Tänkte mig en första uppdatering för 2010.
Började med att riva ut lite gammal inredning, blev ett par kilo lättare
Under golvmattorna fann jag på ena sidan:
och på andra:
Tur nog var det bara ytligt, så gick lös med roterande stålborste tills det var plåtrent och sen lacka:
Blev lite trevligare än innan..
Blev inga bilder men även spindlarna fick smaka på den roterande stålborsten och ligger lackade och redo för montering.
Och så till bakdelen av bilen!Ett besök hos ståldepån resulterade i en hög rörbitar, här var det skönt att ha en färdig cad att gå efter då dom kapade upp alla delar.
Marcus in actionGår bra mkt fortare när man är fler, tack för hjälpen Jon och Marcus!Börjar ta formDe två olika "planen" sammanfogas i jiggen.Jiggen klar!Och fler rör hittar sina platserSåhär långt hann vi idag. De som fattas är ett kryss, motorfästen och de stag som fäster allt mot bil/rullbågeRamen så långt tog två hela dagar. Trodde inte alls det skulle gå så fort men det var tack vare hjälpen jag fick.
Nästa steg blir att få ihop motor/låda/axlar och se så det går in innan ramen fästs på bilen.
Kommer nyttja de tre fästen som finns original på bottenplattan.
Ser vi tillbaka på original bakvagnen som fick vågen att stanna på hela
75 Kg(!) så är ju målet att få nått lättare men bra mkt styvare och bättre.
Vägde nya ramen tillsammans med de stag som inte sitter på ännu. Och det landade på 27 Kg.
Till det tillkommer ju även spindlar, bärarmar, dämpare, rockers, pushrods, trackrods och kompletta bromsar, ska bli kul att se hur mkt lättare allt blir