tänkte fråga om någon vet vart kablarna till hastighetsmätarn går?? har en 16v och har 4 kablar till hastighetsmätarn men dem flesta 740is jag sätt har ju bara 3?? någon som vet vart kablarna går och varför jag har en fjärde kabel??
Det är bara för att det är 2 olika instrument, det ena är VDO och sen det andra som ja inte kommer ihåg vad det heter, vilken du har har jag för mig beror på årsmodell.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
-88 kommer 740 med den "4 stiftade hastighetsgivaren" det är samma som även sitter i 940.
88B komm 4 stiftade..
88a har 3
Okej. men jag bestälde själva hastighetsmätarn ny. som då skulle vara till en 4 stiftad, men det ser helt konstigt ut.. för själva stiften sitter på en platta och på den jag har så går det ut 5 stift som sedan ska in i hela panelen? sen så sitter dom 4 stiften i panelen. så jävla svårt att förklara. om man har sätt hur det ser ut förut så kanske man kan fårstå hur jag menar..
De va ett udda fel.... aldrig varit med om... men en ny mätare hade ja inte köpt ens om bilen bara va två år gammal... är dom inte snuskdyra? Brukar inte va några problem att få för en liten slant på skroten annars...
De va ett udda fel.... aldrig varit med om... men en ny mätare hade ja inte köpt ens om bilen bara va två år gammal... är dom inte snuskdyra? Brukar inte va några problem att få för en liten slant på skroten annars...
jo men en "ny" från skroten xd men den va ju fel liksom..