Oj vilken härlig respons! TACK!
Precis vad jag behöver för att hitta motivation att komma vidare, det känns bra motigt emellanåt.
Just nu sitter jag fast lite på lacksläppet, men jobbar på att lösa det.
Nu ska vi se...
Foyrik: Ja, du var ju med på telefon så du hörde ju alltihop när jag började fundera på hur garaget skulle organiseras... klart du känner igen dig!
Johnson: Jag ser VERKLIGEN fram emot att få plåta din sexiga Pegga när det är trevligare väder än i söndags vid presentationen!
Verkligen! Det är roligt att fotografera vackra bilar!
volvo240R: Varmt välkommen till min tråd!
Ja, hade jag vetat hur uschlig den där "lackeraren" var hade jag nog fan hellre sprutat delarna med sprayburk! Men jag har lärt av mitt misstag, och kommer vara ytterst petig nästa gång något ska lackas!
Muninet: Tusen tack för den informationen, nu känner jag mig inte ett dugg orolig att ge mig på mitt luftfilter, och jag är säker på att det är en bra ide att köpa det där rengöringskitet.
Har för avsikt att vara rädd om LMM, verkar onödigt att haverera den också...
Tror jag avvaktar till Elmia med inköpet av kitet, och hoppas på ett bra mässpris!
haagi: Tusen tack för glatt tillrop, jag slickar i mig det och bär med det i det fortsatta arbetet.
Mr Erlandsson: I paketet finns de nya regskyltarna som jag tröstshoppade på natten efter biltvätten då jag upptäckte lacksläppet!
Iofs något jag funderat på sedan jag köpte bilen, men nu gjorde jag slag i saken. Behöver bara fixa skylthållare också, finns inte på Biltema till skyltar utan EU-märke.
Aker_s40: Du har givetvis helt rätt angående paketet!
Ja, garaget blir jättebra. Det är rätt trångt ändå, får väl 40 cm över framför bilen när jag stängt porten, men nu kommer det fungera för enklare jobb i alla fall. Får ju ta hänsyn till att det ligger rakt under någons sovrum, och dessutom har jag ju knappt några verktyg alls. Men det är underbart att ha utrymmet!
Att bara kunna stå med öppen dörr och dammsuga inne är ju en fantastisk möjlighet efter att ha stått ute på parkeringen tidigare!
mickefixare: Jodå, garaget räcker till en V40. Även om man alltid önskar sig större!
Och framför allt hade jag velat ha garaget under min egen lägenhet så ingen kan klaga om jag skulle råka väsnas lite...
acix: Kul att du kommit till tråden och tycker om den, välkommen!
Angående olyckan i trappan skrev jag faktiskt "Ska försöka att inte göra om det. Det lär ju inte vara sista gången jag slabbar med färg i lägenheten och behöver thinner för att göra rent något i alla fall...
" Med det menar jag såklart att jag ska försöka att inte tappa mer thinner i trappan!
Måla i köket lär jag ju fortsätta med, det är både varmt och ljust och nära till hands när man ska måla flera lager...
Återigen, TACK till er alla som är engagerade i mitt bilprojekt, det är skönt att känna att man har uppbackning, och dessutom känns det lite pressande "nu måste jag ju uppdatera tråden" och det gör det lite lättare (mindre svårt?) att få tummen ur och ta tag i saker och ting.
Idag har jag varit och köpt en till lagerhylla till garaget, har fortfarande saker kvar i källaren som ska bäras över, och det är slut på bra plats där borta.
Det blir säkert bra!
Puss! / Ellen