ok nu ska jag börja skissa på hatthyllan! dels så ska där sitta vanliga portar ner till bagaget, med konade ändar på båda sidorna, detta för att basljudet ska komma upp i cupen utan att det blir skumma blåsljud, kommer även att lägga någon dämtmatta mellan metallen och själva hatthyllan. Men jag står i valet och kvalet om jag ska på något sätta plast in lådor för mina 6x9or där eller om jag hels ska strunta i dom, eller om de ska placeras på annat ställe där bak.. tips ideer och förslag är välkommet!
ok nu ska jag börja skissa på hatthyllan! dels så ska där sitta vanliga portar ner till bagaget, med konade ändar på båda sidorna, detta för att basljudet ska komma upp i cupen utan att det blir skumma blåsljud, kommer även att lägga någon dämtmatta mellan metallen och själva hatthyllan. Men jag står i valet och kvalet om jag ska på något sätta plast in lådor för mina 6x9or där eller om jag hels ska strunta i dom, eller om de ska placeras på annat ställe där bak.. tips ideer och förslag är välkommet!
jag hage gjort så att jag skulle tagit botr allt skit ifrån hatthylag sedan tagit vinkelslipen och skärt bort allt skit, sedan tar du en tjock mdfskiva och replacar där du har skärt och bygger låda/lådor
Fick gjort lite mer igår, inte så mycket men i varje fall påbörjat det! blir inte att jag river ut allt och bygger nyplatta utan jag kommer utgå från en befintlig hatthylla inköpt på skroten, som jag plastar, gör hål för basreflexrören, och sen klä det i alcantara! Igår han jag bara precis täcka över hålen med fleecetyget och lägga 1 lager plast på!
allt man behöver (nästan)
hålen täckta med fleece och fasthäftade
här upptäckte jag att kameran stod inställd på svartvitt :p men nu har det börjat torka!
Fick gjort lite smått idag, och öppnat paketet från Stylingkompaniet. lite plastning, och på tisdag så ska jag till garaget igen, så blir det lite mer plastning, kanske sista lagret, och så ska jag börja montera mina nya leksaker. Fick ju 1 Handbroms damaks 1 VX spaks damask Solfilm galler till fronten.
Lager nummer på av plasten har kommit på
gott om plast har jag i varje fall :p
Närmare bild på ej torkad plast :p kommer nog bli ett lager till över allting och sedan ett eller 2 lager på det som inte är vitt, så att det blir jämnt, allt ska ju kläs med Alcantaran!
Vita läder damasker Inte helt nöjd med dom, men får se hur det ser ut när jag monterat dom, om inte så kanske jag sprättar sönder dom och använder som mallar till egna och syr sådana!
Och här ser vi även gallret! Mumma för ögonen, kommer bli så bra när jag e klar
Äntligen garagedag idag, har hunnit med en del på hatthyllan. Slipade lite, mätte in och gjorde hål för rören. byggde upp hållarna så att jag kan glasfiber spackla på torsdag, och fick lackat bafflarna/rören vita en första runda ida.
Bilderna talar för sig själv!
2 lager plast känns som det kommer räcka, med tanke på att det kommer spacklas lite sen och även ska kläs, och det är ju ingen bärande del så att säga!
Måttar in bafflarna/rören!
nu ska jag göra hålen!
Först borrar jag upp hål så tätt som det går och sen så skär/sågar jag upp mellan dom för att få bort innandömmet!
Först sågar jag med Sticksåg och metalblad, Metalblad använder jag för det är små tänder så det fläker inte sönder plasten! Sen slipar jag det sista med en Drämmel (Stavning?)
Passar in baffeln och måttar ut hur stort mellanrummet är där det lutar!
Sådär kommer den ytan bli, dags att bygga en form!
Formen bygger jag av bl.a. Silvertejp, ni förstår snart varför!
Mer silvertejp
När formen är klar så blandar jag ihopa Kemisk metal och bygger upp i det område som jag tidigare märkte ut och som jag nu med hjälp av silvertejp och baffeln byggt upp en "form" silvertejpen är för att jag ska kunna ta bort allting utan att det fastnar i baffeln!
Nu kommer jag låta detta härda till på Torsdag, då det är ganska kallt, sen ska det slipas till, och så ska hela området jämnas med Glasfiber spackel och sen slipas igen! När allt är slipat så ska det kläs! och bafflarna och rören sättas på plats på ovansidan!
Ni kan aldrig gissa vad jag ska göra nu!
Dimman ligger tät hehe upptäckte det när blixten gick av när jag fotade!
Första lagret matt vit färg pålagt på dessa också. ska bli ett lager till sen på torsdag! då jag kommer fortsätta :-)