3311
Sök

Tomgångskörning

7 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Stora problem med min 850-94. Det går inte att låta den stå på tomgång,då lägger den av och sen går det bara inte att starta den igen,,har nu hänt flera gånger,,det enda man kan göra är att dra igång den, och direkt när den startar så går den inte rent/ hostar,rycker och lägger av om varannat ett längre tag. Sen går det heller inte att köra en kort bit och sen stänga av den,,man måste hela tiden se till att den har gått riktigt varm innan man stänger av, annars så går den knappt att starta igen för då går den orent igen...Så snälla!Vad kan vara felet?Har haft in den på Volvo (inga fel hittades)  SUCK

1 878 Inlägg
14 augusti 2008
har du haft loss tomgångsmotorn och smörjt upp den nåt det senaste? för det är klassiskt att tomgångsmotorn ärjar/blir trög på 94orna.

128 Inlägg
14 augusti 2008
har en kompis som har haft samma problem! där var det LM som va problemet!så pröva med det!

7 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
hehe,,å vad f_n är  LM? smile

1 079 Inlägg
14 augusti 2008
Luftmassemätaren antar jag wink

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
14 augusti 2008
kan nästan säga att det är LMM (LuftMasseMätaren) som är trasig på din bil.. symtomen för detta är precis som du beskriver det

Team Insane Racing

7 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Tack snälla ni,,,nu ska jag bara försöka hitta någon som vill skruva till ett skapligt pris också,,tänker inte lämna in den på volvo igen. Någon som vet nåt bra ställe runt Gävleborg/Dalarna?

126 Inlägg
14 augusti 2008
luftmassemätaren sitter med 2 slangklämmor, typ bakom vänster framljus om ja inte minns fel. den byter du själv bara du vet va en skruvmejsel är =p

7 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Oj,,det lät för enkelt för att vara sant smile Ska jag kolla.  Tack

7 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Lessen,,men jag hittar inget som liknar detta... Är det den grova slangen från luftfiltret ni menar? Den bytte jag för ca 2månader sen, det enda jag hittar som jag bytte med endast slangklämmor. Denna bil gör mig GALEN big_smile

38 Inlägg
14 augusti 2008
kicki123456 skrev:
Lessen,,men jag hittar inget som liknar detta... Är det den grova slangen från luftfiltret ni menar? Den bytte jag för ca 2månader sen, det enda jag hittar som jag bytte med endast slangklämmor. Denna bil gör mig GALEN big_smile

ja de är det!
den sitter på den grova slangen från luftburken med två slangklämmor smile

7 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
oki,,tack....ja, då är den redan bytt som sagt,,,så då är det inte det som kan vara felet på min bil sad

1 161 Inlägg
14 augusti 2008
kicki123456 skrev:

finns inga garantier att den nya är hel heller iofs smile
man ska kunna mäta upp dom där jävlarna så man ser om dom funkar men hur man gör de lämnar ja över till någon som har gjort det eller iaf vet hur man gör smile

16 Inlägg
14 augusti 2008
de kan va nån kruks med insprutnings styr enheten för då hackar den å går orent.

CandleBandle:P

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 augusti 2008
__hogberg__ skrev:
kicki123456 skrev:

finns inga garantier att den nya är hel heller iofs smile
man ska kunna mäta upp dom där jävlarna så man ser om dom funkar men hur man gör de lämnar ja över till någon som har gjort det eller iaf vet hur man gör smile

Klar poäng där med läckage på insugsnorkeln (eller nån annan stans mellan LMM och plenum)

mäta upp en slang för läckage gör jag oftast med tryckluft och en socka som tätning runt munstycket.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

7 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
oj,oj,oj  smile

Sök