3436
Sök

vibrationer i ratten? BMW E30 320

36 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
hejsan

När jag kommit upp i högre hastigheter med min bmw e30 320/325motor så börjar de små vibrationer i ratten, nu undrar jag vad detta kan vara för fel ? , två utav mina fälgar är lagade men nu riktade och balanserade . alla fälgar är balanserade nyss, men däcken är väldigt sneslitna allihopa

stolt torsöbo

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 augusti 2008
hjulinställning eller så kan det vara spindelleden

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

\m/(><)\m/
742 Inlägg
6 augusti 2008
orunda fälgar eller däck.. skit på mellan hjul och nav tex eller en pryo som balanserade

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

\m/(><)\m/
742 Inlägg
6 augusti 2008
på passade inte riktigt in där smile

5 089 Inlägg
6 augusti 2008
Saknar fortfarande en förklaring till hur en hjulinställning gör att hjulen slutar skaka....

Lättaste sättet är att åka till en däckverkstad och balansera däckena, be dom kolla leder och dylikt samtidigt. men är däckena sneslitna är det troligtvis det som är problemet, däcken blir lätt orunda då.

\Lindgren

\m/(><)\m/
742 Inlägg
6 augusti 2008
FLindgren skrev:
Saknar fortfarande en förklaring till hur en hjulinställning gör att hjulen slutar skaka....

Lättaste sättet är att åka till en däckverkstad och balansera däckena, be dom kolla leder och dylikt samtidigt. men är däckena sneslitna är det troligtvis det som är problemet, däcken blir lätt orunda då.

ja hur skulle en framvagn med fel vinklar göra att det skakar? många som tror så.. (jobbar på gummiverkstad och gör hjulinställningar dagligen

5 089 Inlägg
6 augusti 2008
t4racing skrev:
FLindgren skrev:

ja hur skulle en framvagn med fel vinklar göra att det skakar? många som tror så.. (jobbar på gummiverkstad och gör hjulinställningar dagligen

same here;) väntar fortfarande på en förklaring från alla dom som tror en hjulinställning räcker smile

\Lindgren

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
6 augusti 2008
skeva skivor? Bromsar som ligger an lite? Ja hade små vibrationer nyligen och även ett kärvande ok fixade till det och ny har ja inga som helst vibrationer.

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
6 augusti 2008
har du kollat bussningarna/kuddarna ibak?? dom e ett vanligt fel på bmw.. när dom ger sej så vibrerar bilen!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
36 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Hjulinställning,balansering:

ja de va två pryo som gjorde balanseringen

Bussningar:

och bussningarna bak är slitna tror jag eftersom när man varvar upp den och släpper iväg den så dunkar de till i bakvagnen och det beror på de antar jag ? jag undrar också om silentblock och (bussning bakvagnsbrygga) är samma sak ?

Däck:

däcken var sneslitna när jag köpte bilen och har bara blivit värre och värre eftersom två utav fälgarna har varit på lagning så sitter heller inte alla däcken på samma plats när jag köpte bilen

Bromsar:

När jag konstigt nog tappade mitt vänstra ok i farten så gick slangen av och jag satte på oket och luftade och allt funkade fint igen men fter detta så kan man känna att det oket som trillade loss men som jag satte på igen fjädrar mera än det andra oket på andra sidan . kan det ha något med detta att göra ?

stolt torsöbo

164 Inlägg
6 augusti 2008
Eventuella spacers kan vara vinda oxå (väldigt otroligt men det har hänt en go vän till mig) Hans spacer hade spruckit och det gav honom obalans.

Sök