3211
Sök

Alkoholmissbruk..

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 augusti 2008
740Fors skrev:
Vadå ekonomiskt förstört? Är la bara jobba svart(uppmanar inte till brott) och skita i att betala? Dock är ej kommuner osv ej så hårda att allt ska betalas tillbaka ofta, det blir existensminimum ett par år sen så är det lugnt, sällan de drar in stora miljon belopp för de vet mycket väl att det sällan går på en normal arbetarklass människa.

ja ungefär i 5år sen måste han bevisa att han aldrig kan betala av det för att det ska bli avskrivet

men för att man ska kunna få det avskrivet måste man ju visa att man försöker betala skiten inte försöka smita undan

2slow

457 Inlägg
16 augusti 2008
Reeplayed skrev:
Hur fan kan en förskola var värd 7 miljoner? Låter lite överdrivet..

Jag hör att du inte vet vad det kostar att bygga en förskola! (Sagt av en snickare)
Senast redigerat av Aern (16 augusti 2008)

blacken
16 augusti 2008
Trådstartare
NiclasT skrev:
Det är klart att han ska straffas. Men jag tycker att 7 miljoner i skadestånd är lite väl saftigt, det  13257:- i månaden i 44 år, plus ränta. Är det ett straff ni tycker är rimligt?

Våldta en liten flicka och få 2 år på kåken och 59500:- i skadestånd som straff.

Ni flöjtar som sitter bakom tangentbordet och har spelat svälta räv med mormor hela era tonår och vrålar att han hans straff är för mildt med mera, har ni ingen medkänsla för fem öre?
Tror ni att han suttit och drömt om att bränna ner en byggnad? Jag tror inte att han trodde att det skulle bli som det blev. Ibland blir små oskyldiga saker tyvärr väldigt stora. Jävlar vad ni förtjänar en fot i ansiktet!

Det är så här att "har man tagit den lede i båten, så får man ro han iland". Straffet kan verka lite "strängt" men han får helt enkelt stå sitt kast. Kan man inte sköta alkohol så ska man ge faaaan i att kröka inget mer med det..

1 396 Inlägg
16 augusti 2008
blacken skrev:
NiclasT skrev:
Det är klart att han ska straffas. Men jag tycker att 7 miljoner i skadestånd är lite väl saftigt, det  13257:- i månaden i 44 år, plus ränta. Är det ett straff ni tycker är rimligt?

Våldta en liten flicka och få 2 år på kåken och 59500:- i skadestånd som straff.

Ni flöjtar som sitter bakom tangentbordet och har spelat svälta räv med mormor hela era tonår och vrålar att han hans straff är för mildt med mera, har ni ingen medkänsla för fem öre?
Tror ni att han suttit och drömt om att bränna ner en byggnad? Jag tror inte att han trodde att det skulle bli som det blev. Ibland blir små oskyldiga saker tyvärr väldigt stora. Jävlar vad ni förtjänar en fot i ansiktet!

Det är så här att "har man tagit den lede i båten, så får man ro han iland". Straffet kan verka lite "strängt" men han får helt enkelt stå sitt kast. Kan man inte sköta alkohol så ska man ge faaaan i att kröka inget mer med det..

roll

Jag orkar inte....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

3 059 Inlägg
17 augusti 2008
Inte minsta medkänsla för IDIOTER som utför så grova brott överhuvudtaget, fulla som nyktra. Ut på en båt med dom o sänk skiten.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 augusti 2008
Smajly skrev:
Inte minsta medkänsla för IDIOTER som utför så grova brott överhuvudtaget, fulla som nyktra. Ut på en båt med dom o sänk skiten.

Varför kosta på en båt? Vikter finns ju.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 506 Inlägg
17 augusti 2008
http://www.cartoonstock.com/newscartoons/cartoonists/dpa/lowres/dpan1898l.jpg

One size fits all!

Kan du andas kan du dö.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 augusti 2008

Precis vad jag tänkte.. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

874 Inlägg
17 augusti 2008
sand3rs skrev:
brillmongo skrev:
NiclasT skrev:
Han var full och tände på en ölback, skulle knappast kalla honom för pyroman.
Jag tycker synd om honom, finns många som får hjärnsläpp när dom druckit alkohol och gör idiotiska saker.

Kul att se alla som spyr galla över honom och säger att det är rätt åt honom, tänk om ni åkt fast och blivit dömda för alla saker ni gjort? smile Men ni är väl guds små änglar här på jorden va? Just det, förlåt mig.

word!

Så ni menar att han ska mindre/kortare straff DÄRFÖR att han var full? Det känns ju som en logisk påföljd...

Ska man hårddra ett sådant resonemang så kan man ju i princip göra vad man för bara man har druckit innan.

Dessutom, hade någon omkommit i branden eller blivit ihjälkörd av alkoholpåverkad person så hade ni förmodlingen inte varit lika förlåtande.

"hade" och "om" de frågeställningarna finns vad man än talar om i princip, tänk "om" Hitler hade vunnit kriget.. ? Eller ett för mig mer aktuellt exempel om inte jag hade beslutat mig för att börja tidigare på jobbet den dag jag smällde med min pärla så hade det aldrig hänt(?) .. finns mängder av "om" och "men" eller "tänk om..."

Olyckor händer, nån snacka om att sänka han i havet.. vaf*n?! tänker ni överhuvudtaget? lol, han tände på en bit papper i fyllan, nog att han ville döda massa småbarn och förstöra hela samhället roll , tänk efter lite jaga våldtäktsmän eller nåt ist.
Tro fan att killen ska straffas men i förhållande till vad han gjort och vad andra har fått för enligt mig grövre brott så är hans straff väl tilltaget. .

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 augusti 2008
Håller med brillmongo till 110%

Alla som snackar om att snubben är en totalt vårdslös mordbrännare som skulle dränkas borde ta och kola ned några grader samt tänka om totalt.

Nej jag sympatiserar inte med någon som bränner ned dagis och än mindre försvarar det hela med "han var ju full". Det var dock en olycka och inte en medvetet planerad brottslig handling som många vill få det att låta som.

Klart att han ska ha sitt straff, men att skriva ned det till X antal timmar samhällstjänst vore betydligt mer rimmligt, eller? Nu vet jag inte vad en vanlig pyroman brukar få för straff men det borde ju inte vara långt ifrån det denna snubbe fick, då är det endå planerade handlingar med syfte om att orsaka skada samt i vissa fall även död!
Senast redigerat av TenZer (17 augusti 2008)

Rock'n Roll

17 augusti 2008
ni som försvarar honom med åsikten "han var ju full, inte hans fel" typ, tänker ni detsamma när folk blir överkörda av en rattfull person? nä, han borde få mildare straff, han körde ju full roll

874 Inlägg
17 augusti 2008
men nu talar vi ju inte om nån rattfull iof, eller har jag fel? roll

edit: stavfel
Senast redigerat av brillmongo (17 augusti 2008)

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

17 augusti 2008
brillmongo skrev:
men nu talar vi ju inte om nån rattfull iof, eller har jag fel? roll

edit: stavfel

nej det gör vi inte, men det är samma princip, dvs att vissa anser att man bör straffas mildrare pga att man druckit alkohol...

Örebroare i exil
970 Inlägg
17 augusti 2008
mickinho skrev:
ni som försvarar honom med åsikten "han var ju full, inte hans fel" typ, tänker ni detsamma när folk blir överkörda av en rattfull person? nä, han borde få mildare straff, han körde ju full roll

Så tänkte det svenska rättsväsendet förr i tiden. Läste om en trafikolycka som inträffade på 1920-talet nån gång, där den vållande visade sig vara onykter och fick därmed sänkt straff. Sjukt va?

För att återgå till killen så, det är bra att han straffas. Även om han nu säkert inte kommer behöva betala så speciellt mycket av de 7 miljonerna...

Hej FRA!

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
men va fan är det med en del av er...
Klart som korvspad att han skall betala tillbax pengarna för skadan han har gjort.

vi vänder på det , någon hoppar in taket på eran bil men han var ju full och dum så ni får betala det själva.

jag känner ingen sympati för idioten och hoppas att han blir nekad skuldsanering och tvingas leva på existensminimum tills han dör.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 833 Inlägg
17 augusti 2008
Illa som fan att elda på det viset. Men fan vilka schyssta vänner. hmm

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 142 Inlägg
17 augusti 2008
ja tycker han borde straffas med att betala 7miljoner är lite hårt för att vara 1 person...ja vill ej skydde honom men ja tror inte han hade planerat att de skulle börja brinna  på dagiset eller vad de var. min kompis tände eld på en skola med sin kompis... dom stog och hällde bensin på den sen tände dom och dom var väll 16 och 17 eller va de var då men vafan dom lever normalt och har ingen skuld dom hamna på en ny skola de var typ de ändå och sen samhällstjänst då men

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 augusti 2008
Aern skrev:
Reeplayed skrev:
Hur fan kan en förskola var värd 7 miljoner? Låter lite överdrivet..

Jag hör att du inte vet vad det kostar att bygga en förskola! (Sagt av en snickare)

Haha så sant.

Det lär väl kosta ett par miljoner bara att få bort det gamla och sanera området + all planering och dyl inför nya bygget

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 396 Inlägg
17 augusti 2008
Han eldade ner en byggnad, han ska leva på existensminimum hela livet och sättas i fängelse tills han ruttnar.

Hade jag träffat någon av er.......

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 augusti 2008
Smedhult skrev:
azid skrev:
killen begår mordbrand och folk tycker synd om honom... han får ju skylla sig själv

Vart fan fick du mordbrand ifrån??

bränner man ner en byggnad så blir det mordbrand även om ingen bor i det

2slow

Sök