3051
Sök

Låst in nycklarna i bilen! Audi A4

El Fantastico
16 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Hej,

Någon gammal biltjuv här som har nåt tips på hur man tar sig in i en a4 utan nycklar? wink

Killarna på verkstan satte i batteriet, nycklarna satt i tändningen och vips så låste sig alla dörrar.

Har tyvärr ingen reservnyckel eller extra larmdosa (defa larm)

Audi själva va krångliga tog lång tid och va svårt fixa fram nyckel eftersom bilen är äldre än 10 år (97a)
Låssmeden behövde någon nyckelkod för att kunna tillverka en ny.

Några tips?

Den som ingen turbo har, den får köra utan bar!

dARKiE
5 031 Inlägg
30 juli 2008
Böj till en svetstråd och stoppa in det mellan listen och dörren och dra upp dörrknoppen. (om du har några) så borde det fixa sig..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 741 Inlägg
30 juli 2008
Polisen brukar vara smidiga på det där smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
30 juli 2008
Har du en gammal 240 i närheten, om så ta dess antenn , böj till en krok på en endan, böj undan gummit vid rutan, stick ner antennen, rota runt, tills du hittar lås stången.

Annars är det bara att knacka rutan.

Lev livet, det kan ta slut fort

bojboj
30 juli 2008
Ni va mig då riktigt gamla biltjuvar!! Det funkar tyvärr inte på nyare bilar som din A4. Kolla igenom alla papper till ditt defalarm. Har du några så tror jag att det ska finnas en kod där i till din huvudenhet. Med hjälp av den koden kan du skapa en ny dosa hos en defa återförsäljare, som funkar till din bil, kostar ca 500kr och sen är det bara till låsa upp. Alternativt slå in rutan...

El Fantastico
16 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Haha ja tyvärr tror ja inte de där gamla tricket e så lätt på min bil.

Bojboj.... Jo om bara inte papprena på larmet låg i handsfacket... doh... big_smile va också inne på den banan annars.

Verkar luta åt rutan.

bojboj
30 juli 2008
Pistablo skrev:
Haha ja tyvärr tror ja inte de där gamla tricket e så lätt på min bil.

Bojboj.... Jo om bara inte papprena på larmet låg i handsfacket... doh... big_smile va också inne på den banan annars.

Verkar luta åt rutan.

Men då får killarna på verkstan så för kostnaderna. Svårare än så är det inte. Kanske fri service i två år?

El Fantastico
16 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Jo de e klart de får dom allt fixa ! smile

Tack för snabba svar!

7 100 Inlägg
30 juli 2008
ring nån bärgningsföretag,dom brukar göra sånt!

som nån skrev,de borde verkstaden stå för!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

280 Inlägg
30 juli 2008
Låste in mina nycklar i vintras när jag hade jobbat natt och skulle hem.. Min bil hade jag dock startat och lyckats låsa utan att jag visste om det:rolleyes:

iaf så tog jag en tunn ståltråd och trädde in den mellan dörren och dörrlisten och lyckades träffa knappen till fönsterhissen och när jag hade fått ned fönstret kunde jag öppna bilen;)

bojboj
30 juli 2008
Swedenrockers skrev:
För att koda in nya fjärrar så krävs förutom koden att man kan vrida på tändningen, annars tar det stopp redan där.
bojboj skrev:
Ni va mig då riktigt gamla biltjuvar!! Det funkar tyvärr inte på nyare bilar som din A4. Kolla igenom alla papper till ditt defalarm. Har du några så tror jag att det ska finnas en kod där i till din huvudenhet. Med hjälp av den koden kan du skapa en ny dosa hos en defa återförsäljare, som funkar till din bil, kostar ca 500kr och sen är det bara till låsa upp. Alternativt slå in rutan...

Så kanske det va man skulle göra ja, my bad

54 Inlägg
30 juli 2008
ring en bärgare, iag vi har dyrksater för att låsa upp bilarna, skit smidigt snabbt och utan åverkan på bilen.
en 97as Audi VW låser man ju upp på 30 sekunder smile

-=Face your fears, live your dreams=-

El Fantastico
16 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
ZoM skrev:
ring en bärgare, iag vi har dyrksater för att låsa upp bilarna, skit smidigt snabbt och utan åverkan på bilen.
en 97as Audi VW låser man ju upp på 30 sekunder smile

Tyvärr inte bärgarna i denna stan iaf.
Hade inte heller någon bättre lösning än rutan.

388 Inlägg
31 juli 2008
spelar ju egentligen ingen roll hur du gör blir det någon skada så är det ju ändå verkstan som ska stå för det så knacka rutan så är ju problemet löst sen.

dom får ju skylla sig själva om dom inte tänker sig för innan smile

15 Inlägg
3 augusti 2008
knackar man rutan så blir det ju hur mycket splitter som helst å tar evigheter att få bort eftersom de har en tendens att flyga runt hur försiktigt man än knackar... jag håller med som en innan att bärgare bör kunna öppna en sådan bil. jobbar själv som bärgare så jag vet vad jag pratar om samt den kostnaden skall verkastaden ta om det är dem som håller på med bilen.

hur gick det för dig?

54 Inlägg
5 augusti 2008
Hur lång tid skulle det ta att beställa en ny nyckel från audi? Om man tar och tänker att (om du nu ska slå sönder rutan) man måste ta upp allt glassplitter och beställa nu ruta och montera den., så tar det nog inte så lång extra tid iaf. tongue

982 Inlägg
5 augusti 2008
sedan eller avant ? bryt sönder skufflåset kryp in genom skuffen..ring låstjänst ?

15 Inlägg
21 augusti 2008
Beeenny skrev:
sedan eller avant ? bryt sönder skufflåset kryp in genom skuffen..ring låstjänst ?

det är onödigt även om man skulle beställt nycklar så kan man flytta på bilen det gäller bara att det är en riktig bärgare. själv har man inga problem på att flytta bilar som är låsta och växel samt handbroms är i/dragna
jag hade fått upp bilen utan att göra massa onödiga märken.. eller plåtskador.

51 Inlägg
21 augusti 2008
Towman skrev:
knackar man rutan så blir det ju hur mycket splitter som helst å tar evigheter att få bort eftersom de har en tendens att flyga runt hur försiktigt man än knackar... jag håller med som en innan att bärgare bör kunna öppna en sådan bil. jobbar själv som bärgare så jag vet vad jag pratar om samt den kostnaden skall verkastaden ta om det är dem som håller på med bilen.

hur gick det för dig?

Tejpar man hela rutan innan så sparar man mycket arbete, men damsuga bilen noggrant kommer man behöva ändå, när dom knackade in rutan i bakdörren på min bil som man tonad så trodde jag inte det skulle vara så farligt med glas men jag hittar fortfarande små flisor i den. Satt bla små små bitar i bältena roll
Senast redigerat av kenny87 (21 augusti 2008)

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D

Sök