3501
Sök

Tona bil rutor...

Avstängd
268 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Tjena allihopa.. Hur ligger de till med lagen angående att tona rutor??

Om man har en 2 dörrars sport coupe.. Så har dom ju oftast sånna små sido rutor för baksätet.. dom precis bakom förar/passagerar bilrutorna.. Dom vet ja att man får tona.. med bakrutan.. Men får man tona förar och passagerar-dörr rutorna??

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
87 Inlägg
17 augusti 2008
Såg faktiskt en DODGE challanger i barkaby . som hade tonade rutor förar-passagerar rutorna.. inte jätte svart men iaf tonat.. och det va faktiskt en barnfamilj i den bilen så ingen showbil precis.. hmmm ..

Avstängd
268 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Ok.. Nej för ja såg en Range rover sport i Helsingborg idag.. Och alla förutom fram rutan va kol svarta.. (((Samma sak va de på en 350z))) Men snarare show bil.. 20-24" ?? fälgar och lite annat godis.. Polisen va ju över hela helsingborg idag nu efter Vallåkra, och dom verkade inte bry sig om Range Rovern.. Men så klart.. Med vägar målade i cirklar och sträck med svart färg så bryr dom sig mer om "klottrarna"..

Men tack maximus för hjälpen.. wink

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

811 Inlägg
17 augusti 2008
finns miljoner trådar om samma sak. 1500 i böter på tonade framrutor.

1 772 Inlägg
17 augusti 2008
Bara för att man inte får tona framrutorna så finns det ju folk som gör det ändå. Vilket blir bra snyggt! cool

Men som sagt, böter blir de..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Kung i garaget;)
3 Inlägg
17 augusti 2008
Lite rebellisk måste man väl ändå vara;)?

Drifting Streetrace
225 Inlägg
17 augusti 2008
manf år väl tona till en viss gräns men de e ty 12% eller nått!osäker som faan! annars måste man ha nån typ av dispans för att få tona rutorna fram! kan ha fel men men

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
17 augusti 2008
om inte dom e tonade från fabrik så får man inte tona dom efteråt.
sen så e de bara att söka innan du lägger upp ny tråd!!!

LÅS!!!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

1 772 Inlägg
17 augusti 2008
NoBrake skrev:
manf år väl tona till en viss gräns men de e ty 12% eller nått!osäker som faan! annars måste man ha nån typ av dispans för att få tona rutorna fram! kan ha fel men men

http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx är väl det som gäller.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Masterworks
17 augusti 2008
Jag hade lite toning på min gamla C4a, (ej photoshopad)
vart inte stoppad en enda gång med den! hehehe... cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59078/22514/59078-123743.jpg

811 Inlägg
17 augusti 2008
haha, det var.. svart masterworks big_smile

toning fram är riktigt fint. Har själv varit inne på det men man får ju bita i det sura äpplet om man blir stoppad.  smile

1 833 Inlägg
17 augusti 2008
man ser ju gubbar i bilar varje dag med tonade framdörrs-rutor. Men det är INTE tillåtet.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 Inlägg
25 februari 2009
Det e tillåtet !!!!

" En vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 procent. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 procent. Kravet gäller både inifrån och utifrån. "

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … -bilrutor/

9 108 Inlägg
25 februari 2009
Finns mängder av trådar i ämnet, man kan göra det, men det är inte rätt roll

Låser och hänvisar till sökfunktionen

Sök