Just detta high tech system är bra! och det finns mycket dokumentation på! Men om det nu är så bra som du säger, borde ju cheva själva använda det chassiet, det ska ju tydligen stå sig rätt bra. det jag undar över är, om nu detta chassie är så erkänt bra varför ser vi inte fler byggen på det?
Jeremy clarkson har ett manus ja, men har gör även en bedömmning av bilarna, manuset är bara för att det ska se bra ut i tv.
Jag sågar inte ner allt jag inte kan nått om, jag sågar dina resonemang om att denna buick som mycket väl kan vara en fin fin bil, ska köra 8or runt en skyline på bana, för att den har andra dämpare och fjädrar och en fet krängningshämmare. Det är helt befängt! kör den 8or runt ferarris med? eller kanske en viper?
Men, du måste förstå. Visst deras 4hjulsdrift system är det bästa i princip, men det gör inte CHASSIET bra. Chassiet är fortfarande metall och aluminium.
Om du vill se fler byggen på samma chassie som GN använder, kolla på alla NASCAR/Stock Cars/ Drag racing bilar. Dom bygger på samma princip. Även GT2/GT3 klasserna kör på samma princip. Dodge Viper och Corvette har båda nästan identiska chassien, ända som skiljer är utformningen och vinkeln på vissa aspekter, och designen på vilken "wishbone" dom kör med. Kommer inte ihåg svenska ordet för det men vafan, jag är trött.
Och han älskade Ford GT, so what, vem bryr sig om vad han tycker egentligen. Det är bara en åsikt han har. Vänd dig hellre till racing industrin.
En Skyline med krängingshämmare och coilovers kör 8'or runt Ferrari och Viper. Och en GN är snäppet bättre än Skyline. Lite mer G krafter i kurvorna, lite bättre slalom hastighet. Men ha detta i åtanke, en Buick GN är en 20 år gammal bil som presterar sjukt bra.