3149
Sök

DLS vs. ?

1 129 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
Hej, sen jag skapade tråden "Vilka ä de bästa billjuds märkena" så fick ja och säkert många andra se vilka märken som är omtyckta o ungefär i vilken klass de ligger. Många har säkert fått ett lr flera tips om vilka märken som är värda att satsa på beroende på pris o ljudintersse o annars tvärtom.

DLS var ett av de mer omtyckta märkena som var bra o värt sitt pris enligt tråden. O av egen o andras erfarenheter så är detta ett av de äldre märkena som har besegrat många andra märken i sin klass.

I denna tråd så vore det intressant o veta vilka märken som ni tycker slår DLS o annars ligger i samma liga som finns i samma prisklass lr är billigare eftersom många oftast frågar efter billigare val smile

Visst beror det ju alltid på vilka serier man jämför, men i det slutliga så har man alltid en vinnare förutom då nåt blir oavgjort smile.

6 Inlägg
6 februari 2006
om du menar basar eller framsystem? basar är värdelösa enligt mig...har haft 2 st ur 12" men iridium basarna har jag ej prövat....har dls iridium 6,2 framsystem och det ger jag lätt en 10:a för

4 Inlägg
6 februari 2006
Undrar hur DLS Nobelium basarna kommer att låta? .... smile

Entreprenör
1 286 Inlägg
6 februari 2006
Framsystemsmässigt så finns det inte så jättemånga system som slår DLS på fingrarna... Det har vi ju sett dom senaste åren i SASCA.

Basmässigt så kickar ju i princip vilka basar som helst skiten ur DLS, nåja det var kanske taskig skrivet men så är det. DLS basarna är varken vackra att se på eller är direkt kända för att "pumpa" bas. Däremot "finljusbas" är DLS W7xx,URxx och IRxx kända för.

// Niklas Johansson

1 634 Inlägg
6 februari 2006
Jag fick installerat mitt nya framsystem ordentligt denna helgen. Dls up35. Tillverkade ringar i 16mm mdf som jag satte högtalarna i, samt fick ställt in allt. Jäklar va det spelar nu. Det enda jag saknar nu är en stereo med Eq så jag kan ställa in allt. Dämpa dörrarna skulle gjorts i helgen också med tiden räkte inte till.

Numera Saab 9-5 Aero -00

209 Inlägg
6 februari 2006
Fido85 skrev:
om du menar basar eller framsystem? basar är värdelösa enligt mig...har haft 2 st ur 12" men iridium basarna har jag ej prövat....har dls iridium 6,2 framsystem och det ger jag lätt en 10:a för

Drev du dina UR 12:or med ett Biltema steg då eller?
Har hört dubbla UR 10:or med rejält steg (Orion 2500), och satan så det spelade.

Samma med min Iridium 12:a med DLS A6 steg, spelar på jäkla bra!

Framsystem: DLS UR36S (3-vägs) - duktigt ljud, med Genesis Fourchannel.

859 Inlägg
7 februari 2006
Jag tycker Phoenix Gold spelar bättre för pengarna, framförallt i de billigare prisklasserna.

Men DLS är helt klart ett bra märke.

MVH Theo

1 129 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
Jag har hört en klass av de dyra dls basarna men kommer inte ihåg vilken men de spela skitbra o rent, så de som tycker att dls basarna spelar dårligt ä VÄLDIGT kräsna.

Har hört både de dyra o de billigare kitklasserna oxå o de ä inte dumma d heller. När det gäller Phoenix Gold som är ett väldigt bra märke o mer för de kräsna smile, så funderar ja på att prova på 2st PG octane R 12 o jämföra d mä en kompis dls 12or, o möjligen köpa nåt 6,5c kit oxå men vilken klass d blir får ja se då.

1 129 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
Ni som redan har hört skillnaden melan pg o dls basarna, hur mycke skiljer sig dom tycker ni?.

859 Inlägg
16 februari 2006
Palicuse skrev:
Ni som redan har hört skillnaden melan pg o dls basarna, hur mycke skiljer sig dom tycker ni?.

PG flyttar ungefär dubbelt så mycket luft för samma pengar. Bra eller dåligt är upp till var och en.

/Theo

1 129 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
Hur ligger d till mä steg o kitt mm då?.

859 Inlägg
16 februari 2006
Palicuse skrev:
Hur ligger d till mä steg o kitt mm då?.

Jag tycker DLS har grymma framsystem, liksom PG. Man bör nog lyssna på båda inann man köper.

Steg tycker jag PG har klart bättre.

Men det är ju vad jag tycker, många tycker säkert tvärt om.

MVH Theo

2 655 Inlägg
16 februari 2006
Dls framsystem är svårslagna om man vill ha "rent" ljud....
Det som går att jämnföra med Dls är JL Audio och MTX, min mening och uppfattning.....
Bara å lyssna sej fram...

1 129 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
Jag vet ingen försäljare i värmland som säljer pg lr nån person som använder d märket så lyssna på d blir lite svårt om man inte tar chansen o köper ett kitt lr tar sig en rätt lång åktur sad. Men om ja ska ha dls så blir d nog c lr r klassen i början så bygger ja mig värre ljud då ja har pluggat  färdigt.

Verkstadschef
46 Inlägg
17 februari 2006
JL Audio spelar riktigt bra. Både basarna och framsystemen.
Jag vet inte om dom kan vara bättre än DLS men jag tror i alla fall att
dom ligger lägre i pris.

Vackert ljud för pengarna.

Hewi
571 Inlägg
17 februari 2006
Finnjävel:JL är dyrare än DLS

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

2 655 Inlägg
17 februari 2006
Ska du köra med DLS så tycker jag att du ska köra med R-klassen, låter ruskigt bra....
Hade ett par R6or i gamla kärra, lät riktigt bra.

1 129 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Jag har dls c4 kitt fram nu, o dom tycker  d spelar rätt ok för d priset, men om ja ska köpa annat dls fram o baksystem så kommer ja nog troligen satsa på R serien o uppåt. Men jag känner mig samtidigt sugen på pg all over oxå men har tyvärr aldrig hört på d märket. Många säger att man ska ha flera olika märken i bilen för att alla tillverkare har ju sin specialitet smile.

1 129 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Hej igen.

Det var nästan 1 år sen ja skrev denna tråd sist o fick en del bra svar o istället för att skriva en nu tråd så använder ja den gamla smile.

Denna gång undrar ja hur DLS skiljer sig från andra märken. O vad som gör DLS bättre o sämre.
Senast redigerat av Palicuse (26 juli 2006)

Sök