2870
Sök

Alkoholmissbruk..

182 Inlägg
17 augusti 2008
740Fors skrev:
r-ted skrev:
JEsT3R-Race skrev:

Förstår och håller med dig! Fan har inte alla varit unga och dumma? Men det verkar vara många på garaget som är gudsbarn

så för att man är ung och dum så skall man slippa undan med skadegörelse för nästan 10miljoner som skall ersättas av andra skattebetalare??

lika bra att sluta skriva i den häör tråden för en del visar verkligen hur låg IQ dom har och
att dom har noll förståelse för hur samhället är uppbyggt.

Jävla nötter

Dags att lära sig argumentera med "förstånd"/fakta och inte personangrepp?

Har du läst hela tråden så ser du förhoppningsvis att han gjort det vid flera tillfällen, men vissa vägrar lyssna på det örat och hänvisar till (egna?) synder som ung...

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
740Fors skrev:
blacken skrev:
740Fors skrev:

Så du påstår att skatten ökar varje gång det händer något med kommunens egendom? Vad har ni för kommun? Aldrig någonsin varit med om att skatten ökar för kommunens egendom förstörs, för sånt är redan inräknat i grundskatten, om den skulle öka varje gång så skulle vi ej haft några pengar kvar när lönen kommit:)

En kommun har en budget som är uträknad på en ungefärlig OCH jämn utgiftsnivå dvs NORMALA driftskostnader för kommunens aktiviteter. Blir det ett stort hål i kommunens utgifter så måste dom få MERA stålar ifrån staten, och dom i sin tur måste få mera stålar av SKATTEBETALARNA för sådana utgifter. kort och gott har vi skitstövlar som tvingar stat och kommun till ökade kostnader, så ökar skattetrycket. Pengarna måste ju KOMMA någonstans ifrån eller hur?

Då vet du också att varje kommun har en "kris budget" som skall användas vid ekonomiska kriser? Om det är någonting de behöver hastigt osv. Nej du betalar fortfarande inte mer skatt, visa mig några uppgifter på att skatten ökar om egendom förstörs? Förstår du hur mycket vi skulle betala i skatt om den skulle höjas varje gång? Pengar finns, och de tas när de behövs, allt är uträknat från början.

fy fan gör du dig till eller har en mindre atombomb utlöst innanför pannan på dig.

vad tror du händer om 10st ungjävlar eldar upp var sin skola i samma kommun ... då måste kommunen ta ett dyrt lån och skatten går upp.

en kommun som går med mycket överskott har lägre kommunalskatt, kan ha billigare VA osv..
Ungefär som med et företag vettö, går det riktigt bra kan man sänka priserna .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
sand3rs skrev:
740Fors skrev:
r-ted skrev:

så för att man är ung och dum så skall man slippa undan med skadegörelse för nästan 10miljoner som skall ersättas av andra skattebetalare??

lika bra att sluta skriva i den häör tråden för en del visar verkligen hur låg IQ dom har och

Jävla nötter

Dags att lära sig argumentera med "förstånd"/fakta och inte personangrepp?

Har du läst hela tråden så ser du förhoppningsvis att han gjort det vid flera tillfällen, men vissa vägrar lyssna på det örat och hänvisar till (egna?) synder som ung...

betvivlar att han är läskunnig:cool:

343 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
JEsT3R-Race skrev:
NiclasT skrev:
Förstår att hälften av alla är förbannade bakom sina tangentbord här nu, det är väl tur att ni har datorer för att kunna känna er macho.

Det ENDA jag sagt är att jag tycker att det är hårt och att det är synd om killen, har aldrig någonsin sagt att han ska belönas eller att han ska gå fri från allt.

Men tänk på vad det är för brott han begått?
Han har inte mördat, våldtagit eller förstört någons liv, då skulle han ju fått lägre straff.

Och Ni som tjötar om skattepengar, som tidigare sade; Skatten höjs inte för att någon bränner ner en byggnad....

Försök tänka er in i hans situation, tänk om det hade vart du som hade gjort bort dig?

HAN SKA STRAFFAS, men JAG tycker att det är ett hårt straff för ett just den sortens brott!

Förstår ni vad jag menar?

Förstår och håller med dig! Fan har inte alla varit unga och dumma? Men det verkar vara många på garaget som är gudsbarn

Jävla nötter

Jag menar bara att får man ett straff på 1½ års fängelse + 7mille i skadestånd så tycker jag det är nog.
"Inte minsta medkänsla för IDIOTER som utför så grova brott överhuvudtaget, fulla som nyktra. Ut på en båt med dom o sänk skiten."  Som någon skrev tidigare, är det inte lite hårt mot pojken?

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
JEsT3R-Race skrev:
r-ted skrev:
JEsT3R-Race skrev:

Jävla nötter

Jag menar bara att får man ett straff på 1½ års fängelse + 7mille i skadestånd så tycker jag det är nog.
"Inte minsta medkänsla för IDIOTER som utför så grova brott överhuvudtaget, fulla som nyktra. Ut på en båt med dom o sänk skiten."  Som någon skrev tidigare, är det inte lite hårt mot pojken?

någonstans skall ju dom där sju millarna hämtas från ...
inte fan vill jag vara med å betala;)
men att han skall ha nåt tmer straff än det kan vara fel,  han har ju lite att betala av så det är ju bara att börja hehe

8 883 Inlägg
17 augusti 2008
Att han skulle ha några som helst möjligheter att beta ett så stort skadestånd är ju obefintlig.
Ska han leva på existens minimum resten av livet och evt lyckas betala 25% av skulden, vad är det som hindrar honom i från att helt skita i att jobba och låta soc betala i stället ?
Kostnaderna för "skatte betalarna" blir mycket högre än om han skulle ha ett jobb och få bli kvitt skulden.

Lås in han i 1-2år och ett mera realistiskt skadestånd är bäst för samhället.

Komunen får ju sina pengar i vilket fall som helst.
Senast redigerat av Hamilton (17 augusti 2008)

Fotograf på tierpidag.se

343 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
JEsT3R-Race skrev:
r-ted skrev:

Jävla nötter

någonstans skall ju dom där sju millarna hämtas från ...
inte fan vill jag vara med å betala;)
men att han skall ha nåt tmer straff än det kan vara fel,  han har ju lite att betala av så det är ju bara att börja hehe

Självklart ska han ha ett fett straff... det är absolut inte det jag menar.
Men tror killen får lida nog av straffen han fick.

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
Hamilton skrev:
Att han skulle ha några som helst möjligheter att beta ett så stort skadestånd är ju obefintlig.
Ska han leva på existens minimum resten av livet och evt lyckas betala 25% av skulden, vad är det som hindrar honom i från att helt skita i att jobba och låta soc betala?
Kostnaderna för "skatte betalarna" blir mycket högre än om han skulle ha ett jobb och få bli kvitt skulden-

vart får kommunen sina pengar från då om inte han betalar ?

jag tycker existensminimum i 10år vore ett lämpligt straff, mot att han hela tiden är 100% i arbete

8 883 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
Hamilton skrev:
Ska han leva på existens minimum resten av livet och evt lyckas betala 25% av skulden, vad är det som hindrar honom i från att helt skita i att jobba och låta soc betala?
Kostnaderna för "skatte betalarna" blir mycket högre än om han skulle ha ett jobb och få bli kvitt skulden-

jag tycker existensminimum i 10år vore ett lämpligt straff, mot att han hela tiden är 100% i arbete

Alla kommunala och statliga byggnader är försäkrade.

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
Hamilton skrev:
r-ted skrev:
Hamilton skrev:

och försäkringsbolaget är en välgörenhetsorganisation:rolleyes:
i slutändan så drabbar det oss alla

8 883 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
Hamilton skrev:
r-ted skrev:

Både du och jag vet att så inte är fallet, bolagen lever på premierna.
Jag vet inget försäkringsbolag i Sverige som subventioneras via skattemedel.

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
Hamilton skrev:
r-ted skrev:
Hamilton skrev:

nej men går premierna upp så drabbas vi ...

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 augusti 2008
NiclasT skrev:
tkd_rille skrev:
jag tycker 1.5 år är på tok för lite han borde in på en 5 år eller något, pyromaner är farliga.

Han var full och tände på en ölback, skulle knappast kalla honom för pyroman.
Jag tycker synd om honom, finns många som får hjärnsläpp när dom druckit alkohol och gör idiotiska saker.

Kul att se alla som spyr galla över honom och säger att det är rätt åt honom, tänk om ni åkt fast och blivit dömda för alla saker ni gjort? smile Men ni är väl guds små änglar här på jorden va? Just det, förlåt mig.

+1

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

8 883 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
Hamilton skrev:
r-ted skrev:

Som skattebetalare i kommunen så kan du drabbas, men troligtvis inte då det inte är samma typ av försäkringar för staten, kommunen som för privatpersoner.

Fotograf på tierpidag.se

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2008
Hamilton skrev:
r-ted skrev:
Hamilton skrev:

Som skattebetalare i kommunen så kan du drabbas, men troligtvis inte då det inte är samma typ av försäkringar för staten, kommunen som för privatpersoner.

någonstans skall ju pengarna hämtas iaf.

men jag är mer inne på att han skall leva på existensminimum i säg tio år med kravet att han är i arbete 100%

8 883 Inlägg
17 augusti 2008
r-ted skrev:
Hamilton skrev:
r-ted skrev:

men jag är mer inne på att han skall leva på existensminimum i säg tio år med kravet att han är i arbete 100%

Jag håller med dig att han ska betala men ser även problemet i att driva in dom pengarna.
Får bli sammhälstjänst i 10år och om han bryter det så blir det 7kvm på en lämplig anstalt i ett par år,kan ju vara en bra deal för honom.
Senast redigerat av Hamilton (17 augusti 2008)

Fotograf på tierpidag.se

1 396 Inlägg
19 augusti 2008
Hamilton skrev:
r-ted skrev:
Hamilton skrev:

Jag håller med dig att han ska betala men ser även problemet i att driva in dom pengarna.
Får bli sammhälstjänst i 10år och om han bryter det så blir det 7kvm på en lämplig anstalt i ett par år,kan ju vara en bra deal för honom.

Jag tycker vi straffar honom som för våldtäkt och våldtäksmän för mordbrand.

Våldtäkt: 2 års fängelse, cirukus 50 000 kr skadestånd
Mordbrand: (Tom byggnad) 1½ års fängelse och 7 000 000 kr  skadestånd.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Sök