hehe mjo har gått igenom alt med en mcmotor.
När vi på kthracing bygger våra bilar är det ju exakt samma jobb fast i mindre skala, tänker på drivning mellan motor och bakhjul, växling osv. Men med mcmotor har jag ingen backväxel, men framförallt så blir det lite jobb att göra en bra lösning med att koppla motor med hjulen. Skulle bli rätt dyrt.
Men hade ju varit riktigt ballt
paddlar för att växla hade ju inte varit fel.
När jag börjar jobba och skaffar ett riktigt garage blir det ett riktigt bygge från grunden, får bli då
Onlyrobin skrev:
Nu får du börja producera, Mkt snack.
Cad ritningar är ju enkla att få det att se snyggt ut, en helt annan grej då det skall anpassas mot bilen.
Ritningarna är inte måttsatta el liknande,(du skriver notera att ingenting har rätt längder vinklar?)
men du kanske har allt klart redan.
...
har ju som farit rätt mkt fram otillbaka du verkar som inte ha nått klart för dig, först en vw snurra,sen en annan boxer, sen en saab.
Har haft många vändningar i projektet. Det går upp och ner.
Har inte hänt mkt praktiskt på ett ta då jag inte haft plats/tid, med plugg och kthracing samtidigt.
Men den 17e dec har jag jullov i 1,5 månad...vad jag kommer göra då kanske ni anar
Fram till senaste inlägget (#586) har caddarna varit mer för att utvärdera en grunddesign. Men senaste bilderna är i rätt mått och anpassat efter hjulupphängningsgeometrin jag simulerat fram.
Så det är mer eller mindre ritningen jag kommer gå efter.
Finns ett par anledningar till varför det blev saabsnurra.
Främsta anledningen är ekonomi. Det är en vanlig motor/bil så reservdelar finns och dom kostar inte allt för mkt. Har även en del kontakter med saab-folk med mkt erfarenhet och kunnande.
Att få denna motor till 300 hk är inte allt för svårt, och det skulle nog räcka.