hedley skrev:
Då har det blivit dags att byta bil och även märke. Dock har besluts ångesten gjort sig väl påmind.
Vad ska jag välja, amerikanskt eller japanskt? Det amerikanska jag syftar på är en Camaro Z28 Iroc-Z med targa tak och 5.7l V8 (1987årsmdl), och japanska kan jag inte riktigt bestämma mig för.
Prisklassen har ett tak på MAX 80.000:-
Ös på med förslag, man kan aldrig få för många..
Om du inte är neandertalare som smetar in dej själv i bbq sås å är sliskig å lönnfet så helt klart en Jappse.
En jänk kan aldrig mäta sig i kvalitet mot en japanare och det är real fact!!!
Jänks har en förmåga att skaka isär, gnissla och de har undermålig plast i sina plastdetaljer.
Jänk kan man lika gärna kalla junk.
för 80 tusen kan du få tex en RX7 FD dock högerstyrd eller en RX7 FC 86-91 tar du de sista de bästa så har den 200 kusar orginal och betydligt mer går att kräma ur.
ja det är wankel då och det är en fantasisk maskin, de flesta gilalr ju att snacka skit så folk är patetiskt oroliga över apextätningen som har funkat klockrent sen sent 70 tal.
Dessutom är mazdan bättre ihopskruvad än en jänk. jag menar flottiga korkate amerikaner mot smarta och effektiva Japaner.
En annan bil är väl Nissan 200 SX S14 gärna S14A mycket bra bil, Toyota Celica GT4 92-94 grym bil och tål sjukt mycket trim.
Mazda 323GTR i firnt skick så har du en motor som står pall för över 300 kusar utan problem annat än fördelningslådan å därav många konveterar dem till endast fwd.
Mazda Miata MX5 runt 1995 års model. Visst inte så mycket orginalkrut men väghållning som får många proshar att svettas och en kamp camaro vs Miata så skulle camaron var chanslös runt en väldigt tajt kurvig väg.
Monterar du på lite trim så går en Miata väldigt bra med tanke på dess låga vikt och höga utväxling. En 323F /Protege5 borde du kunna få från usa...efterföljare till 323GTR.
Kan du tänka dej högerstyrt så kan du ju få hem en typ Evo4-evo 5 kanske för de priset.
Så ja det finns några jappsar å välja på.
Visst camaron är rätt shysst så men du kommer kunna avnjuta mera mil i en japan eftersom de är av bättre kvalitet, de enda gångerna man oftast behöver lyfta huven på en japanare är ju när man ska trimma eller serva, sällan att det uppstår problem om man inte själv gör något klantigt under huven.
Även om en japanare går sönder så kan du alltid ta dej hem utan bärgare om inte hela motorn har rasat vilket är väldigt sällsynt.