4496
Sök

Projekt: Mazda Mx3. Motorbyte - 2.5 V6. Just nu; bromsuppgradering. MASSOR AV NYA BILDER!

Avstängd
298 Inlägg
28 januari 2009
Sikaflex till kjolarna

vilket lim som helst som limmar plast funkar väl till blinkerserna

Vattenkokare, Driftare
217 Inlägg
28 januari 2009
som sagt till sidokjolarna kan du använda sikaflex eller PL400 det är bara att gå in på en bygghandel och köpa dom flesta byggaffärer har nog PL400

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR

236 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Fundera på om jag ska lacka ventilkåpan och fjäderbenstaget i samma blåa som tändkablarna och silikonrören, så blir det en och samma blåa i stället och sen även bromsoken i den blåa med.
Jag har alltid sån beslutsångest när det gäller bilen. Det känns som det är en liten billigare lösning med.

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

293 Inlägg
30 januari 2009
ergoproxy skrev:
Fundera på om jag ska lacka ventilkåpan och fjäderbenstaget i samma blåa som tändkablarna och silikonrören, så blir det en och samma blåa i stället och sen även bromsoken i den blåa med.
Jag har alltid sån beslutsångest när det gäller bilen. Det känns som det är en liten billigare lösning med.

tycker jag du ska göra försök ha 2 färger på bilen wink + snyggt om du har blåa detaljer + polerat stål i motorrummet

Avstängd
298 Inlägg
30 januari 2009
ergoproxy skrev:
Fundera på om jag ska lacka ventilkåpan och fjäderbenstaget i samma blåa som tändkablarna och silikonrören.

fundera blir det inget gjort smile

236 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
PG skrev:
ergoproxy skrev:
Fundera på om jag ska lacka ventilkåpan och fjäderbenstaget i samma blåa som tändkablarna och silikonrören.

fundera blir det inget gjort smile

Neh men då blir det som jag vill ha det och blir nöjd smile

1 Inlägg
3 februari 2009
mycket nice bil den blev jätte bra!!!!

236 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Har ju som sagt äntligen kommit angel eyes till mx3. Så nu vet jag inte om jag ska beställa dom sportstolarna jag vill ha eller om jag ska ta angel eyes. Vad ska jag välja? Angel eyes skulle göra utseénde  komplett och sportstolar skulle göra inredningen komplett.

59 Inlägg
17 februari 2009
Angeleyes helt klart!

543 Inlägg
17 februari 2009
ergoproxy skrev:

När jag lackade min ventilkåpa på MX-6an så släppte färgen.. jag lackade med vanlig lack samt klarlack.. det släppt efter jag åkt nån mil..
Så kolla upp vilka färger som tål lite värme.

Trött och bitter?? javisst!

174 Inlägg
18 februari 2009
ergoproxy skrev:
Har ju som sagt äntligen kommit angel eyes till mx3. Så nu vet jag inte om jag ska beställa dom sportstolarna jag vill ha eller om jag ska ta angel eyes. Vad ska jag välja? Angel eyes skulle göra utseénde  komplett och sportstolar skulle göra inredningen komplett.

Sportstolar!!! big_smile
Dom är ju inte bara snygga utan sköna att sitta i och fyller således fler bra funktioner än vad angel eyes gör.

236 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
ergoproxy skrev:
Ah jo det finns några bultar synliga och det finns bultar som inte är synliga.
Det är jävligt trångt och jävligt i motorrummet och jag har kollat och det verkar inte
bara va dom bultarna som ska väck. Men ska försöka med lite hjälp av pappa.
Men sen är det där med packning, ventilkåpspackning är ju inte så dyrt men har hört
att insugspackning är dyrare? någon som vet?

Har hämtat ut min nya ratt. Kolfiber där med wink. Apful för vissa och döläcker för mig och passar
min inredning perfekt.

Nu ska jag ut och skruva av saker på min gamla motor sen blir det till mitt eget garage
och skruva bort fjäderbenstaget och kolla över lite mer med insuget.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/549532_a9asna.jpg
Nya ratten. Kolfiber här med! Apful för vissa döläcker för mig och passar min inredning perfekt!

har läst igenom hela tråden nu och msåte säga att det verkar ju gå riktigt bra ändå aoch kul att en tjej håller på så mycket;) men ang ratten har du köpt den på ridetech?hade en exakt likadan därifrån som ÄR/VAR sämsta skiten någonsin hehe..hoppas du har bättre tur med den iaf;) lycka till med bygget

Tack så mkt smile. Neh ratten köptes från Usa.

236 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här.
Lyckades spendera 5 timmar i garaget idag. Vanligtvist kan jag bara va i 3 timmar sen har jag ingen tålamod längre.

Dämpat bagaget nu och satt in inredningen. Ska det sågas till och klä det första golvet sen.
Ska ge mig på själv att bygga där bak, så får se hur det slutar tongue.

Nya sportstolar har kommit med. Universal glidkenor följde med men inte fan passade skiten. Får ta bort orginalskenorna från orginalstolarna men måste borra nya hål på skenorna för att det ska passa.
Ska ta och göra det imorgon så ska stolarna in i bilen då med.

Sen så har sportluftfiltret byggds ner med, så har vi fixat hacket som vart innan med i motorn och bilen går som en klocka nu, underbart smile

Så har jag satt dit den nya ratten med.

Imorgon ska vi ställa tändningen ställas in. Klistra om sidokjolen och sen sätta dit dom nya pedalerna.

Bas och slutsteg är beställda med.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/594042_kapebp.jpg
Lite dämpning och skit
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/594043_myrqae.jpg
Nya sportstolarna
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/594045_r0z01e.jpg
Inredningen i bagaget på igen, ska börja att bygga ljudet nu.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/594046_45ri9c.jpg
Nya ratten
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/594049_au4ylk.jpg
Sportluftfiltret är nu nerbyggd. Ventilkåpan och insug ska poleras.

174 Inlägg
15 mars 2009
Jäklar vad bra det blev med luftfiltret!
Stolarna var också tjusiga, dom passar bilen väldigt bra.

236 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
kul att det börjar gå framåt nu då=) vad var de för fel på motorn?

Den gick ojämn när den var kall.

36 Inlägg
15 mars 2009
kommer att följa detta projekt då ja själv har en mx3 big_smile....och ska bli kul och se resultatet av det du gör....behöver lite tips själv...lycka till!!!!

( hur tar ni bort mittkonsollen och kåpan vid hastighetsmätarna det som du har lackerat i  blått hur får du bort dom????tonguetongue
Senast redigerat av kribbekung (15 mars 2009)

236 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
kribbekung skrev:
kommer att följa detta projekt då ja själv har en mx3 big_smile....och ska bli kul och se resultatet av det du gör....behöver lite tips själv...lycka till!!!!

( hur tar ni bort mittkonsollen och kåpan vid hastighetsmätarna det som du har lackerat i  blått hur får du bort dom????tonguetongue

Tack så mkt smile. Det är bara att ta bort alla skruvar och alla svarta pluppar som är dittryckta, ta bort allt runt omkring som är ivägen, sen är dom bara att plocka bort.

Avstängd
298 Inlägg
15 mars 2009

är du säker på att det är skit?
tycker det ser ut som dämpning och kablar/slangar? smile

236 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
ratten var INTE speciellt skön att köra med! fast det hade jag på känn tongue. Men ska den va fin får man lida pin.

293 Inlägg
23 mars 2009
ergoproxy skrev:
ratten var INTE speciellt skön att köra med! fast det hade jag på känn tongue. Men ska den va fin får man lida pin.

varit ute och kört nu en runda eller? big_smile

Sök