2853
Sök

Motorproblem i en Ford Mondeo St220

3 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Har fått bekymmer med min St220. När bilen blir tillräckligt varm så börjar den gå riktigt dåligt. Den kväver sig och hackar och svarar ite på gas.
Har haft den på verkstad och dom bytte en vakumslang till avgasreningen men de hjälper inte. Körde från Skövde mot kusten och när jag var i Trollhättan så började problemen igen. Där bytte jag bränslefilter och tätade ett litet luftläck vid luftmassemätaren. De hjälpte inte heller.
Nån som har haft samma problem eller har några tips???

3 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Trodde också att de va Luftmassemätaren som va paj men Ford säger att de inte va den.
Lamdan indikerar att bilen har för hög luftinblandning så jag tycker att de borde va den som är fel

94 Inlägg
2 augusti 2008
Testa att koppla bort kabeln till luftmassemätaren.Går den bättre utan att den är ikopplad så vet du att det är den som e kass.Har gjort så på kompisens bil när den gick kasst och det visade sig att mätaren var trasig.
Senast redigerat av Ermin (2 augusti 2008)

3 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Tack Ermin. Ska kolla de. Tycker bara att de e konstigt att de har kommit efter att man kört en 7-8 mil. och sen bara blir mer och mer. men det kanske tar en stund innan den blir tillräckligt varm.

Sök