrev:
ojoj vilken debatt det har skapats^^

Haha jo.

Det roligaste är att jag är helt neutral när det gäller bilar, jag kan ha vilken bil som helst utom Volvo. Och jag blir attackerad av alla insnöade F&F förstörda personer bara när jag KONSTATERAR att deras bilar är inte gud på vägarna.

Sheesh, det är irriterande och tröttsamt.

Det är ingen som har sagt att dessa bilar är gud, och ingen här har påstått att bilarna i f&f är ballast i världen, vi vet bara att dessa sportbilar som det faktiskt är går bättre än en gammal buick.

Visst jag tycker om jänkare, men jag höjjer inte chargern till skyarna bara för att man kan ha en fet v8i den och det finns vissa som gör 6or på strippen med den.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#105
Turbomatte skrev:
Om det är ¨nån som är insnöad så är det väll du!

Ge dig nu och inse att en bil från 80talet har inte bättre chassie än en skyline.

Som att säga att ford escort mk2 är bättre rallybil än nya impreza rallybilen, för att folk bygger ju värstingbilar på dom än idag!

Visst du kan få en moddad volvo 740 att gå bättre på bana än en moddad skyline men fy jävlar vad du måste modda då!

*Suck*

Du är inte ens värd en debatt. När ska du släppa faktumet att nya bilar inte alltid är bäst?

Det är som att jämföra en Saab 9-5'a fråm 06 med en Corvette Z06 från '04a. Den nyaste är inte alltid snabbast.

Och ja, GN har bättre CHASSIE än Skyline.



Ingen höjer jänkare till skyarna, men du höjer "nya" japanare till skyarna. Det är helt sanslöst hur bra folk kan tycka att en bil är. Jag påpekar bara att en "jänk" från 80-talet har bättre potential än en Skyline. Vilket är sant.
Senast redigerat av Siarnaq (29 juli 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

482 Inlägg
29 juli 2008
#106
Siarnaq skrev:
e55boy skrev:
Håller med...en japansk sexa låter nice, en fyra...njae...inte direkt tycker jag. Men en V8:a med roligt avgassystem låter verkligen underbart. Saken är den att folk i allmänhet gillar det ljudet, och det märks när man åker omkring smile!

Men det är klart, man får mer uppmärksamhet i en gammal trimmad jänk än en japsare med bodykit. Rent ärligt.

Det enda som slår en V8'as ljud är en turbomatad amerikansk V6'a som går på alkohol. big_smile

inte hört wankel lr? tongue http://youtube.com/watch?v=7YVWhPRwv0A& … re=related
men hellre V8

just real power
no turbo shit

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#107
snackcalahan skrev:
inte hört wankel lr? tongue http://youtube.com/watch?v=7YVWhPRwv0A& … re=related
men hellre V8

Jodå, jag har hört wankel. smile

http://www.youtube.com/watch?v=QGPru4ja … re=related

Men det där är ljudporr.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
29 juli 2008
#108
Siarnaq skrev:
Turbomatte skrev:
Om det är ¨nån som är insnöad så är det väll du!

Ge dig nu och inse att en bil från 80talet har inte bättre chassie än en skyline.

Som att säga att ford escort mk2 är bättre rallybil än nya impreza rallybilen, för att folk bygger ju värstingbilar på dom än idag!

Visst du kan få en moddad volvo 740 att gå bättre på bana än en moddad skyline men fy jävlar vad du måste modda då!

*Suck*

Du är inte ens värd en debatt. När ska du släppa faktumet att nya bilar inte alltid är bäst?

Det är som att jämföra en Saab 9-5'a fråm 06 med en Corvette Z06 från '04a. Den nyaste är inte alltid snabbast.

Och ja, GN har bättre CHASSIE än Skyline.



Ingen höjer jänkare till skyarna, men du höjer "nya" japanare till skyarna. Det är helt sanslöst hur bra folk kan tycka att en bil är. Jag påpekar bara att en "jänk" från 80-talet har bättre potential än en Skyline. Vilket är sant.

Jasså du tror jag bara kollar på årsmodell?

Klart en saab 9-5 inte går bättre än en corvette men jag vet att det finns likvärdiga bilar som går bättre än en corvette.

Varför skulle just denna gn ha bättre chassie än en skyline med mer hightech än nasa nånsin kan drömma om just bara för att den ska gå så bra som möjligt och att föraren ska kunn anpassa bilen efter sin körstil?
Varför är just skyline gtr prisad av väldigt många supersportbils testare ink jeremy clarkson, för sin ortoliga förmåga att vara snabb på bana? Varför bygger inte alla bilar på gn chassiet om dom nu är så bra? Hur kan det komma sig att nissan var så dumma att spendera ett antal miljoner dollar på att utveckla dessa bilar om dom nu inte ens kan dra en buick med grövre krängningshämmare?
Senast redigerat av Turbomatte (29 juli 2008)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
29 juli 2008
#109
Turbomatte skrev:
Jasså du tror jag bara kollar på årsmodell?

Klart en saab 9-5går bättre än en corvette men jag vet att det finns likvärdiga bilar som går bättre än en corvette.

Varför skulle just denna gn ha bättre chassie än en skyline med mer hightech än nasa nånsin kan drömma om just bara för att den ska gå så bra som möjligt och att föraren ska kunn anpassa bilen efter sin körstil?
Varför är just skyline gtr prisad av väldigt många supersportbils testare ink jeremy clarkson, för sin ortoliga förmåga att vara snabb på bana? Varför bygger inte alla bilar på gn chassiet om dom nu är så bra? Hur kan det komma sig att nissan var så dumma att spendera ett antal miljoner dollar på att utveckla dessa bilar om dom nu inte ens kan dra en buick med grövre krängningshämmare?

Bara för att en Skyline är HIGH TECH betyder INTE att chassiet är bra.

Orsaken varför är att Buick är en del av GM, och med tanke på prestandan som GN gav så förbjöd Cheva att buick ska bygga på den plattformen eller göra en sådan bil mer, för att Buick stal en jävla massa försäljning av Cheva när alla såg hur bra GN var. Det är orsaken.

Och Jeremy Clarkson har ett manuskript att följa.


Bland annat så är GN och just dom flesta Chevor på samma plattform sjukt lätta att modifiera. Bara för att du inte vet så behöver du inte såga ner allting bara för att du tror att hightech betyder att det är bra?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
29 juli 2008
#110
Inget av dem, jänkarna och deras V8:or låter bara som slutkörda gräsklippare och japsarna känns alldeles för plastiga.

Nej tacka vetja tysk premium (BMW, Mercedes och Audi) wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

16 197 Inlägg
30 juli 2008
#111
IceEyes skrev:
Inget av dem, jänkarna och deras V8:or låter bara som slutkörda gräsklippare och japsarna känns alldeles för plastiga.

Nej tacka vetja tysk premium (BMW, Mercedes och Audi) wink

så du kör hellre än bmw 518 än en challanger??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
#112
Siarnaq skrev:
Turbomatte skrev:
Jasså du tror jag bara kollar på årsmodell?

Klart en saab 9-5går bättre än en corvette men jag vet att det finns likvärdiga bilar som går bättre än en corvette.

Varför skulle just denna gn ha bättre chassie än en skyline med mer hightech än nasa nånsin kan drömma om just bara för att den ska gå så bra som möjligt och att föraren ska kunn anpassa bilen efter sin körstil?
Varför är just skyline gtr prisad av väldigt många supersportbils testare ink jeremy clarkson, för sin ortoliga förmåga att vara snabb på bana? Varför bygger inte alla bilar på gn chassiet om dom nu är så bra? Hur kan det komma sig att nissan var så dumma att spendera ett antal miljoner dollar på att utveckla dessa bilar om dom nu inte ens kan dra en buick med grövre krängningshämmare?

Bara för att en Skyline är HIGH TECH betyder INTE att chassiet är bra.

Orsaken varför är att Buick är en del av GM, och med tanke på prestandan som GN gav så förbjöd Cheva att buick ska bygga på den plattformen eller göra en sådan bil mer, för att Buick stal en jävla massa försäljning av Cheva när alla såg hur bra GN var. Det är orsaken.

Och Jeremy Clarkson har ett manuskript att följa.


Bland annat så är GN och just dom flesta Chevor på samma plattform sjukt lätta att modifiera. Bara för att du inte vet så behöver du inte såga ner allting bara för att du tror att hightech betyder att det är bra?

Just detta high tech system är bra! och det finns mycket dokumentation på! Men om det nu är så bra som du säger, borde ju cheva själva använda det chassiet, det ska ju tydligen stå sig rätt bra. det jag undar över är, om nu detta chassie är så erkänt bra varför ser vi inte fler byggen på det?

Jeremy clarkson har ett manus ja, men har gör även en bedömmning av bilarna, manuset är bara för att det ska se bra ut i tv.

Jag sågar inte ner allt jag inte kan nått om, jag sågar dina resonemang om att denna buick som mycket väl kan vara en fin fin bil, ska köra 8or runt en skyline på bana, för att den har andra dämpare och fjädrar och en fet krängningshämmare. Det är helt befängt! kör den 8or runt ferarris med? eller kanske en viper?

2 164 Inlägg
30 juli 2008
#113
kolla in mina bilar.. så förstår du säkert vad jag kommer ge dig för svar.. tongue AMERIKANSKT!!

"Life´s too short to drive a boring car"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#114
Just detta high tech system är bra! och det finns mycket dokumentation på! Men om det nu är så bra som du säger, borde ju cheva själva använda det chassiet, det ska ju tydligen stå sig rätt bra. det jag undar över är, om nu detta chassie är så erkänt bra varför ser vi inte fler byggen på det?

Jeremy clarkson har ett manus ja, men har gör även en bedömmning av bilarna, manuset är bara för att det ska se bra ut i tv.

Jag sågar inte ner allt jag inte kan nått om, jag sågar dina resonemang om att denna buick som mycket väl kan vara en fin fin bil, ska köra 8or runt en skyline på bana, för att den har andra dämpare och fjädrar och en fet krängningshämmare. Det är helt befängt! kör den 8or runt ferarris med? eller kanske en viper?

Men, du måste förstå. Visst deras 4hjulsdrift system är det bästa i princip, men det gör inte CHASSIET bra. Chassiet är fortfarande metall och aluminium.

Om du vill se fler byggen på samma chassie som GN använder, kolla på alla NASCAR/Stock Cars/ Drag racing bilar. Dom bygger på samma princip. Även GT2/GT3 klasserna kör på samma princip. Dodge Viper och Corvette har båda nästan identiska chassien, ända som skiljer är utformningen och vinkeln på vissa aspekter, och designen på vilken "wishbone" dom kör med. Kommer inte ihåg svenska ordet för det men vafan, jag är trött.

Och han älskade Ford GT, so what, vem bryr sig om vad han tycker egentligen. Det är bara en åsikt han har. Vänd dig hellre till racing industrin.

En Skyline med krängingshämmare och coilovers kör 8'or runt Ferrari och Viper. Och en GN är snäppet bättre än Skyline. Lite mer G krafter i kurvorna, lite bättre slalom hastighet. Men ha detta i åtanke, en Buick GN är en 20 år gammal bil som presterar sjukt bra.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
#115
Siarnaq skrev:
Just detta high tech system är bra! och det finns mycket dokumentation på! Men om det nu är så bra som du säger, borde ju cheva själva använda det chassiet, det ska ju tydligen stå sig rätt bra. det jag undar över är, om nu detta chassie är så erkänt bra varför ser vi inte fler byggen på det?

Jeremy clarkson har ett manus ja, men har gör även en bedömmning av bilarna, manuset är bara för att det ska se bra ut i tv.

Jag sågar inte ner allt jag inte kan nått om, jag sågar dina resonemang om att denna buick som mycket väl kan vara en fin fin bil, ska köra 8or runt en skyline på bana, för att den har andra dämpare och fjädrar och en fet krängningshämmare. Det är helt befängt! kör den 8or runt ferarris med? eller kanske en viper?

Men, du måste förstå. Visst deras 4hjulsdrift system är det bästa i princip, men det gör inte CHASSIET bra. Chassiet är fortfarande metall och aluminium.

Om du vill se fler byggen på samma chassie som GN använder, kolla på alla NASCAR/Stock Cars/ Drag racing bilar. Dom bygger på samma princip. Även GT2/GT3 klasserna kör på samma princip. Dodge Viper och Corvette har båda nästan identiska chassien, ända som skiljer är utformningen och vinkeln på vissa aspekter, och designen på vilken "wishbone" dom kör med. Kommer inte ihåg svenska ordet för det men vafan, jag är trött.

Och han älskade Ford GT, so what, vem bryr sig om vad han tycker egentligen. Det är bara en åsikt han har. Vänd dig hellre till racing industrin.

En Skyline med krängingshämmare och coilovers kör 8'or runt Ferrari och Viper. Och en GN är snäppet bättre än Skyline. Lite mer G krafter i kurvorna, lite bättre slalom hastighet. Men ha detta i åtanke, en Buick GN är en 20 år gammal bil som presterar sjukt bra.

Det är annat än bara 4hjulsdriften som styrs via dator i en r34 gtr i princip allt som rör väghållning, styvhet, markfrigång, downforce osv osv osv osv, listan kan göras sjuk lång.

Men du måste förstå att i dragracing/nascar/stock cars är vi inte ens i närheten till att använda bilen på samma sätt som när man kör tex mantorp park eller nürburgring dessutom så finns det dragracebyggen på civic, volvo 140, saab 900, leyland mini osv osv osv, men bara för det så är inte deras chassie världsbäst.

Ja en man med över 35års erfarenhet av hur bilar ska gå on the edge så att säga, snubben vet hur bilar ska prestera enligt dom specsen den har!

Det enda jag har i åtanke just nu är att det finns bilar som är 20år gammla som skulle få en gn att känna sig som en nissan micra i jämförelse, men dom bilarna är inte i samma klass heller. Om vi nu jämför omodifierat en buick gn vs en skyline r32 gtr av samma årsmodell så vinner INTE gn. kolla bara på utsidan, finns inte mycket där som ger aerodynamik och en bra downforce vilket en skyline har!

35 Inlägg
30 juli 2008
#116
Jag skulle helt rösta på en japsare enligt min åsikt:) Drar inte lika mycket bensin som bensintörstande jänkare, bättre väghållning. Samt motorerna är ju oslagbara egentligen i trimmöjligheter samt hållbarhet. Dessutom finns det ju fast hur mycket godis som helst i stylingväg åt japsarna. En skyline eller en supra skulle nästan vara det optimala:) >Men smaken är olika båda länders bilar är grymma samt fina


16 197 Inlägg
30 juli 2008
#117
Skyliner skrev:
Jag skulle helt rösta på en japsare enligt min åsikt:) Drar inte lika mycket bensin som bensintörstande jänkare, bättre väghållning. Samt motorerna är ju oslagbara egentligen i trimmöjligheter samt hållbarhet. Dessutom finns det ju fast hur mycket godis som helst i stylingväg åt japsarna. En skyline eller en supra skulle nästan vara det optimala:) >Men smaken är olika båda länders bilar är grymma samt fina

finns nog inte mycke som tål så mycke misshandel som en gammal v8..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#118
Turbomatte skrev:
Det är annat än bara 4hjulsdriften som styrs via dator i en r34 gtr i princip allt som rör väghållning, styvhet, markfrigång, downforce osv osv osv osv, listan kan göras sjuk lång.

Men du måste förstå att i dragracing/nascar/stock cars är vi inte ens i närheten till att använda bilen på samma sätt som när man kör tex mantorp park eller nürburgring dessutom så finns det dragracebyggen på civic, volvo 140, saab 900, leyland mini osv osv osv, men bara för det så är inte deras chassie världsbäst.

Ja en man med över 35års erfarenhet av hur bilar ska gå on the edge så att säga, snubben vet hur bilar ska prestera enligt dom specsen den har!

Det enda jag har i åtanke just nu är att det finns bilar som är 20år gammla som skulle få en gn att känna sig som en nissan micra i jämförelse, men dom bilarna är inte i samma klass heller. Om vi nu jämför omodifierat en buick gn vs en skyline r32 gtr av samma årsmodell så vinner INTE gn. kolla bara på utsidan, finns inte mycket där som ger aerodynamik och en bra downforce vilket en skyline har!

LOL, Så du menar att Mantorp park sätter mer press på bilar än NASCAR?

Nej nej nej nej nej. Nej nej. Återigen Nej.

Dom har plockat en GN med orginal kaross till 412 km/h. Har du sett en Skyline göra det?

Nej.

Suck, jag ger upp. Du ger ju inte ens bra argument och du vet ingenting om chassiereaktioner och stress faktorer tydligen.

Och du kan iaf sluta med 12 års logiken med att "jag har rätt och du har fel". Du får tro vad du vill, jag har sagt det jag vill säga till OP.
Senast redigerat av Siarnaq (30 juli 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

35 Inlägg
30 juli 2008
#119
Ojoj vilken hetsig debatt det har skapats totalt onödigt då båda länders bilar är helt ofattbart snygga, brutala etc... Kanske dags för forummoderatorena att stänga fliken Xp
>Siarnaq
Men en sak är ganska roligt när en 16 årig pojke skriver att han är opartisk och kan köra vad som helst och på den egna sidan står det om över 30 amerikanare å prisar dom där å absolut ingen annan lands bil kanske bäst att lugna ner sig lite:) Verkar som åldern spelar lite roll här

End of diskussion for my part


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#120
Skyliner skrev:
Ojoj vilken hetsig debatt det har skapats totalt onödigt då båda länders bilar är helt ofattbart snygga, brutala etc... Kanske dags för forummoderatorena att stänga fliken Xp
>Siarnaq
Men en sak är ganska roligt när en 16 årig pojke skriver att han är opartisk och kan köra vad som helst och på den egna sidan står det om över 30 amerikanare å prisar dom där å absolut ingen annan lands bil kanske bäst att lugna ner sig lite:) Verkar som åldern spelar lite roll här

End of diskussion for my part

Det är min far.

Tror du att jag är som min far?

Jag har levt runt motorer, jänkare, japsare och tyska motorer. Jag vet mer av vad jag pratar om än dom flesta andra 16 åriga grabbarna. Jag lever i princip på just bilar.

Jag kan tänka mig ha en Supra, en Skyline, ja vilken bil som helst utom Volvo. Så jag är inte partisk. Jag visar bara min bakgrund. Bara för att man har vuxit upp med motorer/race bilar betyder inte att man är obildad i andra områden.


Och det är ganska jävla roligt hur du påpekar vad jag har skrivit, när du är likadan som han är?
Senast redigerat av Siarnaq (30 juli 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök