Problem med laddtrycket på T4an (nu med film)

thefatkid
4 september 2008 · 32 Inlägg

MST4 skrev:
Jag gissar på att antingen ä dumpen kass eller magnetventilen.
iome att du har ett lite fladdrande ljud så tror jag på dumpen, inga dyra grejor går att hitta på närmaste skrot för en billig peng.
prova även dra i WG armen så den inte går för lätt men det tror jag ju inte.

mvh Martin

Ja jag har dragit lite i wgn och jag tror inte det är den. Ska försöka hitta en beg dump då. Men varför är mina stift lite vita? Brukar de vara det?

torpis Forummoderator
4 september 2008 · 10 576 Inlägg

thefatkid skrev:

MST4 skrev:
Jag gissar på att antingen ä dumpen kass eller magnetventilen.
iome att du har ett lite fladdrande ljud så tror jag på dumpen, inga dyra grejor går att hitta på närmaste skrot för en billig peng.
prova även dra i WG armen så den inte går för lätt men det tror jag ju inte.

mvh Martin

Ja jag har dragit lite i wgn och jag tror inte det är den. Ska försöka hitta en beg dump då. Men varför är mina stift lite vita? Brukar de vara det?

Ja, bränsleekonomi du vet...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
thefatkid
4 september 2008 · 32 Inlägg

Kunde tyvärr inte hitta någon beg som såldes löst utan turbo. Någon som vet vad de kostar på volvo? Eller ska man köpa en öppen, någon som vet ett bra kitt som passar på T4an?

edit: de sålde tydligen inte dumpventiler löst på volvo. Tror ni det här kittet skulle vara något? http://www.streetside.se/index.php?main … ucts_id=40

Senast redigerat av thefatkid (4 september 2008)

MST4
4 september 2008 · 224 Inlägg

Ring Autotech och se om inte de har någon liggandes tex. smile

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
thefatkid
4 september 2008 · 32 Inlägg

MST4 skrev:
Ring Autotech och se om inte de har någon liggandes tex. smile

Gjorde det men de hade tydligen inga. Det enda alternativet om jag inte får tag på en från skroten är att sätta dit en extern dump verkar det som.

Mvh Rasmus

torpis Forummoderator
4 september 2008 · 10 576 Inlägg

thefatkid skrev:

MST4 skrev:
Ring Autotech och se om inte de har någon liggandes tex. smile

Gjorde det men de hade tydligen inga. Det enda alternativet om jag inte får tag på en från skroten är att sätta dit en extern dump verkar det som.

Mvh Rasmus

Men kom igen, har man inte trubbel innan så får man det om man monterar extern dump.

mutatedhero på x40nordic har en hel originaldump lös

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Rowe
4 september 2008 · 58 Inlägg

Volvo säljer faktiskt dumpen löst bara att du måste prata med rätt killar big_smile

det kallas repsats till turbon fick jag reda på å till min 16T kostar det 1800 :- så det är inte ett dugg billigt
dessvärre

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang