alminjo skrev:
BMW 530d STULEN !!!
Klockan passerar 21.00 samtidigt som jag parkerar min BMW utanför huset i Banja Luka i Bosnien efter att ha varit i Kroatien. Därefter täcker jag över BMW:n med bilkapell, för att skydda lacken och minska risken för stöld, innan jag går och låser grinden och går in i huset.
Några minuter efter att klockan passerat 04:00 hör min far hur min mormor skriker "de har kört bort BMW:n" samtidigt som hon ringer på dörrklockan! Farsan vaknar med huvudvärk, precis som resten av familjen,
och upptäcker att det inte är bara BMW:n som är borta. Det fattas även min plånbok,
nycklar, smycken, registreringsbevis till bilen med mera. Polisen tillkallas och de konstaterar snabbt om att det rör sig om en liga som är ute efter lyxbilar.
Frågan är, hur kunde de rensa ett helt hus och stjäla en bil utan att väcka någon i huset? Svaret kom när polisen undersökt huset: SÖMNGAS!
Detta hände natten till den 22-juli och sen dess är bilen borta! Efter att ha varit i kontakt med polisen fick jag veta att ligan stulit fler bilar, bland annat en Volvo, Mercedes och en likadan BMW på EXAKT samma sätt, dvs med hjälp av sömngas!Totalt försvann runt 20 bilar endast i Banja Luka.
Polisen i Bosnien och Sverige blev kontaktade så som mitt försäkringsbolag (VESTA) då bilen stals. Nu är jag tillbaka i Sverige och skall se vad jag kan göra, håller er informerad !
BILEN:
BMW 530d E60 -04
Reg.nr " W C C 5 3 5 "
Första gången i trafik: 2004-08
Utrustning: ALLT
Skick: Nyskick
http://www1.garaget.org/archive/8/7169/ … 803832.jpg