pampers138 skrev:
köp en mini-z
roliga som tusan o sladda runt med hemma i lägenheten
Och oslagbara på bana.
Finns ingen annan bil som ger den fartkänslan och enkelheten för dom pengarna, eller ens det tredubbla! Tro mig, har tävlat med dom sen dagen dom kom och ångrar mig inte en sekund. Helt oslagbara bilar med billiga & få delar som är lätta att få upp i hög fart. Dock så är dom kanske lite väl känsliga och pillriga för en nybörjare, samt att det krävs en dek pulande för att få dom att gå bra på bana.
Sylwe skrev:
traxxas e sköna med E start men 3,3 motorn suger,vanligt för ras
Att dom rasar beror nog mer på handhavande fel, Traxxas motorer är annars riktigt bra och har rejält med kraft kontra storlek med tanke på att det är RTR motorer! Dock så vet inte många nybörjare hur dom ska ställas in och skötas vilket resulterar i att motorerna går för varmt och nyper.
Glader9991 skrev:
Har hört de där många säger att de är mer meckande.
Men ni som har metanol bilar, stämmer de då? Eller är de bara skit snack?
Nu har ju jag redan sagt det men ja, en metanolmotor kräver underhåll! För att den inte ska gå sönder krävs att den ställs in beroende på rådande temperatur och andra väderförhållanden, samt att man byter luftfilter ofta när man köra där det är dammigt. Men kan man meka moppe så kan man även sköta en metanolmotor, dom är ganska så lika tekniskt sett.
blacken skrev:
...+ att den lämnar full effekt hela tiden ända tills tanken är tom, vilket inte elbilarna gör och det tar tid att ladda om ackarna, lång tid. Metanolbilen låter man svalna en liten stund, i med såsen och så järnet igen..
Då har du inte kört en bil med Li-Ion accar! Där är det full spätta ända tills LVCn säger stopp.
Sen laddar du på accarna på ca 10-15 minuter och drar igång igen, rätt drevad så behöver den inte svalna mellan batteribytena häller. Sen vridet man får ut en elmotor är oslagbart, fullt från det att du nuddar gasen...
MVH// Christoffer