3168
Sök

Vivendis Volvo V40 2,0T -00, illblå - Bilen är såld!

Min V40. Utmaningen är att med mycket begränsade resurser skapa en personlig bil. Projektet drivs av mig själv och min dotter född -01, med assistans av vänner och bekanta. Temat är ganska avskalat, blått och svart och välputsat.... Visa mer

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
414 973 Visningar
Uppdaterades senast 1 mars 2017
Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
#501
Här händer det grejor. Jag gick inte ut med kameran idag. Jag tog en kasse prylar och kameran och stängde in mig i garaget igen i stället.

Men nu är också bilen på hjul igen! smile Dock inte provkörd, för det orkade jag inte, var både kissenödig och hungrig när det var klart, så jag såg till att knalla hem och lösa det i stället. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/837975_i4mkw3.jpg
Nya oket på plats! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/837976_1i4h0h.jpg
Blev prydligt med nya oket och nymålad bygel tycker jag! smile

När det kom till luftning blev det lite krångligt. Jag öppnade nippeln och det hände nästan inget. Rann så sakta att jag höll på att bli galen. Öppnade garaget och gick och kikade lite, och hittade en gubbe som bor i huset där jag har garaget. Han var villig att följa med och trampa lite på pedalen åt mig. Fast först såg han bara förvirrad ut. Sedan, när han kom in i mitt garage, blev han i stället djupt imponerad "oj vilken verkstad du har här då?!". Men han såg glad ut. tongue Var nog bara lite oväntat, tror jag. smile

Fick en historia om hur han och hans vänner åkt Cheva under tidigt 60-tal också. smile Man ska ta vara på sina grannar och se till att ha goda relationer med dem! smile

Började för övrigt gapskratta nere i hjulhuset. Det droppade ju knappt när jag höll på själv. När jag fick hjälp att sätta lite tryck på det hela däremot... Haha, jag sprutade mig i ärmen! tongue Tur jag inte hade näsan längre in i hjulhuset, då hade jag fått bromsvätska i näsan! big_smile

Måste således både duscha mig och tvätta kläder idag. Startar dock inte tvättmaskinen förrän EFTER duschen. Den har en tendens att ta massa kallvatten så man blir helt skållad när allt kallvatten försvinner till tvättmaskinen om man duschar samtidigt. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/837978_jt4hfo.jpg
Det gamla oket har gjort sitt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/837979_zbz87p.jpg
Återstår att sänka ner bilen och efterdra hjulbultarna nu då...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/837992_1chdou.jpg
Tog bort pallbocken och såg att underredsmassan lossnat där den stått. Behöver fixa stoppning till den. Och underredsmassa, för det har jag ingen hemma. Penslade på med hammarlack så länge.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/837997_x2uokf.jpg
Det är inte alltför gott om plats alltså. Då står bilen ändå på vinterdäcken nu, med 205/55-profil. På sommarens 215/40 är bilen betydligt lägre... tongue

Övervägde om jag skulle plocka undan lite saker jag tagit ur bilen och provköra en runda men eftersom jag var så kissenödig att jag hade svårt att stå stilla och dessutom var en timme sen med maten (alltså mycket yr i huvudet) struntade jag i det. Det är TIGHT in och ut ur garaget, så det är bättre att ta det utan att vara hoppochstudsigt kissnödig och hungerofokuserad.

Dessutom har jag inte bestämt mig för om jag ska riva sidokjolen och ta lacksläppet nu eller om jag ska använda bilen lite emellan. Har snart varit billös i två veckor. Nej förresten, det ÄR två veckor sedan jag insåg att bromsen låg an.

Nåja. För att kompensera för att jag struntat i en fotopromenad i solen kände jag att jag behövde ta lite bilder av vintern också, så det gjorde jag på vägen hem:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/837998_105nkb.jpg
Liten lek med frostiga grenar och gatlampa. 0,3 sekunder på frihand med högt iso-tal.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/838003_5uv624.jpg
Liten lek med frostiga grenar och gatlampa. 0,3 sekunder på frihand med högt iso-tal.

Keller: Ja, jag är glad att det går framåt lite! smile

Dieselsmurfe: Hampus är en Bearded Collie, en vallhund. Trevlig men extremt energisk. tongue

NU ska jag in i duschen! big_smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 januari 2010
#502
Så ja, då är det bara ut och leka igen. big_smile

Fina bilder. big_smile


48 Inlägg
14 januari 2010
#503
Du fick ihop det tillslut smile
Du e ju riktigt duktig på att ta kort oxå....
Dom sista va riktigt fräcka


Mekaniker
99 Inlägg
14 januari 2010
#504
Shit vilka fina vinterbilder !!!!!
Nu har du varit duktig igen, bytt broms-ok alldeles själv!!
MVH/ Din std mek!!


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
#505
Tack för glada tillrop! smile

Jag känner mig väldigt nöjd med att bilen är på hjul igen. Och jag har sovit gott, nyduschad (luktar inte ens bromsvätska längre, och det är bara LITE bromsdammsgegg kvar kring mina naglar!) i en helt nybäddad säng.

Idag tror jag inte det blir någon biltid direkt. Tog några timmar att få igång mig i morse, kroppen protesterar, och jag behöver dessutom fixa avloppet i badrummet så att jag kan starta tvättmaskinen, när jag duschade igår fick jag vatten till fotknölarna. Det märks att vi har drygt 50 (nästan 60) år gamla ledningar här...

Dessutom har ingen diskat på flera dagar. Ser ut som kriget i köket. Å andra sidan glömde jag mitt headset till mobilen i garaget igår... och solen skiner. Jag kanske behöver gå dit och provköra bilen lite i det fina vädret?

Jag behöver verkligen en hushållerska som kan sköta markservicen om jag ska vara i garaget och riva! tongue

Får väl se vad mitt samvete får mig att göra idag. smile

Micke: Tack, jag ska som sagt försöka skapa utrymme till lite lek ja! Dock återstår lite allvar med att ta ner kjolen, fixa lacksläppet och sånt också, egentligen. smile

Bobbowiking: Ja, det är ju egentligen inte svårt att byta ok, bara energikrävande att göra det. Bildskapande är ju mitt "kall", även om jag tappat lusten till det under många år, försöker återfinna den och lite kreativitet. Beröm hjälper! Tack! big_smile

Storm: TACK vännen! Jag KAN själv (när kroppen lyder), men det är MYCKET roligare tillsammans med dig ju! big_smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
15 januari 2010
#506
Funderat på att måla om hela Listen eller vad det nu är lacksläppet sitter på? spraylacka det istället?

Erik H

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
#507
Dieselsmurfe skrev:
Funderat på att måla om hela Listen eller vad det nu är lacksläppet sitter på? spraylacka det istället?
Det är på tröskeln mitt under dörrarna. Lämnade in bilen för att lacka om "hundbenet" vid hörnet vid bakskärmen/dörren förra året och fick då hela tröskeln och skärmkanten blästrade, en buckla på bakhörnet fixad och sedan la han epoxygrund och täcklackade inklusive hela bakskärmen med skarv uppe på taktstolpen.

Därefter monterade jag tillbaks sidokjolen som jag lackat tidigare (lackade hela originalkjolpaketet sommaren 2008, men pga omständigheter blev det inte monterat förrän våren 2009).

Nu har jag alltså fått lacksläpp mitt på denna tröskel, och för att kunna åtgärda det måste jag plocka ner sidokjolen.

Har inget kvitto på lacken så jag tror inte reklamation är att tänka på. Förvånar mig dock att det släpper mitt på tröskeln och inte där jag hade skador som fixades till. Jaja. Har försökt ringa firman några gånger för att diskutera materialval, det är galvat och epoxylackat, vill höra om den färg jag har hemma är lämplig eller om jag bör komma och hämta upp något annat. Kommer dock oftast att tänka på det vid kaffetid eller efter hemgångstid. smile

Och med tanke på min budget lutar det åt att jag kör rent med dremmeln och duttar i färg.

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
#508
Idag skulle jag ju ta igen allt jag INTE skött i lägenheten i veckan. Har således tvättat sängkläder (trodde ju i min enfald att det skulle vara slut med att ena halvan av sängen var svart av garagesmuts nu när jag lever ensam, men icke. Dock är det numera MIN halva som är smutsig... yikes) diskat undan, gjort lite bilder, försökt få rätsida på avloppet men fått ge upp så en rörmokare har varit här och tittat på det - återkommer nästa vecka...

Ja, så har jag såklart gått och funderat på bilen och garaget också. Så jag HAR faktiskt gjort en liten men rätt viktig grej för bilen idag! big_smile

Har i ett par år stört mig på att det ibland skramlar om hylsorna jag har i handskfacket. De hylsor jag behöver vid hjulbyte är 21 mm till de vanliga bultarna, specialhylsan till låsmuttrarna, och givetvis är det inte 21 mm utan 19 mm till specialhylsan. Således TRE hylsor som, för att inte komma bort, ligger samlade på en liten hylla i handskfacket. Och när man kör säger det "klonk" när de krockar med varandra.

MYCKET irriterande. (Ja, ni har väl redan fattat att jag EGENTLIGEN är en högpresterande perfektionist när kroppen inte hindrar mig?)

Så, igår när jag var klar med bilen stoppade jag hylsorna i fickan och tog med dem in. Idag tog jag fram ett stycke RIKTIGT kraftig vadmal, alltså jordstampat jätterejält ulltyg. Syr ju medeltidskläder också, och av det här extrema tyget har jag sytt en ENORM och blytung mantel till en jättestor kille. Och lite rester fanns kvar. PERFEKT till projekt "sy fodral till skramlande hylsor"!

Så här blev det:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/838780_0uaya9.jpg
Jag har sytt ett litet fodral till mina hylsor så de inte skramlar mot varandra i handskfacket.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/838781_d2si96.jpg
I det här lilla fodralet som jag sydde ligger nu de tre hylsorna jag behöver vid hjulbyte. 21 mm till vanliga muttrarna, hylsan till låsmuttern och en 19 mm till låsmutterhylsan. Nu skramlar de inte mot varandra längre. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/838783_vw1v4g.jpg
Där på hyllan ligger det nysydda fodralet bra. Nu skramlar inga hylsor mot varandra längre! Skönt! smile

Känner mig riktigt nöjd med dagen faktiskt! smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
16 januari 2010
#509
Vilken ordning i handskfacket. yikes Hur kan man ha så lite saker där? yikes


70 Inlägg
16 januari 2010
#510
Ordning och reda ska de vara! big_smile Snyggt som vanligt..! wink


1 964 Inlägg
16 januari 2010
#511
vännen va stålt ja är över dej som jobbar på och sliter big_smile och  hylshållaren blev ju kanon tycker ja big_smile skit läcker wink

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#512
Idag har jag rensat mitt huvud. Jag har bloggat, promenerat, telefonerat och plockat både i lägenheten och i garaget.

Kände att jag behövde ut lite, så jag tog faktiskt ut bilen på en provrunda kring berget ikväll. Upp mot Lidköping, med utsikt ner över Kinneviken och Lidköping i mörkret. Vidare från sjön in mot landsidan, och utsikten från Högebo ner mot Götene. Vackert, mörkt, avslappnat.

Bromsarna kändes helt PERFEKTA! smile

Innan jag tog in bilen igen tog jag ner en lagerhylla jag hade låg på skenorna i taket. Så den har jag monterat i kväll, och så har jag rivit runt lite bland grejorna igen.

Hittade bland annat den korta förlängaren till hylsnyckelsatsen, härligt, den saknade jag häromdagen! big_smile

Ser kanske inte så mycket ut, men nu har jag överblick så jag kan fortsätta rensa framöver. Och kassarna framme vid väggen är inte mina, utan sånt som grannen plockat ur sin bil. Ska nog uppmuntra honom att också skaffa sig en lagerhylla att ha sina saker på så vi får rent på golvet.

Behöver iväg med ett lass till återvinningen också, ett punkterat hjul, min brunna dammsugare, den havererade högtryckstvätten och lite sånt.

Ett par bilder av kvällens insats:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/839504_foyegi.jpg
En till lagerhylla byggs till garaget. I garaget.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/839506_zjysnt.jpg
Nya hyllan på plats, men det ska rensas bort en hel del, mycket saker har mellanlandat i garaget fast det egentligen inte hör hemma där. I kassar och lådor finns kläder som ska ut på tradera. Och en del ska till secondhand och hjälpsändningar också.

Jag är totalt jätteslut. Nöjd med dagen, känner mig i balans, men är mycket trött både fysiskt och psykiskt.

Nästa steg får bli tröskeln. Eller ljudet... kanske ska börja kika efter en lämplig skiva till bagaget... Hmm... Nä, nu blir det sova! big_smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#513
sirmiro skrev:
Vilken ordning i handskfacket. yikes Hur kan man ha så lite saker där? yikes
Man har ett handskfack som inte går att stänga om man har mer saker i det?! tongue Det är rätt effektivt när det gäller att inte stoppa in för mycket i det...
Ordning ska det vara, ska inte behöva titta om jag sträcker mig dit för att ta något ur det. smile


Webbis skrev:
Ordning och reda ska de vara! big_smile Snyggt som vanligt..! wink
Tack, ja, jag vill gärna ha det typ... perfekt. tongue


volvo240R skrev:
vännen va stålt ja är över dej som jobbar på och sliter big_smile och  hylshållaren blev ju kanon tycker ja big_smile skit läcker wink
Tack, jag är också stolt över mig! big_smile Och hylshållaren har jag tänkt skitlänge att jag ska göra, och nu är det äntligen fixat! big_smile INGET skrammel idag när jag var ute och provkörde bilen för att känna på bromsen, och då var det ändå rena puckelpisten bitvis där det var illa plogat och sedan åtkört. smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 januari 2010
#514
Vivendi skrev:
sirmiro skrev:
Vilken ordning i handskfacket. yikes Hur kan man ha så lite saker där? yikes
Man har ett handskfack som inte går att stänga om man har mer saker i det?! tongue Det är rätt effektivt när det gäller att inte stoppa in för mycket i det...
Ordning ska det vara, ska inte behöva titta om jag sträcker mig dit för att ta något ur det. smile
Det går väl bara att bruka mer våld så stängs det ju. roll

Vad underbart det lät att inte behöva titta om man ska ha något. Skulle jag behöva till alla usb-portar i bilen. smile


1 964 Inlägg
17 januari 2010
#515
Vivendi skrev:
sirmiro skrev:
Vilken ordning i handskfacket. yikes Hur kan man ha så lite saker där? yikes
Man har ett handskfack som inte går att stänga om man har mer saker i det?! tongue Det är rätt effektivt när det gäller att inte stoppa in för mycket i det...
Ordning ska det vara, ska inte behöva titta om jag sträcker mig dit för att ta något ur det. smile


Webbis skrev:
Ordning och reda ska de vara! big_smile Snyggt som vanligt..! wink
Tack, ja, jag vill gärna ha det typ... perfekt. tongue


volvo240R skrev:
vännen va stålt ja är över dej som jobbar på och sliter big_smile och  hylshållaren blev ju kanon tycker ja big_smile skit läcker wink
Tack, jag är också stolt över mig! big_smile Och hylshållaren har jag tänkt skitlänge att jag ska göra, och nu är det äntligen fixat! big_smile INGET skrammel idag när jag var ute och provkörde bilen för att känna på bromsen, och då var det ändå rena puckelpisten bitvis där det var illa plogat och sedan åtkört. smile
de låter kanon vännen big_smile så ska de vara Abig_smile och det såg ut att bli bra med nya hyllan också big_smile

-sommar ska de va....
4 526 Inlägg
17 januari 2010
#516
Jag blir lika imponerad varje gång jag läser och ser vad du tar dig till , oavsett om det är med bil  , promenader eller Embla. Du ska vara stolt över dig själv.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
#517
TACK för ert stöd.

Tänkte på er i fredags, när det mesta inte alls gick min väg.

Embla har varit hemma ett par dagar med feber den här veckan, men i fredags skulle hon till skolan igen. För att spara på krafterna tänkte jag använda bilen. Jag hade även planerat ett årsmöte på kvällen och för att orka det tänkte jag vara så stillsam som möjligt på dagen och ha marginaler till möte och körning i stället.

HAH säger jag bara.

Kom till garaget strax innan nio och bilen startade inte. Sist jag körde var i söndags, och då var jag så trött och snurrig när jag kom hem att jag ställde bilen med FEL dörr öppen, alltså hade belysningen dragit ur batteriet. Jaja, jag har ju en starthjälp, en helt ny, så jag kopplade på den och försökte igen. Hjälpte INTE. Knackade bara, rejält urladdat alltså.

Nu var jag SEN och stressad, och fick gå tillbaks hem utan bil, och där stod Embla och väntade. Med lite förkylning i kroppen kunde vi ju inte gå fort heller, så vi kom en halvtimme sent till skolan efter en promenad ingen av oss egentligen hade energi till. Typiskt. Inte kunde jag börja ringa efter hjälp när jag gick hemåt heller, eftersom min mobil behövde laddas...

Nå, hemma ringde jag grannen, men han hade ingen laddare, så jag fortsatte ringa till pappa. Han kom över med sin laddare vid lunchtid, så vid tolv kom bilen äntligen på laddning.

Tillbaks hem, varken vilad eller duschad som planerat. Mat, och sedan gå tillbaks till garaget vid två när det var dags att hämta Embla vid skolan igen. Bilen tände till men startade inte. Efter tre försök knackade det bara igen. *suck* Fortsatt laddning, och ännu en promenad upp till skolan, och tillbaks hem igen.

Började bli bra trött och medtagen och undrade om jag verkligen skulle få ihop det med årsmötet på kvällen. Klev i alla fall in i duschen och fick åter vatten upp över fotknölarna, och när jag var klar rann det nog en halvtimme eftersom det inte längre rinner genom röret utan brevid bottenventilen och över golvet till brunnen. Kom på att jag inte hört något från rörmokaren på hela veckan.

Efter det satte jag toppen på en potatisskalare rakt in i handen också. Slant lite när jag använde den till en HELT annan sak än att skala med. Svor, hoppade, plåstrade och muttrade. wink

Embla var inte alls sugen på årsmöte, men lät sig övertalas. Från början hade jag tänkt vi skulle åka till stan rätt tidigt, passat på att handla och åkt skridskor nere i hamnen innan, byteshandel ni vet - en kul grej för DIN skull, och en tråkig grej för MIN skull.... Hade bilen startat hade det ju fungerat bättre...

Vi gjorde oss i ordning, fixade matlådor och på med kjol, högklackat och kappa. Packade för säkerhetsskull även ner thermobrallor och vinterfodrade gummistövlar, ifall det skulle bli nya problem. Ställde packningen i hallen och gick för tredje gången bort till garaget.

Tände till, startade inte.... tände till och... STARTADE!!! big_smile

HURRA! big_smile

Körde på parkeringsljus bort till lägenheten och hämtade våra grejor, och sedan gled vi på fina vintervägar upp mot Mariestad. Tyvärr blev jag tvungen att ge mig ut på E20 en mil så nu är bilen insaltad.

Mötet var jättetrevligt, duktig bildvisare med fina bilder och intressant berättelse, och efter det mat i goda vänners lag. smile Embla ville först inte äta eftersom det kostade 90 kronor, men jag övertalade henne om att vi faktiskt kan ta oss råd en gång om året. smile

Vi drog oss hemåt strax efter tio, då var Embla trött på vuxensällskap och middagssamtal, och lyckan visste inga gränser när bilen startade på ett litet kick! big_smile Tog oss hem på småvägar i lugnt tempo och var hemma runt elva, och ställde bilen ute på parkeringen.

Igår fungerade allt som vanligt (vi körde upp på högkullen och gjorde årets snökrasch, se bloggen), så nu känns det bra igen. MIN BIL!!! big_smile Som fungerar! big_smile

Behöver "bara" fixa en ny tvätt igen nu när den är saltdränkt efter en stadsresa, och sedan blir det väl till att krypa under och få av kjolen och pilla lite... wink

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

170 Inlägg
26 januari 2010
#518
:cool:Det är fantastiskt roligt o trevligt att följa din tråd både här o på andra stäle Spännande det händer saker Du är som jag sagt en Tjej med GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO:)smilesmile smilesmilesmile
Senast redigerat av theLADY (26 januari 2010)

"Realizing your dream"
www.jkr.nu

Defloratör.
641 Inlägg
26 januari 2010
#519
Jo fan driftigheten hos denna människa ska man fan inte klaga på. även om tråden inte alltid handlar om bilen så är det intressant att se hur nån som egentligen inte borde orka tar allt med en klackspark.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#520
Idag skriver jag inget om min bil.

Jag länkar till dagens blogginlägg i stället.

Den 26 januari år 2000 blev jag sjukskriven från jobbet, en sjukskrivning som fem år senare blev en sjukersättning, alltså en pension. Jag var ställd åt sidan och har sedan dess både fått diagnos och fått lära mig hantera situationen så som den är.

Kände att det var läge att skriva några rader om det. Det blev ljusare än jag förväntat mig, känner mycket mer balans nu än jag vågat hoppas och tro för en tid sedan.

När jag kände efter kändes det faktiskt rätt okej att leva med de begränsningar min tillvaro ändå har.

Läs texten och se ett urval bilder i bloggen: http://www.garaget.org/mypage/index.php … post=75414

Kram till er alla som står bakom mig och hjälper mig att hitta värdet i min vardag!!!

// Ellen smile
Senast redigerat av Vivendi (1 mars 2017)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!


Sök