4475
Sök

Mobbing

3 714 Inlägg
15 augusti 2008
man är inte ensam om att blivit mobbad tyvärr....

blivit mobbad i skolan jag med och tillslut rann bägarn över

slutade med den ena åkte på lite stryk, han har inte sagt nånting till mig än.......

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 augusti 2008
lider med er som blivit mobbade... själv har jag klarat mig från det smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 311 Inlägg
15 augusti 2008
Jag tycker mobbning är bra.

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

9 108 Inlägg
15 augusti 2008
Reeplayed skrev:
Att mobbarna ofta blir slagna hemma är ju en rätt rolig ursäkt wink De som mobbade mig hade inga problem med nånting, de hade bara tråkigt på rasterna.
Hände en kul grej i våras när jag var på fest hos en kompis i våras.. Var en tjej där som jag kände igen lite smått men inte kunde placera.  Efter ett tag började hon snacka med mig, (hade förändrats som f utseendemässigt) och frågade om jag kände igen henne. Sen presenterade hon sig. Visade sig att hon var en av de två tjejer som gjorde mitt liv till ett helvete i 7an. Jag har aldrig sett en människa så förändrad. Hon bad om ursäkt minst 20 gånger. Hon ångrade sig ordentligt. Berättade att hon hade insett vad hon sysslade med när hon slutade umgås med den andra tjejen som hade styrt mest. Hon var ju hur trevlig som helst, märktes att hon hade vuxit upp! Den andra tjejen är tydligen fortfarande likadan.

Men, som nån sa, är det inte sant att mobbarna är flera och den mobbade är ensam. Jag hade flera jättebra kompisar, det var de utanför klassen och de äldre som jävlades (född skelögd men opererade "bort" det i slutet av 7an. Är inte så skadad av min mobbing som pågick mellan 4an och 8an men klart, jag har inte direkt bra självförtroende. Men tack vare bra kompisar så mår jag bra nuförtiden smile

När jag sa att dom ofta blev slagna hemma menade jag inte att det var en ursäkt utan att det var hos dom problemet låg tongue Även om dom har det bra hemma så är det fortfarande i dom som problemet ligger, dom känner ett behov av att hävda sig, dom borde börja med någon sport istället. Rugby eller liknande roll

1 079 Inlägg
15 augusti 2008
Corpze skrev:

Om du är seriös, vilket jag inte tror/hoppas, kan du väl förklara dig lite?

679 Inlägg
15 augusti 2008
Jag vart mobbar från 5:an till 8:an...
sen flytta jag till en annan skola o då vart allt möe bättre...
Mobbing är det värsta jag vet...
Men jag har fått min hämnd på vissa....!!
På ett eller annat sätt.....!

2 126 Inlägg
15 augusti 2008
Det är tur att det inte e lika lätt att få tag i vapen i sverige som det är i USA annars hade det säkert varit en hel del skol skjutningar här också!
När mobbningen väl har gått så långt att man är på gränsen att antingen ta sitt eget liv eller deras så tycker jag valet är lätt!

Blev själv mobbad i hela högstadiet (7-9) tills det slog slint och lilla snälla jag slogs tillbaka och slutade med att backa undan  för dom svinen.
Efter det fick jag ett lugnt sista halvår i nian! Men resultatet av mobbningen sitter fortfarande i nu 11 år senare och jag har blivit folkskygg som fan och i stort sätt hatar människor och jag litar inte på någon utom familjen!
Har som tur varit hittat en hobby för att få ut mina aggressioner och det är Styrketräning som jag hållit på med i 11 år nu!

741 Inlägg
15 augusti 2008
Vafan är det bara folk som har blivit mobbade här på garaget? vart är alla mobbare då? teoretiskt sett borde det vara lika många som säger att dom har mobbat någon som att någon här har blivit mobbad! eller hur? yikes

4 682 Inlägg
15 augusti 2008
Joo skrev:
Vafan är det bara folk som har blivit mobbade här på garaget? vart är alla mobbare då? teoretiskt sett borde det vara lika många som säger att dom har mobbat någon som att någon här har blivit mobbad! eller hur? yikes

dom som mobbar tror ja nog håller tyst..

1 311 Inlägg
16 augusti 2008
Syst3m skrev:
Corpze skrev:

Om du är seriös, vilket jag inte tror/hoppas, kan du väl förklara dig lite?

Nope, inte seriös för fem öre, ironi min käre vän! Finns det nån som tycker det?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Evolution Garage
1 299 Inlägg
16 augusti 2008
MilleN skrev:
Syst3m skrev:
MilleN skrev:
Tror knappast det är någon som tycker det är bra?

De som mobbar?

Nej inte ens dom antagligen då dom bara gör det för att själva verka häftiga utåt, inombords lär det vara andra bullar. Mobbare blir ofta slagna hemma osv.

Måste bara dementera detta "rykte" om att mobbare själva mår psykiskt dåligt, eller att dom mår sämst själva o.s.v. Så är det inte helt enkelt. Vissa saknar helt respekt för andras känslor, och mobbar för att det är kul. Svårare än så är det inte, många som är elaka och "ligister" som hamnat snett har oftast gemensam bakgrund. Men mobbing förekommer ibland för att det är "roligt" att vara elak helt enkelt.

Sky´s the limit...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 augusti 2008
Har själv både blivit mobbad i 5an tror jag, Även mobbat själv!
Inget jag e stolt över idag  neutral
Det gick så långt så killen i min klass byte först klass & sen fortsatte vi endå. Sen bytte han skola & fortsatte när vi väl såg honom, Sluta me att han & Familjen byte komun.
Men men. Vi alla har varit unga & dumma.
Sen är det mycket som han ovan skriver. Antingen har/hade man dålig uppväxt eller för det är kul att vara elak. Nåväl ja hade ingen taskig uppväxt men umgicks lite med fel folk ibland om man säger så.
Klanka ner mig här bara. Finns tydligen bara 1 mobbare på hela garaget så wink
Hehe nääpp. Men som sagt. Gjort e gjort o går inte spola tillbaka tiden,.
Mvh Kari
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (16 augusti 2008)

C H E V R O L E T <3

43 Inlägg
16 augusti 2008
tycker grymt synd om alla som är utsatta hmm

I used to smoke pinners while my moms made dinner
Now I smoke bombs and rock with Lynyrd skynyrd

583 Inlägg
16 augusti 2008
jag är emot mobbning så mycket de går... blivit mobbad sedan lågstadiet ända in tills jag började gymnasiet. Då försökte jag bara smälta in i mängden och de funkade. Det som satt djupast spår på mig är mitt självförtroende då jag inte ens själv tror att jag ska kunna klara av nått. Är från en liten stad i norrland också så alla känner ju alla i den här staden. Man har mycket rykten efter sig och folk beter sig som idioter för att dom vill täppa sina egna behov för att vara lyckliga med sig själva. Många människor mår ju bättre själva om dom trycker ner folk.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

213 Inlägg
16 augusti 2008
Big_JN skrev:
Det är tur att det inte e lika lätt att få tag i vapen i sverige som det är i USA annars hade det säkert varit en hel del skol skjutningar här också!
När mobbningen väl har gått så långt att man är på gränsen att antingen ta sitt eget liv eller deras så tycker jag valet är lätt!

Blev själv mobbad i hela högstadiet (7-9) tills det slog slint och lilla snälla jag slogs tillbaka och slutade med att backa undan  för dom svinen.
Efter det fick jag ett lugnt sista halvår i nian! Men resultatet av mobbningen sitter fortfarande i nu 11 år senare och jag har blivit folkskygg som fan och i stort sätt hatar människor och jag litar inte på någon utom familjen!
Har som tur varit hittat en hobby för att få ut mina aggressioner och det är Styrketräning som jag hållit på med i 11 år nu!

Låter nästan som mig ju:rolleyes:. Blev också mobbad från 7-9 då för att jag var överviktigt började styrketräna och biffa upp mig såg till att det hände nått har väl klappat till en del killar genom dagarn. Alla som mobba mig vågar inte säga nått elakt längre då jag växet en del:cool:. Men de sitter i fortfarande undertryckt ilska har man väl haft lite utav och tar ut allt när jag tränar så underbart så de finns inte. Man får svårt att lita på folk efter de

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

77 Inlägg
16 augusti 2008
Har varit mobbad och mobbat, men mest av att ge tillbax, men det är fel att låta det gå över andra, som nån sa tidigare, man var ung och dum.... sad

Dunka plåt och leva jävel :D

Teddan
2 495 Inlägg
16 augusti 2008
Jag var en mobbare när jag gick i skolan.
Var en mycket otrevlig liten kille med högaförväntningar hemmifrån.
mina föräldrars press övergick i att man blev en riktig jävel i skolan.
Blev avstängd och utesluten från min första skolavslutning när jag gick i 8an , i 9an så blev jag dömd för
min första misshandel så hållde det på.

Men idag så ångrar man ju allt man gjorde och fattar inte varför  man gjorde det.

En sak är iaf riktigt säkert, barn kan vara riktigt elaka mot varran.

jag tror att mitt sätt att vara kommer från hemmaplan där jag är uppfostrad med att vara bättre än alla andra och sen att jag flytta till sverige som 10åring och var tvungen att visa hur bra jag var.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Brum säger bilen.
394 Inlägg
16 augusti 2008
Tycker det är förjävligt att läsa såna här trådar när säkert över hälften av dom som tycker det är såååå hämskt med mobbing säkrer mobbar folk själva.. Problemet är att dom inte inser det bara. utfrysnig av vissa individer är ENORMT vanligt.  Saknas bara självinsikt.

Sen är det inte lite "miss usa" över såna här trådar? Nån mer än jag som tycker krig, aids, djurplågare är hämskt?   kanske ska starta klubb då smile

Och komentarer som "jag ska vrida nacken av alla mobbare" skulle vilja se en sån tuffting som vågar göra de gå fram till en kille som han själv tycker är världens jävla mes,tönt dryg, äklig, störd.. Och sedan sätta sig och prata med han bara för att va snäll och för att ingen annan gör de.  Kanske själv "sätta sig i skott linjen" för eventuella mobbare för att få bort fokus från "offret"   Ganska övertygad om att det är rätt få som skulle göra det in the real world..

Ett socialt expremet man kan göra.. Om du ser en alkis på bussen. sätt dig brevid och prata lite.. Gör du de så kanske du skulle ställa upp för nån som är mobbad oxå?
Senast redigerat av Psychotic (16 augusti 2008)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
samtidigt tycker man att det är kosntigt man får väl inga vänner genom att mobba andra? har sett på min skola så mobbar dom för att få vänner sjukt! och lärarna gör inte piss för att få stopp på mobbingen!

Erik H

12 086 Inlägg
16 augusti 2008
hahaha.. vilken jävla fråga.

"Vad tycker du om att plåga djur? Bra, dåligt?"

Klart mobbing inte är bra! Det är dock en åkomma som vi aldrig kommer bli av med, Om vi pratar mobbing bland barn vilket man oftast pratar om så är de just barn vi pratar om. Och barn är sällan helt klara i skallen med va de gör.

Läser om dom som slår ner sinna mobbare?
Kanske finns sånna med men känns inte som att de är den vanligaste utvägen..

Sök