tja har ett littet problem som ingen verkar hitta. problemet består av ett svagt dunkande ljud från höger bakhjul. Har kollat hjulagert och det var ok har även kollat både däck och fälg och där fanns det heller inget fel så nu är ideerna slut. Så sfinns det någon som tror sig ha en ide om vad det skulle kunna vara så skriv gärna till mig
kan ju vara mycket då det handlar om upphängningar och däck etc. Men att kolla med andra fälgar/däck först är ju en bra idé. Sen kan det ju vara bussningar/styrleder/ drivknutar. Så börja med en sak i taget.
jag har samma sak på min BMW från höger bak dock smäller det som FAN hela tiden när jag gasar iväg ordentligt på alla växlar nu började på 1an så bra om någon kan veta vad det är ^^
edit jag har nyss bytt däck på min och balanserat hela skiten gorde ingen skillnad på BMWn iallafall låter det ungefär som om man slår med en slägga i hjulhuset på din me ?
Senast redigerat av Team-Adolfsson (7 augusti 2008)
har samma problem nu med min volvo 360, har inte vågat titta men det låter som om någonting ligger löst vid vänster bakhjul och smäller jävel när man gasar på växel 1 och 2. har man kört 110 länge och saktar ner till 80 kan det låta förbannat mycket då också. någon som vet? detta har hänt efter bilen stått sen vintras och nu for jag på besiktningen. den gick igenom men någonting i drivet åker väl snart.
bilen ska in på servic hos en vän till min mosa hade tänkt att han skulle gå igenom det då riktigt grymm kille har byggt en del tävlings mersor så är det nått fel så hittar han det
Braather skrev:
kan ju vara mycket då det handlar om upphängningar och däck etc. Men att kolla med andra fälgar/däck först är ju en bra idé. Sen kan det ju vara bussningar/styrleder/ drivknutar. Så börja med en sak i taget.
jag har samma sak på min BMW från höger bak dock smäller det som FAN hela tiden när jag gasar iväg ordentligt på alla växlar nu började på 1an så bra om någon kan veta vad det är ^^
edit jag har nyss bytt däck på min och balanserat hela skiten gorde ingen skillnad på BMWn iallafall låter det ungefär som om man slår med en slägga i hjulhuset på din me ?
på din bmw låter det som silentbussningarna är dåliga,klassikt bmw fel, ganska lätt å kolla ifall du hissar upp röven så du kommer in under den