2870
Sök

Alkoholmissbruk..

182 Inlägg
17 augusti 2008
NiclasT skrev:
sand3rs skrev:
NiclasT skrev:
Han eldade ner en byggnad, han ska leva på existensminimum hela livet och sättas i fängelse tills han ruttnar.

Hade jag träffat någon av er.......

Du har verkligen extremt bra argument för din åsikt.. Nåt säger mig att kunna argumentera för sin åsikt inte är nåt du gör på dagligen!

Du har inte läst mina andra inlägg?

Jodå, jag har läst din utträkning på hans månadsbetalning, tycker bara inte det är någon bra ursäkt. Självklart håller jag med dig om att det är orimligt att straffet är lägre/mindre för "grövre" brott, tror inte någon säger emot dig där!
Men, dina andra argument har mest varit att du vill sätta en fot i ansiktet eller springa på oss nånstans, inte vidare begåvat va? Dessutom är du nog mest aggressiv av alla här så vem som är macho framför datorn kan diskuteras...

1 396 Inlägg
17 augusti 2008
sand3rs skrev:
NiclasT skrev:
sand3rs skrev:

Du har verkligen extremt bra argument för din åsikt.. Nåt säger mig att kunna argumentera för sin åsikt inte är nåt du gör på dagligen!

Du har inte läst mina andra inlägg?

Jodå, jag har läst din utträkning på hans månadsbetalning, tycker bara inte det är någon bra ursäkt. Självklart håller jag med dig om att det är orimligt att straffet är lägre/mindre för "grövre" brott, tror inte någon säger emot dig där!
Men, dina andra argument har mest varit att du vill sätta en fot i ansiktet eller springa på oss nånstans, inte vidare begåvat va? Dessutom är du nog mest aggressiv av alla här så vem som är macho framför datorn kan diskuteras...

Ja skönt att höra smile

Jo det var lite dumt av mig MEN jag sa att någon förtjänade en fot, inte att jag skulle sätta den! Men jag får nog lugna ner mig, älskar ju såna här diskussioner och man vill ju inte bli avstängd! smile

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

blacken
17 augusti 2008
Trådstartare
740Fors skrev:
blacken skrev:
740Fors skrev:
Vadå betalar du mer skatt för att någon bränner ner en förskola?

Han BETALAR ju skatt och vid ett sådant stunt som skitungen gjorde så blir det ett hål i den kommunens utgifter som det INTE är budgeterat för och byggnaden MÅSTE uppföras på nytt = skattekostnaden ökar..

Så du påstår att skatten ökar varje gång det händer något med kommunens egendom? Vad har ni för kommun? Aldrig någonsin varit med om att skatten ökar för kommunens egendom förstörs, för sånt är redan inräknat i grundskatten, om den skulle öka varje gång så skulle vi ej haft några pengar kvar när lönen kommit:)

En kommun har en budget som är uträknad på en ungefärlig OCH jämn utgiftsnivå dvs NORMALA driftskostnader för kommunens aktiviteter. Blir det ett stort hål i kommunens utgifter så måste dom få MERA stålar ifrån staten, och dom i sin tur måste få mera stålar av SKATTEBETALARNA för sådana utgifter. kort och gott har vi skitstövlar som tvingar stat och kommun till ökade kostnader, så ökar skattetrycket. Pengarna måste ju KOMMA någonstans ifrån eller hur?
Senast redigerat av blacken (17 augusti 2008)

61 Inlägg
17 augusti 2008
helt rätt

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
17 augusti 2008
Om man kör ihjäl någon så kan de bli/blir de mord, om man kör ihjäl någon på fyllan blire vållande till annans död. Har jag inte rätt? Var på ett litet möte angående alkohol och föreläsaren sa just det, regeringen tycker att alkohol är en bra ursäkt. Kanske inte har så mycket med just mordbrand att göra, men det har ju iaf med alkohol att göra.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

1 396 Inlägg
17 augusti 2008
olkarlsson skrev:
Om man kör ihjäl någon så kan de bli/blir de mord, om man kör ihjäl någon på fyllan blire vållande till annans död. Har jag inte rätt? Var på ett litet möte angående alkohol och föreläsaren sa just det, regeringen tycker att alkohol är en bra ursäkt. Kanske inte har så mycket med just mordbrand att göra, men det har ju iaf med alkohol att göra.

Nej det blir inte mord om du inte gör det med mening, men jag förstår vad du menar. Sjukt.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
NiclasT skrev:
r-ted skrev:
NiclasT skrev:
Han eldade ner en byggnad, han ska leva på existensminimum hela livet och sättas i fängelse tills han ruttnar.

Hade jag träffat någon av er.......

men seriöst , skall skattebetalarna behöva lida för att en full finnig idiot har svårt att hålla sig i skinnet
när han har druckigt några öl ???

klart som fan han skall betala tillbax.

jag kan ju råna en bank å gömma pengarna , sen när jag åker dit så skyller jag på fyllan och då behöver jag itne betala tillbax..

hadde jag träffat någon av er ????+ vad fan menar du med det , kom du bara jag kan argumentera dig till söms

Skattebetalarna? Du hade eget företag va? Hur mycket gömmer inte du undan? Sluta snacka bullshit...

Givetvis ska han straffas och betala, MEN jag tycker ändå att det är hårt, lite medkänsla får man faktiskt ha. Eftersom att alla kör med "Tänk om", tänk om det var din son? Tänk om?

Nu svarar du: Min son skulle aldrig gjort något sånt, jag uppfostrar honom väl osv.

Det enda jag har sagt är att jag tycker att det är lite hårt, jag menar absolut inte att han ska få belöning för vad han har gjort.

Och vem fan tror du att du är? Bring it ...

Edit: Personliga angrepp, slag under bältet m.m smile

om min son skulle göra något liknande så skulle jag tycka det var tragiskt och han skulle bli förlåten av mig.
Nu hoppas jag att han får andra intressen än att springa runt och elda dagis/fritids/skolor.

ang vem jag tror jag är så får du ta reda på det själv om du är nyfiken , du kanske blir överraskad:D

inte intresserad av person angrepp eller liknande , vi har olika åsikter i en fråga det har människor ofta.
Jag kommer från en familj där vi brukar diskutera och argumentera för det vi tycker är rätt och fel ...
Mamma har vart politiker i många år och min styvpappa lika så:D... så man kan kalla mig produkt av
politiker uppfostran  (på gott och ont).

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
17 augusti 2008
Nej mord tyckte jag också lät lite drastiskt, men hon sa att om man gjorde det med meningen så var de dråp.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

906 Inlägg
17 augusti 2008
blacken skrev:
740Fors skrev:
blacken skrev:
Han BETALAR ju skatt och vid ett sådant stunt som skitungen gjorde så blir det ett hål i den kommunens utgifter som det INTE är budgeterat för och byggnaden MÅSTE uppföras på nytt = skattekostnaden ökar..

Så du påstår att skatten ökar varje gång det händer något med kommunens egendom? Vad har ni för kommun? Aldrig någonsin varit med om att skatten ökar för kommunens egendom förstörs, för sånt är redan inräknat i grundskatten, om den skulle öka varje gång så skulle vi ej haft några pengar kvar när lönen kommit:)

En kommun har en budget som är uträknad på en ungefärlig OCH jämn utgiftsnivå dvs NORMALA driftskostnader för kommunens aktiviteter. Blir det ett stort hål i kommunens utgifter så måste dom få MERA stålar ifrån staten, och dom i sin tur måste få mera stålar av SKATTEBETALARNA för sådana utgifter. kort och gott har vi skitstövlar som tvingar stat och kommun till ökade kostnader, så ökar skattetrycket. Pengarna måste ju KOMMA någonstans ifrån eller hur?

Då vet du också att varje kommun har en "kris budget" som skall användas vid ekonomiska kriser? Om det är någonting de behöver hastigt osv. Nej du betalar fortfarande inte mer skatt, visa mig några uppgifter på att skatten ökar om egendom förstörs? Förstår du hur mycket vi skulle betala i skatt om den skulle höjas varje gång? Pengar finns, och de tas när de behövs, allt är uträknat från början.

=)

blacken
17 augusti 2008
Trådstartare
740Fors skrev:
blacken skrev:
740Fors skrev:

Då vet du också att varje kommun har en "kris budget" som skall användas vid ekonomiska kriser? Om det är någonting de behöver hastigt osv. Nej du betalar fortfarande inte mer skatt, visa mig några uppgifter på att skatten ökar om egendom förstörs? Förstår du hur mycket vi skulle betala i skatt om den skulle höjas varje gång? Pengar finns, och de tas när de behövs, allt är uträknat från början.

Suck, stor suck, jättestor suck..

Mästare
2 947 Inlägg
17 augusti 2008
Mordbrand? var där folk i en förskola på natten?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Dr Snuggles
956 Inlägg
17 augusti 2008
KimVsWorld skrev:

Behöver inte vara någon i byggnaden vid brand-tillfället för att det ska klassas som mordbrand .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Mästare
2 947 Inlägg
17 augusti 2008
Racso skrev:
KimVsWorld skrev:

Behöver inte vara någon i byggnaden vid brand-tillfället för att det ska klassas som mordbrand .

" Suck, stor suck, jättestor suck.. "
Senast redigerat av KimVsWorld (17 augusti 2008)

Sleeper
3 084 Inlägg
17 augusti 2008
hur fan kan man komma på tanken att elda upp öl! mad en sak att han bränner ner en skola men elda upp ölen!?

*med en gnutta sarkasm*

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Mästare
2 947 Inlägg
17 augusti 2008
Sushikocken skrev:
hur fan kan man komma på tanken att elda upp öl! mad en sak att han bränner ner en skola men elda upp ölen!?

*med en gnutta sarkasm*

DET ÄR ÖLFLAK ETT FLAK SOM ÖLEN HAR SUTTIT I!!!!!!!!!!

*med en gutta aggresivitet*
Senast redigerat av KimVsWorld (17 augusti 2008)

343 Inlägg
17 augusti 2008
NiclasT skrev:
Förstår att hälften av alla är förbannade bakom sina tangentbord här nu, det är väl tur att ni har datorer för att kunna känna er macho.

Det ENDA jag sagt är att jag tycker att det är hårt och att det är synd om killen, har aldrig någonsin sagt att han ska belönas eller att han ska gå fri från allt.

Men tänk på vad det är för brott han begått?
Han har inte mördat, våldtagit eller förstört någons liv, då skulle han ju fått lägre straff.

Och Ni som tjötar om skattepengar, som tidigare sade; Skatten höjs inte för att någon bränner ner en byggnad....

Försök tänka er in i hans situation, tänk om det hade vart du som hade gjort bort dig?

HAN SKA STRAFFAS, men JAG tycker att det är ett hårt straff för ett just den sortens brott!

Förstår ni vad jag menar?

Förstår och håller med dig! Fan har inte alla varit unga och dumma? Men det verkar vara många på garaget som är gudsbarn

DFFL
9 020 Inlägg
17 augusti 2008
KimVsWorld skrev:
Racso skrev:
KimVsWorld skrev:

" Suck, stor suck, jättestor suck.. "

Ja, jag suckar också.
Anledningen till att det klassas mordbrand är för att han omöjligen kan veta ifall det är folk där inne.
Oavsett om det är 4 på natten eller mitt på dagen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
JEsT3R-Race skrev:
NiclasT skrev:
Förstår att hälften av alla är förbannade bakom sina tangentbord här nu, det är väl tur att ni har datorer för att kunna känna er macho.

Det ENDA jag sagt är att jag tycker att det är hårt och att det är synd om killen, har aldrig någonsin sagt att han ska belönas eller att han ska gå fri från allt.

Han har inte mördat, våldtagit eller förstört någons liv, då skulle han ju fått lägre straff.

Och Ni som tjötar om skattepengar, som tidigare sade; Skatten höjs inte för att någon bränner ner en byggnad....

Försök tänka er in i hans situation, tänk om det hade vart du som hade gjort bort dig?

HAN SKA STRAFFAS, men JAG tycker att det är ett hårt straff för ett just den sortens brott!

Förstår och håller med dig! Fan har inte alla varit unga och dumma? Men det verkar vara många på garaget som är gudsbarn

så för att man är ung och dum så skall man slippa undan med skadegörelse för nästan 10miljoner som skall ersättas av andra skattebetalare??

lika bra att sluta skriva i den häör tråden för en del visar verkligen hur låg IQ dom har och
att dom har noll förståelse för hur samhället är uppbyggt.

Jävla nötter

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

DFFL
9 020 Inlägg
17 augusti 2008
Det kostar tydligen 7 000 000:- att riva, bygga o.s.v. bara för att han tände eld på förskolan.
Vem ska betala det?

Försäkringsbolaget?
Varför skulle de pröjsa när killen åkt fast?
Då är det ju ingen mening med att ta honom.

Han ska stå för varenda krona...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

906 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
JEsT3R-Race skrev:
NiclasT skrev:

så för att man är ung och dum så skall man slippa undan med skadegörelse för nästan 10miljoner som skall ersättas av andra skattebetalare??

lika bra att sluta skriva i den häör tråden för en del visar verkligen hur låg IQ dom har och
att dom har noll förståelse för hur samhället är uppbyggt.

Jävla nötter

Dags att lära sig argumentera med "förstånd"/fakta och inte personangrepp?

=)

Sök